Gå til innhold

Har vært uten internett i lang tid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bestillte internett i starten av juni måned. Men jeg har ikke fått det ennå. Har fått ruteren men den finner ikke nettet. Har pratet med selskapet flere ganger men de sier at de skal snart gjøre noe med det. I går fikk jeg en melding hvor det sto at internett var nå helt i orden igjen. Men det virker fortsatt ikke. Er så lei av å stadig måtte ringe til selskapet om dette. Er det vanlig at det er så mye frem og tilbake for å få internett? 

Anonymkode: b8edb...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestillte internett i starten av juni måned. Men jeg har ikke fått det ennå. Har fått ruteren men den finner ikke nettet. Har pratet med selskapet flere ganger men de sier at de skal snart gjøre noe med det. I går fikk jeg en melding hvor det sto at internett var nå helt i orden igjen. Men det virker fortsatt ikke. Er så lei av å stadig måtte ringe til selskapet om dette. Er det vanlig at det er så mye frem og tilbake for å få internett? 

Anonymkode: b8edb...89a

Du må vel ha et modem i tillegg? Ev. kombinert router og modem? Jeg kan null om dette, men der jeg bodde før hadde jeg både modem og router, nå har vi kun en boks og den er fra leverandøren. Få noen som er kyndige til å se på det, kan jo være bare noen datakoblinger du ikke har funnet ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Lillemus skrev:

Du må vel ha et modem i tillegg? Ev. kombinert router og modem? Jeg kan null om dette, men der jeg bodde før hadde jeg både modem og router, nå har vi kun en boks og den er fra leverandøren. Få noen som er kyndige til å se på det, kan jo være bare noen datakoblinger du ikke har funnet ut av.

Jeg skrev til de igjen om dette. Er veldig kjipt. Har ikke hatt internett verken i juli eller august. Og det hadde vært greit å slippe å bruke mobilnettet  :). Takk for tips

Anonymkode: b8edb...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev til de igjen om dette. Er veldig kjipt. Har ikke hatt internett verken i juli eller august. Og det hadde vært greit å slippe å bruke mobilnettet  :). Takk for tips

Anonymkode: b8edb...89a

Jeg er selvhjulpen på det aller meste, men når det kommer til oppkobling av tv og internett og sånt - der kobler jeg bare helt ut. :D Helt amøbe! Heldigvis har jeg unger som etterhvert ble så store at de fikset det mens de bodde hos meg og ellers har både eksen og kjæresten vært veldig behjelpelige ved behov. :) Nå er jeg jo samboer og han tar seg av den delen av huset altså, sånn er det bare. Han nikoser seg med sånt så det er helt greit. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg er selvhjulpen på det aller meste, men når det kommer til oppkobling av tv og internett og sånt - der kobler jeg bare helt ut. :D Helt amøbe! Heldigvis har jeg unger som etterhvert ble så store at de fikset det mens de bodde hos meg og ellers har både eksen og kjæresten vært veldig behjelpelige ved behov. :) Nå er jeg jo samboer og han tar seg av den delen av huset altså, sånn er det bare. Han nikoser seg med sånt så det er helt greit. :) 

Vi har fått beskjed at vi skulle ha montør her men pga at kontorene har vært opptatte så har de ikke hatt tid til å koble det opp. De skulle vært hos oss i slutten av juni. Har fått beskjed at de beklager forsinkelsen og at det kan ta noen uker til før vi er på nett. 

Anonymkode: b8edb...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har fått beskjed at vi skulle ha montør her men pga at kontorene har vært opptatte så har de ikke hatt tid til å koble det opp. De skulle vært hos oss i slutten av juni. Har fått beskjed at de beklager forsinkelsen og at det kan ta noen uker til før vi er på nett. 

Anonymkode: b8edb...89a

Ikke kontorene men montørene skulle det stå . 

Anonymkode: b8edb...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oj! Her brukte de rundt ei uke fordi jeg maste og maste, og etter ei uke sa jeg at de bare kunne kanselere hele driten, da kom de plutselig dagen etterpå!

