Gå til innhold

Sosial angst og jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt symptomer på sosial angst siden barnehagealder. Har fått diagnosen nå da, i voksen alder. Har i liten grad blitt bedre. Jeg sliter veldig med å finne ut av hva jeg kan jobbe med. Har prøvd butikk, men det ender med intens hodepine hver dag siden jeg går anspent hele dagen. Så alle yrker med kundekontakt er egentlig uaktuelt. Kunne tenkt meg å jobbe i barnehage eller på sykehus hvis jeg ikke hadde hatt denne angsten, men det er ikke aktuelt å tenke på engang. Det ville blitt for tøft.. Takler ikke å snakke i telefon eller å prate foran mennesker og det må man jo i mange yrker. Selv skolen har vært vanskelig, men nå må jeg ta et valg snart. Hva skal jeg utdanne meg til? Hva kan jeg jobbe med? 

Noen som har noen tanker om hva som kan passe? Har ingen ting jeg er spesielt god på eller flink til/interessert i. 

Anonymkode: 8e25c...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.8.2019 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Har hatt symptomer på sosial angst siden barnehagealder. Har fått diagnosen nå da, i voksen alder. Har i liten grad blitt bedre. Jeg sliter veldig med å finne ut av hva jeg kan jobbe med. Har prøvd butikk, men det ender med intens hodepine hver dag siden jeg går anspent hele dagen. Så alle yrker med kundekontakt er egentlig uaktuelt. Kunne tenkt meg å jobbe i barnehage eller på sykehus hvis jeg ikke hadde hatt denne angsten, men det er ikke aktuelt å tenke på engang. Det ville blitt for tøft.. Takler ikke å snakke i telefon eller å prate foran mennesker og det må man jo i mange yrker. Selv skolen har vært vanskelig, men nå må jeg ta et valg snart. Hva skal jeg utdanne meg til? Hva kan jeg jobbe med? 

Noen som har noen tanker om hva som kan passe? Har ingen ting jeg er spesielt god på eller flink til/interessert i. 

Anonymkode: 8e25c...65e

Digitalmarkedsfører. 

Anonymkode: 8e2f9...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg jobber som programmerer. Du er stort sett nødt til å snakke mye med kolleger, samt være i møter og noen ganger presentere i forsamlinger i det yrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...