Gå til innhold

Er det giftig? Kupton/andre (Haster litt.)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er så sykt lei av å ikke få sove så tok 55 mg sobril nå i kveld for ca 10 minutter siden. Ble litt redd etterpå for tenkte det var for stor dose.. Tar vanligvis 25-30 mg om kvelde. Kan jeg legge meg når jeg blir trøtt, ringe legevakt for er dette giftig?

Anonymkode: 13f48...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Nei. Giftig er det ikke. Det skal i regelen svært høye doser til med benzo før de blir giftige. Du blir i verste fall trøtt og sover en stund på den dosen du har tatt nå.

Men når det er sagt. Vi er ikke kvalifisert helsepersonell her. Har man fått i seg for mye av noe og bekymrer seg er det best å kontakte giftinformasjonen eller legevakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Nei. Giftig er det ikke. Det skal i regelen svært høye doser til med benzo før de blir giftige. Du blir i verste fall trøtt og sover en stund på den dosen du har tatt nå.

Men når det er sagt. Vi er ikke kvalifisert helsepersonell her. Har man fått i seg for mye av noe og bekymrer seg er det best å kontakte giftinformasjonen eller legevakt. 

Takk snille du for at du svarte meg. Regner med dette går bra da og at jeg får sove etterhvert.

Anonymkode: 13f48...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om det ikke er giftig dose så kan du bli midlertidig rar av å ta så mye. Det er farlig å være rar på den måten fordi du kan gjøre dumme ting som er helseskadelige. Det beste for deg er nok å gå rett i senga og legge deg slik at du ikke finner på noe dumt. 

Anonymkode: d344d...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det ikke er giftig dose så kan du bli midlertidig rar av å ta så mye. Det er farlig å være rar på den måten fordi du kan gjøre dumme ting som er helseskadelige. Det beste for deg er nok å gå rett i senga og legge deg slik at du ikke finner på noe dumt. 

Anonymkode: d344d...12f

Ja, legger meg snart. Takk for velmenende råd.

Anonymkode: 13f48...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...