Gå til innhold

Valgkampen er i gang? - Fru Fleskeberg


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Jeg synes det er unødvendig av politiet å anmelde. Det er på en måte straff nok at en 47-år gammel fyr dummer seg ut sånn. Jeg tror Erna tåler det fint. På den annen side er det nok stressende for politiet at folk gjør "stunt" med politikere. 

https://www.dagbladet.no/video/anmeldt-for-hensynslos-adferd-foran-erna/T88RzNWQ

Er det litt typisk for ytre venstre? Trump blir gjort narr av for sveisen og hudfargen sin (oransje) samtidig som han med rette anklages for å mobbe andre og fordumme debatten. Er ikke det dobbeltmoral?  Black Box kaller politikere og familiene deres for kutryner og grisetryner. Er det en følelse at siden man er "good guys" så er alt greit?

Ytre Høyres kan være enda verre. Det er ikke uvanlig å se at AP-politikere kalles landssvikere. Det er mørkt. Det er ikke mange skritt fra å kalle noen landssviker til å legitimere vold. Tross alt er det anonyme på nett eller folk som er helt utstøtt. Ikke populære komikere, musikkgrupper eller teater.

Uansett: Jeg er nok motstander av straff og politi i sånne saker. Det er bedre å få det frem i lyset, så kan folk se hvordan de er og dømme selv. Hele Black Box druknet i politi og jus. Det hadde vært bedre å bare eksponere hva diskutere ytringene deres uten å trekke inn loven. Det hadde de kommet mye dårligere ut av.

Dette ble mer en kronikk, og ikke et debattinnlegg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er hårreisende at en voksen mann kan stå der i sin egen selvtilfredshet og synge sånn om et annet medmenneske. Helt forkastelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei, synes jeg. Tenker på en måte at dramaet ville være enda større hvis noen på ytre høyre hadde mobbet noen. 

Imidlertid er jo dette musikk. Mette Hanekamhaug ble ikke fornærmet over noen slibrige hentydninger fra Karpe for noen år siden. Jeg har et inntrykk av at terskelen er en anelse høyere der, og særlig innen hip hop og punk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Gargamel skrev:

Ytre Høyres kan være enda verre. Det er ikke uvanlig å se at AP-politikere kalles landssvikere. Det er mørkt. Det er ikke mange skritt fra å kalle noen landssviker til å legitimere vold

 

Var landssvik å melde Norge inn i EU mot folkets vilje, ikke bare AP var de fleste i politiker-eliten som mente at dette var en god ide (sikkert fordi det var ekstremt lønnsomt for eliten)

Folket på bunn forstår ingenting nå, i Oslo forsøker de løse problemet med å stemme på Kommunister/Rødt (hvor tror du det ender...). Andre steder er det bompengene som ses på som synderen (Hvorfor har folk ikke råd til bompengene lenger ?). I Oslo øst spesifikt er det vold og dopsalg som ses på som løsningen (ikke å melde seg ut av EU, det tenker ikke småguttene på). Evt rasisme får skylden, ja rasisme er nok plutselig problemet, ikke sosial dumping som gjør at du ikke får deg en jobb med norsk lønn.... Sukk

Ja folket er dumme, og selv om politiker eliten teoretisk sett kan/kunne klart å lure folket til å stemme ja og neste klarte det, og forsatt lurer folket, til å gå med på å være med i EU; gjør det det ikke rett. 

En kan ikke selge landet for kortsiktig profitt, for det vil få konsekvenser på sikt som vil føre til mye større kostnader en det lille en sparte på denne strategien

Synes du jeg er for streng, har jeg en enkel løsning : Ikke meld inn landet i EU mot folkets vilje/interesser, så slipper du en stygg merkelapp på deg. Synes ikke jeg er veldig urimelig jeg :) 

Og nei tror folk må bevisstgjøres og stemme fornuftige folk inn istedenfor og avslutte tullet, ikke bruke vold... 

