Gå til innhold

kredittfella


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/okonomi/unnga-kredittfella-etter-ferien/?utm_source=Make Nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=Nyhetsbrev: Farlig feriegjeld / Skadedyr i feriebagasjen / Ryddetips som fungerer m.m!

Jeg brukte kredittkort i ferien og planene er klare for tilbakebetaling.  Jeg har fått veggedyr i leiligheten og tar alle forbehold under reiser og når jeg kommer hjem.  Ryddetips som fungerer trenger jeg ikke å tenke på.  Det er ryddig nok rundt meg.

Anonymkode: d5f73...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ryddig nok rundt meg.

Anonymkode: d5f73...e10

Likevel har du fått veggdyr.

Anonymkode: bece3...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/okonomi/unnga-kredittfella-etter-ferien/?utm_source=Make Nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=Nyhetsbrev: Farlig feriegjeld / Skadedyr i feriebagasjen / Ryddetips som fungerer m.m!

Jeg brukte kredittkort i ferien og planene er klare for tilbakebetaling.  Jeg har fått veggedyr i leiligheten og tar alle forbehold under reiser og når jeg kommer hjem.  Ryddetips som fungerer trenger jeg ikke å tenke på.  Det er ryddig nok rundt meg.

Anonymkode: d5f73...e10

Har du fått veggdyr? 😱 Det er jo krise! Hva gjør du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, cilie skrev:

Har du fått veggdyr? 😱 Det er jo krise! Hva gjør du da?

Jeg har fått veggedyr og jeg kontaktet skadedyrbehandler og måtte ha to omganger i leiligheten.  Pakke alt inn i plast og bære ut i en container og alt ble fryst ned.  Siden ble leiligheten sprøytet med gift.  Det ble ikke nok med en gang så det måtte en annen omgang til.  Det er noen år siden og heldigvis så har ingenting kommet igjen.

Anonymkode: d5f73...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likevel har du fått veggdyr.

Anonymkode: bece3...f95

Ja din idiot.  Veggedyr kan komme overalt, ikke kun hvor det er uryddig.

Anonymkode: d5f73...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja din idiot.  Veggedyr kan komme overalt, ikke kun hvor det er uryddig.

Anonymkode: d5f73...e10

Jøss.

Anonymkode: bece3...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har fått veggedyr og jeg kontaktet skadedyrbehandler og måtte ha to omganger i leiligheten.  Pakke alt inn i plast og bære ut i en container og alt ble fryst ned.  Siden ble leiligheten sprøytet med gift.  Det ble ikke nok med en gang så det måtte en annen omgang til.  Det er noen år siden og heldigvis så har ingenting kommet igjen.

Anonymkode: d5f73...e10

Hvorfor skriver du at du har fått veggdyr nå da???

Anonymkode: ddeea...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøss.

Anonymkode: bece3...f95

Vet du hva veggedyr er for noe?  Eller har du kun forestillinger om at det er noe som kun kommer til de som er urenslige, skitne og rotete?  Det finnes dyre hoteller som har måttet stenge hele hotellet pga. slike skadedyr.

Anonymkode: d5f73...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du at du har fått veggdyr nå da???

Anonymkode: ddeea...ce2

Jeg har ikke sagt eller skrevet at jeg har fått veggedyr NÅ.  Jeg har fått veggedyr og fikk leiligheten behandlet to ganger.  Til sammen kom regningen på rundt hundre tusen, men innboforsikringen dekket heldigvis noe av det.  Likevel kostet det meg ganske mange tusen kroner.

Om jeg så hadde fått veggedyr nå så hadde ikke det forandret noe.  Kun at da hadde jeg stått midt i behandlingen nå.

Anonymkode: d5f73...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke sagt eller skrevet at jeg har fått veggedyr NÅ. 

Du skrev: "Jeg har fått veggedyr i leiligheten". Da tolker man det slik at du har fått det NÅ. Ellers burde du skrevet "jeg har hatt veggdyr i leiligheten".

Ellers forstår jeg ikke helt poenget med innlegget. Eller hva kredittkortet har å gjøre med dette.

Men men.

Anonymkode: ddeea...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja din idiot.  Veggedyr kan komme overalt, ikke kun hvor det er uryddig.

Anonymkode: d5f73...e10

Synes ikke det er greit å kalle andre for idiot. Det går an å ha en hyggelig tone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Synes ikke det er greit å kalle andre for idiot. Det går an å ha en hyggelig tone. 

Det er heller ikke greit å antyde at det er urenslig og rotete hos noen og derfor får de veggedyr.  Det er fordommer og stigmatisering på det høyeste.  Hvis jeg hadde hatt veggedyr i årevis var det noe annet, men likevel kan man være varsom med å antyde at noen er urenslig.

Anonymkode: d5f73...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er heller ikke greit å antyde at det er urenslig og rotete hos noen og derfor får de veggedyr.  Det er fordommer og stigmatisering på det høyeste.  Hvis jeg hadde hatt veggedyr i årevis var det noe annet, men likevel kan man være varsom med å antyde at noen er urenslig.

Anonymkode: d5f73...e10

Ja, det er jeg enig i, men det er uansett ikke greit å kalle noen idiot. Synes det er bedre med saklig opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Ja, det er jeg enig i, men det er uansett ikke greit å kalle noen idiot. Synes det er bedre med saklig opplysning.

Noen ganger er det greit å kalle spade for en spade.

Anonymkode: d5f73...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det greit å kalle spade for en spade.

Anonymkode: d5f73...e10

Ja, det er jeg enig i, men fortsatt bør en ikke kalle andre idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Ja, det er jeg enig i, men fortsatt bør en ikke kalle andre idiot.

Hvorfor forteller du de andre ikke at det ikke er greit å vise fordommer og stigmatisering med å antyde urenslighet?

Anonymkode: d5f73...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forteller du de andre ikke at det ikke er greit å vise fordommer og stigmatisering med å antyde urenslighet?

Anonymkode: d5f73...e10

Kanskje fordi jeg selv ikke tenkte at det svaret antyder at det hadde noe med urenslighet og gjøre. Rot ja, men det er da ikke det samme som urenslighet. Ikke i mitt hode iallefall.  Tror ikke jeg har det urenslig, men rotete kan det være hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, emilie321 skrev:

Kanskje fordi jeg selv ikke tenkte at det svaret antyder at det hadde noe med urenslighet og gjøre. Rot ja, men det er da ikke det samme som urenslighet. Ikke i mitt hode iallefall.  Tror ikke jeg har det urenslig, men rotete kan det være hos meg.

Så du synes det var greit å si at jeg hadde fått veggedyr da jeg sa at jeg ikke trengte råd om rydding?  Ja ja der har man det.

Anonymkode: d5f73...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...