Gå til innhold

Hvordan snu livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke skikkelig terapi, kun samtaler med psyk sykepleier. Det kalles vel støtte-terapi. Jeg føler at det ikke hjelper. 

Har rota meg inn i mange negative mønster siste årene. Har fått en følelse av at ingenting nytter. 

Jeg har mange traumer. Men hvor kan jeg få hjelp til å snu tankene? Finnes det ressurser på nett?

Hverdagen min består av depresjoner og mye medikament jeg har blitt satt på som ødelegger kreativitet og at jeg blir feit. Jeg tør ikke slutte på medisiner, er veldig plaga med angst. Men ønsker å redusere.

Noen som har tips til å snu "offer tankegang?" Finnes det resurser på nett? Bøker? Noen som har egne erfaringer med å selv ha snudd livet sitt når dere ikke har fått hjelp? At dere må ha klart det selv? 

Anonymkode: 4d45c...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, kupton skrev:

Foreslår bøkene til Ingvard Wilhelmsen.

Hva mener du med det? Mener du at ts skal lese "alle" bøkene til I.W for å snu livet sitt til det bedre? Eller er det én spesifikk nok du tenker på? Jeg kan ikke skjønne at slik litteratur kan hjelpe på ts dine problemer. Hn er kanskje mer ute etter selvhjelpsbøker, bøker skrevet av profesjonelle behandlere om hvordan snu livet, og biografier om folk som har greid å snu livet. 

Anonymkode: 14085...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS kan jo begynne med denne. Jeg mener det er en utmerket selvhjelpsbok. Hvis den faller i smak, er det bare å gå videre i Wilhelmsen sine bøker. Wilhelmsen er profesjonell behandler, og bøkene handler om å snu tanker og dermed livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kupton skrev:

TS kan jo begynne med denne. Jeg mener det er en utmerket selvhjelpsbok. Hvis den faller i smak, er det bare å gå videre i Wilhelmsen sine bøker. Wilhelmsen er profesjonell behandler, og bøkene handler om å snu tanker og dermed livet.

OMG! Jeg tenkte på Ingvar Ambjørnsen! Jeg tenkte altså på ham da jeg leste navnet Ingvar Wilhelmsen. Beklager! 😂

Anonymkode: 14085...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OMG! Jeg tenkte på Ingvar Ambjørnsen! Jeg tenkte altså på ham da jeg leste navnet Ingvar Wilhelmsen. Beklager! 😂

Anonymkode: 14085...28e

😁🤣 Skjønner at du lurte da 😉😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OMG! Jeg tenkte på Ingvar Ambjørnsen! Jeg tenkte altså på ham da jeg leste navnet Ingvar Wilhelmsen. Beklager! 😂

Anonymkode: 14085...28e

LOL😂

Bøkene kan anbefales. Han holder også jevnlig foredrag rundt i landet. Jeg kan ikke si jeg har endret livet... men det kan jo gi hjelp til noen refleksjoner man kan gjøre seg og noen konkrete verktøy. Tror jeg skal lese han på nytt jeg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Foreslår bøkene til Ingvard Wilhelmsen.

Takk! Har allerede lest "Sjef i eget liv", har boka "Livet er et usikkert" prosjekt liggende. Tittelen er så utfordrende, har ikke våget å lest den ennå. 

Anonymkode: 4d45c...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, cilie skrev:

LOL😂

Bøkene kan anbefales. Han holder også jevnlig foredrag rundt i landet. Jeg kan ikke si jeg har endret livet... men det kan jo gi hjelp til noen refleksjoner man kan gjøre seg og noen konkrete verktøy. Tror jeg skal lese han på nytt jeg☺️

Det er sikkert lurt å lese på nytt, holder sikkert ikke lese bare én gang 😊

Anonymkode: 4d45c...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en del venner som hadde gått på seminar og lest bøkene til Wilhelmsen. Jeg var akutt psykisk dårlig og suicidal og det eneste jeg ble møtt med var fraser som;» det er ikke mer synd på deg enn andre». Jeg sluttet helt å fortelle andre hvordan jeg har det. Det minner meg nesten om janteloven « du må ikke tro du er noe, du må ikke tro du er bedre enn andre.  Du må ikke tro du har det verre enn oss». Og samtidig føler man seg skamfull fordi alle andre som tydeligvis også har det fælt takler livet helt strålende. Folk er forskjellige og alt passer ikke til alle tider. Noen ganger trenger man litt støtte, varme og forståelse. Min mann er typisk mann. Han er løsningsorientert og holder følelser for seg selv. Jeg er mer følsom og har behov for å snakke ut om ting. På en måte har noen bestemt at en personlighetstype er mer riktig enn andre?. Wilhelmsen sa i et foredrag at han brukte vennlighet og forståelse bare for å oppnå tillit og få fortgang i behandlingen. Empati blir da brukt som en metode. Tror mange ganger at folk bare trenger å føle at noen oppriktig bryr seg.

Anonymkode: a0c57...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehuggu
2 timer siden, laban skrev:

😁🤣 Skjønner at du lurte da 😉😀

Ja, det var et skikkelig flauseinnlegg fra min side 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en del venner som hadde gått på seminar og lest bøkene til Wilhelmsen. Jeg var akutt psykisk dårlig og suicidal og det eneste jeg ble møtt med var fraser som;» det er ikke mer synd på deg enn andre». Jeg sluttet helt å fortelle andre hvordan jeg har det. Det minner meg nesten om janteloven « du må ikke tro du er noe, du må ikke tro du er bedre enn andre.  Du må ikke tro du har det verre enn oss». Og samtidig føler man seg skamfull fordi alle andre som tydeligvis også har det fælt takler livet helt strålende. Folk er forskjellige og alt passer ikke til alle tider. Noen ganger trenger man litt støtte, varme og forståelse. Min mann er typisk mann. Han er løsningsorientert og holder følelser for seg selv. Jeg er mer følsom og har behov for å snakke ut om ting. På en måte har noen bestemt at en personlighetstype er mer riktig enn andre?. Wilhelmsen sa i et foredrag at han brukte vennlighet og forståelse bare for å oppnå tillit og få fortgang i behandlingen. Empati blir da brukt som en metode. Tror mange ganger at folk bare trenger å føle at noen oppriktig bryr seg.

Anonymkode: a0c57...f66

Jeg har vært på foredrag med Wilhelmsen og jeg reagerte på noe av det han sa og måten han sa det på. Jeg opplevde han innimellom som kald og arrogant. Men han har selvfølgelig rett i mye av det han sier, men hadde det vært så enkelt, så hadde vel færre slitt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laban skrev:

Åja, var det deg? 😜

Ja 😅 glemte å huke av for anonym. Når en starter en tråd enten som anonym eller med nick skal en vel ideelt sett bruke det samme gjennom hele tråden. Derfor svarer jeg deg nå som anonym igjen 😁😉 

Anonymkode: 14085...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stormwind skrev:

Kan anbefale " Selvfølelsen " av Guro Øiestad.

Takk for tipset😊

Anonymkode: 4d45c...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja 😅 glemte å huke av for anonym. Når en starter en tråd enten som anonym eller med nick skal en vel ideelt sett bruke det samme gjennom hele tråden. Derfor svarer jeg deg nå som anonym igjen 😁😉 

Anonymkode: 14085...28e

Starter eller svarer i en tråd skulle det stå.

Anonymkode: 14085...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...