Gå til innhold

Kupton: Akatisi av høyere dose quetiapin?


adhoc

Anbefalte innlegg

Pga blandet episode (BP2) med bl.a. tankekjør og manglende søvn skulle jeg øke dosen med quetiapin fra 50 mg til 100 mg og videre til 200 om dette ikke hjalp. 

Etter to netter med så stor kroppslig uro at jeg ikke klarer å ligge i senga, men traver rundt, har jeg redusert til 50 mg igjen. Minner om restless legs, som jeg har selv uten medisiner, men ganger hundre - og i absolutt hele kroppen. Har aldri tidligere reagert like kraftig. 

Noen mulighet for at effekten av 200 mg overkjører denne bivirkningen, eller vil det mest sannsynlig bare bli verre/like ille? Hva slags alternativer har jeg i så fall? Trenger noe som får meg til å slappe av og sove, spesielt ettersom jeg også har økt venlafaxin fra 150 til 187,5 mg. 

Bruker også 300 mg Lamictal, ligger innenfor normalt referanseområde. 

Endret av adhoc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, adhoc skrev:

Pga blandet episode (BP2) med bl.a. tankekjør og manglende søvn skulle jeg øke dosen med quetiapin fra 50 mg til 100 mg og videre til 200 om dette ikke hjalp. 

Etter to netter med så stor kroppslig uro at jeg ikke klarer å ligge i senga, men traver rundt, har jeg redusert til 50 mg igjen. Minner om restless legs, som jeg har selv uten medisiner, men ganger hundre - og i absolutt hele kroppen. Har aldri tidligere reagert like kraftig. 

Noen mulighet for at effekten av 200 mg overkjører denne bivirkningen, eller vil det mest sannsynlig bare bli verre/like ille? Hva slags alternativer har jeg i så fall? Trenger noe som får meg til å slappe av og sove, spesielt ettersom jeg også har økt venlafaxin fra 150 til 187,5 mg. 

Bruker også 300 mg Lamictal, ligger innenfor normalt referanseområde. 

Jeg bruker 100 mg quetiapin og får de samme bivirkningene som deg hvis jeg øker dosen, dog ikke hver dag.  Skulle gjerne ha økt dosen til 200 mg , men dropper det pga bivirkningene.  Så håper du får svar fra kupton. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Seroquel gjør ikke det med meg, men mange andre medisiner har gjort det. Tar da akineton,men er ikke alltid det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...