 

(og nei du trenger ikke fortelle med at vi ikke er medlem i "EU", hvilket ord en bruker spiller akkurat 0 for meg, det er konsekvensene for folket som betyr noe for meg, en kan kalle det hva en vil for å forsøke lure folket, men du lurer ikke meg ved å nekte for at vi er med i EU... så ikke prøv engang ;) )

Anonymkode: 89206...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ja og nei, synes jeg. Tenker på en måte at dramaet ville være enda større hvis noen på ytre høyre hadde mobbet noen. 

Imidlertid er jo dette musikk. Mette Hanekamhaug ble ikke fornærmet over noen slibrige hentydninger fra Karpe for noen år siden. Jeg har et inntrykk av at terskelen er en anelse høyere der, og særlig innen hip hop og punk. 

Hanekamhaug ble kritisert/parodiert for politikken sin, det er noe ganske annet enn når det går på person og særlig kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 minutter siden, Xtra skrev:

Hanekamhaug ble kritisert/parodiert for politikken sin, det er noe ganske annet enn når det går på person og særlig kropp.

Politikk og politikk fru Blom.

Jeg tror han sikter til at Carpe Diem rappet om å bli sugd av Hanekamhaug. Rettere sagt at det aldri kom til å skje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge leve ytringsfriheten.

Men når man ikke har mer å komme med enn personlige og, i denne setting, usaklige fornærmelser, hvem er det da egentlig som bør føle seg dum?

Nå kjenner jeg ikke til dette punkbandet eller deres vokalist, men førsteinntrykket mitt er at hvis vedkommende ikke har noe mer intelligent å komme med enn dette, bør han kanskje, for sitt eget beste, bli flinkere til selvsensur. 

"Det er bedre å tie stille og bli mistenkt for å være en idiot, enn å åpne munnen og utelate enhver tvil."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Politikk og politikk fru Blom.

Jeg tror han sikter til at Carpe Diem rappet om å bli sugd av Hanekamhaug. Rettere sagt at det aldri kom til å skje.

 

Jeg synes uansett det er noe annet enn å karakterisere noens utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Akkurat nå, Xtra skrev:

Jeg synes uansett det er noe annet enn å karakterisere noens utseende.

Det synes jeg også. Jeg vet ikke hvorfor hun skulle blitt krenket akkurat, men noen mente det var seksualisering eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Venstresiden er jo de gode, så de slipper som regel unna med mer enn de forferdelige høyrefolkene. Eller akk o ve, det til høyre for høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Ja og nei, synes jeg. Tenker på en måte at dramaet ville være enda større hvis noen på ytre høyre hadde mobbet noen. 

Imidlertid er jo dette musikk. Mette Hanekamhaug ble ikke fornærmet over noen slibrige hentydninger fra Karpe for noen år siden. Jeg har et inntrykk av at terskelen er en anelse høyere der, og særlig innen hip hop og punk. 

Det nærmeste jeg kommer på fra høyresiden er kanskje de rasistiske kommentarene mot Lan i MDG.

https://www.dagbladet.no/nyheter/frper-kalte-lan-marie-for-vietnamesermegge-pa-facebook/66643110

Det kom faktisk fra en Frp'er, og da ble det virkelig bråk også. Mulig "fittetryne" er vanlig på ungdomsskolene i Trøndelag, men det har aldri vært en OK ting å si til noen.

Nei, jeg blir litt usikker på om man kan påstå at den ene siden er verre enn den andre. Jeg vil nøye meg med å påstå at det finnes "grums" på begge sider og at flere gjerne må feie for egen dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
5 timer siden, Gargamel skrev:

Det nærmeste jeg kommer på fra høyresiden er kanskje de rasistiske kommentarene mot Lan i MDG.

https://www.dagbladet.no/nyheter/frper-kalte-lan-marie-for-vietnamesermegge-pa-facebook/66643110

Det kom faktisk fra en Frp'er, og da ble det virkelig bråk også. Mulig "fittetryne" er vanlig på ungdomsskolene i Trøndelag, men det har aldri vært en OK ting å si til noen.