Anonymkode: 180f5...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oj! Her brukte de rundt ei uke fordi jeg maste og maste, og etter ei uke sa jeg at de bare kunne kanselere hele driten, da kom de plutselig dagen etterpå!

Anonymkode: 180f5...567

Har lyst å kansulere hele dritten   

Anonymkode: b8edb...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er via kopperkabler du har nett, har det så vidt jeg vet vært store forsinkelser hos entreprenørene i sommer, både grunnet ferieavvikling, sykdom og omlegging av ordresystemet til en av de store entreprenørene. Telenor er monopolist, og har all makt når det gjelder feilretting og nyoppokoblinger, leverandørene har lite å slå i bordet med hvis det er problemer eller går lang tid, men blør på sin side i form av kompensasjoner og manglende inntjening. Jeg kan garantere at de helst skulle sett saken løst umiddelbart. 

Anonymkode: a5d77...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er via kopperkabler du har nett, har det så vidt jeg vet vært store forsinkelser hos entreprenørene i sommer, både grunnet ferieavvikling, sykdom og omlegging av ordresystemet til en av de store entreprenørene. Telenor er monopolist, og har all makt når det gjelder feilretting og nyoppokoblinger, leverandørene har lite å slå i bordet med hvis det er problemer eller går lang tid, men blør på sin side i form av kompensasjoner og manglende inntjening. Jeg kan garantere at de helst skulle sett saken løst umiddelbart. 

Anonymkode: a5d77...54a

Jeg er så lei at jeg kunne tenke meg å fått kansellert abbonomentet. Dette er ikke Telenor men tror Telenor er raskere firma siden det er så stort. 

Anonymkode: b8edb...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei at jeg kunne tenke meg å fått kansellert abbonomentet. Dette er ikke Telenor men tror Telenor er raskere firma siden det er så stort. 

Anonymkode: b8edb...89a

Spiller ingen rolle om du har tjenester direkte med Telenor eller andre hvis det er leveranse gjennom telefonkabler, det er Telenor som eier linjene og som har ansvaret. Det vil være akkurat den samme montøren som skal gjøre jobben. 

Anonymkode: a5d77...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei at jeg kunne tenke meg å fått kansellert abbonomentet. Dette er ikke Telenor men tror Telenor er raskere firma siden det er så stort. 

Anonymkode: b8edb...89a

Få noen kyndige til å se på det først ettersom firmaet sier at det nå skal være i orden - om de heller ikke får det til så ta kontakt med firmaet på telefon, si opp avtalen og forlang pengene tilbake siden du ikke har mottatt noen vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle om du har tjenester direkte med Telenor eller andre hvis det er leveranse gjennom telefonkabler, det er Telenor som eier linjene og som har ansvaret. Det vil være akkurat den samme montøren som skal gjøre jobben. 

Anonymkode: a5d77...54a

Ok. Så dermed vil det gå eviglang tid om jeg skifter til foreks Telenor også ... Merkelig.. Jeg bor ganske så sentralt så synes det er rart at det skal ta over 3 måneder å komme på nett. 

Anonymkode: b8edb...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Så dermed vil det gå eviglang tid om jeg skifter til foreks Telenor også ... Merkelig.. Jeg bor ganske så sentralt så synes det er rart at det skal ta over 3 måneder å komme på nett. 

Anonymkode: b8edb...89a

Ja, det er lenge. Du kan spørre om å få sambandsnummeret ditt og telefonnummeret til montørselskapet av leverandøren din, og ringe selv. Det hender at det hjelper at kundene ringer direkte og maser. 

Anonymkode: a5d77...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Også vil jeg anbefale deg å se deg om etter en bedre internettløsning på sikt. Kablene er både dårlig vedlikeholdt og skal fases ut ila. noen få år,  mobilt bredbånd og fiber er de beste løsningene pr. i dag. Dessverre er ikke det tilgjengelig enda overalt, og mange er stuck med 100 år gamle telefonkabler. 

Anonymkode: a5d77...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...