Gå til innhold

Hva mener du om røykere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker du at de er dårligere, svakere og dummere mennesker enn ikke-røykere? 

(dårligere i betydning b-mennesker, svakere i betydning dårlig selvkontroll, dummere i betydning lavere iq)

Jeg tenker at den harde kjernen som fremdeles røyker i 2019 har en "god" grunn til det. 

Anonymkode: f8041...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du at de er dårligere, svakere og dummere mennesker enn ikke-røykere? 

(dårligere i betydning b-mennesker, svakere i betydning dårlig selvkontroll, dummere i betydning lavere iq)

Jeg tenker at den harde kjernen som fremdeles røyker i 2019 har en "god" grunn til det. 

Anonymkode: f8041...0d9

Vet om leger som røyker så lav iq har de ihvertfall ikke,men de har tilagt seg en usunn vane som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du at de er dårligere, svakere og dummere mennesker enn ikke-røykere? 

(dårligere i betydning b-mennesker, svakere i betydning dårlig selvkontroll, dummere i betydning lavere iq)

Jeg tenker at den harde kjernen som fremdeles røyker i 2019 har en "god" grunn til det. 

Anonymkode: f8041...0d9

Nei. Jeg kjenner ikke veldig mange røykere lenger, men de finnes i alle kategorier.

 

Skjønner ikke hva du mener med at røykere har god grunn til gjøre det.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du at de er dårligere, svakere og dummere mennesker enn ikke-røykere? 

(dårligere i betydning b-mennesker, svakere i betydning dårlig selvkontroll, dummere i betydning lavere iq)

Jeg tenker at den harde kjernen som fremdeles røyker i 2019 har en "god" grunn til det. 

Anonymkode: f8041...0d9

Jeg tenker at folk som begynner å røyke i 2019 ikke kan være smarte.

Anonymkode: d25d3...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

svake mennesker, fikk meg til å tenke på denne sangen :P 

 

Tror ikke på "fri vilje" jeg, så legger tenker ikke mye negativt om røykere, de fleste av dem har tatt dumme valg i fortiden og blitt avhengige, det er mange forskjellige grunner til dumme valg kanskje var de barn og uten fullutviklet hjerne, da kan en ikke "bebreide" dem helt på samme måten. Noen klarer slutte andre klarer ikke, en kan sikkert kalle det "svakhet" på enkelte områder, hvis en vil, men det blir mer et deifnisjonsspørsmål

Anonymkode: 0b789...b99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker de er fanget i en avhengighet av en nytelse som man jo får av nikotin. Det er deilig å ta ett trekk fra en sigarett og inhalere, og kjenne nikotinen nå hjernen. Det er hverdagslykke. Mange som ikke røyker skjønner ikke hvor godt det er.

 

Å slutte er vanskelig fordi det er tilgjengelig over alt. 

 

Selv gikk jeg over til snus, som gir samme type nytelse men med færre helsekonsekvenser, selv om det sikkert ikke er helsekost det heller. Men jeg holdt på lenge før jeg klarte å slutte. Ikke fordi abstinensene var forferdelig, men fordi det var så jæviig skjønt å ta en røyk.

Anonymkode: 87f28...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker de er fanget i en avhengighet av en nytelse som man jo får av nikotin. Det er deilig å ta ett trekk fra en sigarett og inhalere, og kjenne nikotinen nå hjernen. Det er hverdagslykke. Mange som ikke røyker skjønner ikke hvor godt det er.

 

Å slutte er vanskelig fordi det er tilgjengelig over alt. 

 

Selv gikk jeg over til snus, som gir samme type nytelse men med færre helsekonsekvenser, selv om det sikkert ikke er helsekost det heller. Men jeg holdt på lenge før jeg klarte å slutte. Ikke fordi abstinensene var forferdelig, men fordi det var så jæviig skjønt å ta en røyk.

Anonymkode: 87f28...a2d

Jeg husker også det gode første trekket av en røyk, men jeg synes bedre kondis, slippe å stinke røyk, samt bedre helseutsikter mer enn oppveide denne nytelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at folk som begynner å røyke i 2019 ikke kan være smarte.

Anonymkode: d25d3...b78

Enig i det hvis en begynner å røyke i 2019, så opplyst som folk og samfunn er i dag. Men de som røyker fra før av og som av ulike årsaker ikke slutter med det, er ikke nødvendigvis dumme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Surrehuggu skrev:

Enig i det hvis en begynner å røyke i 2019, så opplyst som folk og samfunn er i dag. Men de som røyker fra før av og som av ulike årsaker ikke slutter med det, er ikke nødvendigvis dumme. ;)

De har dårlig vilje. 

Anonymkode: d25d3...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at folk som begynner å røyke i 2019 ikke kan være smarte.

Anonymkode: d25d3...b78

Tja, jeg begynte å røyke gradvis mer på åttitallet, og visste godt at det var både dumt og farlig, så vet ikke om forskjellen er så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Xtra skrev:

Tja, jeg begynte å røyke gradvis mer på åttitallet, og visste godt at det var både dumt og farlig, så vet ikke om forskjellen er så stor.

Det finnes så mange alternativer nå som ikke fantes den gang. 

Anonymkode: a4158...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Xtra skrev:

Tja, jeg begynte å røyke gradvis mer på åttitallet, og visste godt at det var både dumt og farlig, så vet ikke om forskjellen er så stor.

Røyking er så uglesett og "ut" nå at jeg tror forskjellen er ganske stor.

Anonymkode: d25d3...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Røyking er så uglesett og "ut" nå at jeg tror forskjellen er ganske stor.

Anonymkode: d25d3...b78

Ungdommer som røyker blir sett ned på i ungdomsmiljøet her vi bor. Snus derimot er kult. 

Anonymkode: a4158...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker ikke at de som røyker er dumme, men at de gjør noe dumt. "Jeg har ikke noe i mot røykere, men jeg har noe i mot røyking," sa en fastlege jeg hadde. Enkelt, men svært fornuftig formulert i mine øyne. Om jeg var eller er dum (slutta å røyke for ti år siden), overlater jeg til andre å mene noe om. Det er ellers også veldig mye annet dumt folk utsetter seg for som er svært helseskadelig.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ungdommer som røyker blir sett ned på i ungdomsmiljøet her vi bor. Snus derimot er kult. 

Anonymkode: a4158...7f7

Ja, før ble man sett på som "kul" hvis man røykte, nå blir man sett på som "dum".

Anonymkode: d25d3...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare at de har en avhengighet de sikkert gjerne ville blitt kvitt hvis de fikk det til. Jeg røyket selv for mange år siden, og vet hvor vanskelig det var å slutte, så jeg dømmer ikke de som ikke får det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at de stinker noe så inni grønnjævlig vondt. De skulle bare visst selv. 

Anonymkode: 9bba3...fc1

Det er de nok klar over. Husker hvor fælt røyk det luktet av klærne mine da jeg var barn, og hadde forelder som røyket inne. 

Anonymkode: 87f28...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er de nok klar over. Husker hvor fælt røyk det luktet av klærne mine da jeg var barn, og hadde forelder som røyket inne. 

Anonymkode: 87f28...a2d

Nei, de lukter det ikke skikkelig før de slutter selv. 

Anonymkode: 9bba3...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...