Nei, jeg blir litt usikker på om man kan påstå at den ene siden er verre enn den andre. Jeg vil nøye meg med å påstå at det finnes "grums" på begge sider og at flere gjerne må feie for egen dør.

Fittetryne som Lan ble kalt, og merr som Hanekamhaug ble kalt (av Karpe) er i alle fall noe helt annet enn å bli kalt vietnamesermegge og fleskeberg siden de to siste går på utseendet. Ingen kan se ut som ei fitte i trynet, heller ikke som ei merr (hest), selv om det på ingen måte er ok å kalle folk slike ting heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Surrehuggu skrev:

Fittetryne som Lan ble kalt, og merr som Hanekamhaug ble kalt (av Karpe) er i alle fall noe helt annet enn å bli kalt vietnamesermegge og fleskeberg siden de to siste går på utseendet. Ingen kan se ut som ei fitte i trynet, heller ikke som ei merr (hest), selv om det på ingen måte er ok å kalle folk slike ting heller. 

Syntes ikke det ene er noe bedre enn det andre.

Anonymkode: 9619e...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

17 timer siden, Gargamel skrev:

Det hadde vært bedre å bare eksponere hva diskutere ytringene deres uten å trekke inn loven. Det hadde de kommet mye dårligere ut av.

Hvilken ytring tenker du på? Konkret i videoen?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes ikke det ene er noe bedre enn det andre.

Anonymkode: 9619e...e09

Nei, ingenting av disse kallenavnene er noe ok. Men jeg tenkte fittetryne og merr er noe "alle" kan bli kalt, og at vietnamesermegge og fleskeberg spesifikt er myntet på disse personene (Lan og Solberg). Blir nesten som "fellesnavn" og "egennavn". Men som alltid kan det hende at jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surrehuggu skrev:

Nei, ingenting av disse kallenavnene er noe ok. Men jeg tenkte fittetryne og merr er noe "alle" kan bli kalt, og at vietnamesermegge og fleskeberg spesifikt er myntet på disse personene (Lan og Solberg). Blir nesten som "fellesnavn" og "egennavn". Men som alltid kan det hende at jeg tar feil.

Enig. Den sangteksten om statsministeren er så til de grader nedlatende og ufin. For ikke å snakke om hvordan den blir formidlet til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, cilie skrev:

Enig. Den sangteksten om statsministeren er så til de grader nedlatende og ufin. For ikke å snakke om hvordan den blir formidlet til henne. 

Enig, men det sier jo egentlig mer om de som kommer med slike nedlatende kommentarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 timer siden, Kayia skrev:

 

Hvilken ytring tenker du på? Konkret i videoen?

"Vi venter i hagen, som steinene venter, som ringdua og svarttrosten og isen og det klare vannet. Vi venter, som en tohodet nisse; møkkete, grov, upålitelig. I blant ser vi dere gjennom soveromsvinduene: purketryner, kutryner, håpets rotspisende parasitter. "

For eksempel. Da tenker jeg også at de de spionerte på ikke bare var politikere, men familiemedlemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Enig. Den sangteksten om statsministeren er så til de grader nedlatende og ufin. For ikke å snakke om hvordan den blir formidlet til henne. 

Jeg synes også at hun skal slippe å bli utsatt for slike episoder. Sangtekster synes jeg i utgangspunktet man bare skal ignorere, men akkurat det at en fyr går nært opp til henne for å formidle noe sånt, synes jeg er utenfor tålegrensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frosken skrev:

Jeg synes også at hun skal slippe å bli utsatt for slike episoder. Sangtekster synes jeg i utgangspunktet man bare skal ignorere, men akkurat det at en fyr går nært opp til henne for å formidle noe sånt, synes jeg er utenfor tålegrensen. 

Ja, det er så drøyt at jeg ikke har ord. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan noen får seg til å gjøre det. Og vi snakker om mobbing blant barn og unge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...