Gå til innhold

Kastet opp inne hos legen, flau. Flere? Eller er det bare jeg som er så uheldig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var hos legen, ble så uvel av noe at det bare kom, men han gjorde ikke noe utav det, fikk bare noen til å vaske det opp igjen. Flere som har opplevd dette? Eller er det bare jeg som er så uheldig? Syns det var litt flaut, selv om leger sikkert har sett verre ting en oppkast.

Anonymkode: 65403...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var hos legen, ble så uvel av noe at det bare kom, men han gjorde ikke noe utav det, fikk bare noen til å vaske det opp igjen. Flere som har opplevd dette? Eller er det bare jeg som er så uheldig? Syns det var litt flaut, selv om leger sikkert har sett verre ting en oppkast.

Anonymkode: 65403...7c5

Sikkert ikke første gang det har skjedd.

Anonymkode: 0ebd6...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis såpass kontroll at jeg rekker løpe til do. Har egentlig bare skjedd en gang og da hadde jeg nyresvikt. Kastet ikke opp da, for det var ingenting å kaste opp, men jeg trodde jeg måtte kaste opp. Jeg fikk et pussbekken, i tilfelle det plutselig skulle komme noe. Veldig mange av de som er hos legen, er der fordi de er syke. De aller fleste, vil jeg vel påstå. Selv om jeg ikke føler meg syk, men er hos legen en gang i mnd fordet. Det er en overveiende sannsynlighet for at du ikke er den eneste som har kastet opp hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var hos legen, ble så uvel av noe at det bare kom, men han gjorde ikke noe utav det, fikk bare noen til å vaske det opp igjen. Flere som har opplevd dette? Eller er det bare jeg som er så uheldig? Syns det var litt flaut, selv om leger sikkert har sett verre ting en oppkast.

Anonymkode: 65403...7c5

Er det flaut å være uvel når en er hos legen ? 

Jeg kastet opp på sykehuset under fødsel. Bør jeg være flau ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Er det flaut å være uvel når en er hos legen ? 

Jeg kastet opp på sykehuset under fødsel. Bør jeg være flau ?

Når man føder kommer vel både det ene og det andre... :D Jordmor har sett det før, heldigvis. Ved andre fødsel ba jeg om klyster i forkant, for å si det sånn...

Jeg har ikke kastet opp hos legen, men da han skulle rense øret mitt hostet jeg så fælt at jeg brakk meg gjentatte ganger (det er et punkt inne i øret som trigger hosterefleksen!). Ikke noe å være flau over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Er det flaut å være uvel når en er hos legen ? 

Jeg kastet opp på sykehuset under fødsel. Bør jeg være flau ?

Selvfølgelig ikke, var bare jeg som følte det sånn. 

Anonymkode: 65403...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 timer siden, Lillemus skrev:

Når man føder kommer vel både det ene og det andre... :D Jordmor har sett det før, heldigvis. Ved andre fødsel ba jeg om klyster i forkant, for å si det sånn...

Jeg har ikke kastet opp hos legen, men da han skulle rense øret mitt hostet jeg så fælt at jeg brakk meg gjentatte ganger (det er et punkt inne i øret som trigger hosterefleksen!). Ikke noe å være flau over.

Jeg fikk klyster begge gangene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg kastet opp i CT-scanneren en gang pga. hjernerystelse, men de forholdt seg helt profesjonelt til det. Helsepersonell er nok temmelig vant med diverse kroppsvesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brekt meg men uten at det kom noe opp. Dette var jeg veldig plaget med før. Att jeg brakk meg lett. ØNH er ett mareritt, da brekker jeg meg så fælt att jeg tar beroligende først.

 

Men leger er nok mindre kresne enn folk flest, de har jo valgt seg ett yrke der de ser mye sykdom. Tenk på de som ligger på sykehus og må gjøre fra seg i bekken. Gjerne på flermannsrom. Det er nok sykepleierne som må tømme det, men bare ett eksempel på hvordan det er i helsevesenet.

 

Forresten har jeg ille neglsopp på begge føttene, og jeg er ikke flink til å klippe negler. Så da jeg brakk ankelen havnet jeg på legevakta med lange soppinfiserte negler. Det var jævlig flaut.

Anonymkode: bf391...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsepersonell får jammen meg godta at syke mennesker kaster opp. Det er tross alt en veldig sunn og naturlig reaksjon. Selv kastet jeg opp blod så det sang i vasken på legekontoret engang. Hun kom og tittet nysgjerrig på oppkastet og skrev om det i epikrisen. Nei, dette er de vant til. Slapp helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sjelden jeg kaster opp når jeg ser nyhetene men ikke hos legen så langt. Men jeg husker legen unnskyldte seg en gang jeg satt lenge å ventet på å komme inn til time. Husker han så at en pasient hadde måttet hasteinnlegges. Når jeg av og til går forbi et av legekontorene hvor jeg bor er det ikke så sjelden ambulanse på utsida. Men jeg tror mange av klientene her i området er godt voksne og dels eldre personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Karma@ skrev:

Ikke sjelden jeg kaster opp når jeg ser nyhetene 

Kanskje best å trappe ned på nyhetskonsumet?

Anonymkode: 0ebd6...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...