Gå til innhold

Risperdal og bilkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg skal snakke med lege om emnet, men tenkte kanskje det var noen her som har erfaring og som kan hjelpe meg. 

Jeg er for tiden innlagt og har startet opp på risperdal/risperidon 2mg x 2 ganger om dagen. Altså får jeg en døgndose på 4mg, og en av miljøpersonalet her sier at jeg dermed ikke får kjøre bil pga det er så høy dose. Jeg føler meg fin, er ikke svimmel, slapp eller lignende, så får virkelig ikke til å forstå at det skal være et problem å kjøre bil selv med dette i blodet. Ifølge psykologen jeg har snakket med er dette et preparat jeg skal gå på i to år, så å ikke få kjøre bil på to år pga risperdal? Ikke særlig gira på det akkurat. 

Er det noen der ute som kanskje har vært/er i lignende situasjon, og kan hjelpe meg? 

Anonymkode: 04849...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest elina777

Kameraten min går på risperdal og kjører bil. Tror ikke du går på så høy dose, men du må venne deg til medisinen. Jeg tok 8 mg og det var tillegg til xeplion injeksjon men får ikke kjøre bil pga lidelsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, elina777 skrev:

Kameraten min går på risperdal og kjører bil. Tror ikke du går på så høy dose, men du må venne deg til medisinen. Jeg tok 8 mg og det var tillegg til xeplion injeksjon men får ikke kjøre bil pga lidelsen 

Takk for svar! 

Ts

Anonymkode: 04849...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg skal snakke med lege om emnet, men tenkte kanskje det var noen her som har erfaring og som kan hjelpe meg. 

Jeg er for tiden innlagt og har startet opp på risperdal/risperidon 2mg x 2 ganger om dagen. Altså får jeg en døgndose på 4mg, og en av miljøpersonalet her sier at jeg dermed ikke får kjøre bil pga det er så høy dose. Jeg føler meg fin, er ikke svimmel, slapp eller lignende, så får virkelig ikke til å forstå at det skal være et problem å kjøre bil selv med dette i blodet. Ifølge psykologen jeg har snakket med er dette et preparat jeg skal gå på i to år, så å ikke få kjøre bil på to år pga risperdal? Ikke særlig gira på det akkurat. 

Er det noen der ute som kanskje har vært/er i lignende situasjon, og kan hjelpe meg? 

Anonymkode: 04849...824

Jeg har gått på Risperdal over lengre tid. Først på depotinjeksjoner 25 ml/14 dgr. Deretter over på 4 mg Risperdal i tablettform. I tillegg tar jeg Zyprexa. Det har aldri vært snakk om at jeg ikke kunne kjøre bil. Jeg ble satt på denne medisinen ved innleggelse. I noen tilfelle ønsker man å få sjekket ut hvordan medikamentet innvirker på oppmerksomhet og konsentrasjon før en anbefaler pasienten å kjøre bil eller betjene maskiner. Dette vil også ofte fremgå av pakningsvedlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...