Gå til innhold

Kupton-andre. Hva er dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Våkna i 10 tiden i morges, la meg like etterpå for å sove litt lengre. Like får jeg våknet gikk jeg inn i en tilstand der jeg følte meg våken og hadde helt forferdelige opplevelser/drømmer/halllunisasjoner (eller hva det heter). Det var fornemmelser at det var noen i huset og at de skulle drepe meg.. Jeg følte meg våken, men hjelpesløs.. Så meg rundt i rommet og så skikkelser og følte på en ekstrem angst. Etterhvert våknet jeg helt, til min lettelse. Hva var dette? Det skremte meg. Bruker en liten dose AP, 40 mg Sobril og ca 15 mg Imovane for å sove på.

Anonymkode: 73601...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Våkna i 10 tiden i morges, la meg like etterpå for å sove litt lengre. Like får jeg våknet gikk jeg inn i en tilstand der jeg følte meg våken og hadde helt forferdelige opplevelser/drømmer/halllunisasjoner (eller hva det heter). Det var fornemmelser at det var noen i huset og at de skulle drepe meg.. Jeg følte meg våken, men hjelpesløs.. Så meg rundt i rommet og så skikkelser og følte på en ekstrem angst. Etterhvert våknet jeg helt, til min lettelse. Hva var dette? Det skremte meg. Bruker en liten dose AP, 40 mg Sobril og ca 15 mg Imovane for å sove på.

Anonymkode: 73601...e72

Slike «våken mareritt» har jeg opplevd ifbm Stilnoct / Imovane-bruk.  Jeg har også hørt om andre som har vært innlagt på sykehus og fått sovetbl/smertestillende har hatt skikkelig mareritt. 

Ikke min sak altså, men 40 mg Sobril og 15 mg Imovane for å sove på...? Er ikke dette veldig mye? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, cilie skrev:

Slike «våken mareritt» har jeg opplevd ifbm Stilnoct / Imovane-bruk.  Jeg har også hørt om andre som har vært innlagt på sykehus og fått sovetbl/smertestillende har hatt skikkelig mareritt. 

Ikke min sak altså, men 40 mg Sobril og 15 mg Imovane for å sove på...? Er ikke dette veldig mye? 

Takk for svar. Ja, det er mye men fikk det tidligere i sommer pga mani. Nå skal jeg begynne å trappe opp AP og redusere sovepillene. Ferietid er en belastning når psykiateren er borte i 6 uker..

Anonymkode: 73601...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts. Håper denne tråden IKKE blir en diskusjon om hvorvidt den dosen sovepiller jeg tar er stor. Vet den er stor, men har fått den forskrevet av lege i sommer. Til informasjon.

Anonymkode: 73601...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Det kan virke som søvnparalyse. Jeg opplever det selv fra tid til annen, og kan skrive under på at det er rimelig angstfullt. Heldigvis er det ikke farlig.

Ts. Tusen takk, det var nok akkurat det jeg opplevde!!

Anonymkode: 73601...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.8.2019 den 16.33, AnonymBruker skrev:

Ts. Håper denne tråden IKKE blir en diskusjon om hvorvidt den dosen sovepiller jeg tar er stor. Vet den er stor, men har fått den forskrevet av lege i sommer. Til informasjon.

Anonymkode: 73601...e72

Selvfølgelig. Men greit å være bevisst på at bruken kan gi slike ekle mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...