Gå til innhold

Skal fortsette utredning og behandling hos ny psykolog, ønsker tips til hvordan gjøre overgangen best mulig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mener du med dette at alt som betyr noe er penger? Har ikke verdigheten til folk noe å si? Har ikke alle mennesker rett til et verdig liv?

Anonymkode: 3a478...6c7

Penger betyr ikke alt, men det er et vesentlig aspekt i det store bildet, det kommer vi ikke utenom. 

Vi har dessuten et ansvar selv også, for å prøve å skape et verdig liv. Det er ikke mye verdighet over å angripe Ts. for at vedkommende tar imot rettmessig hjelp. 

Anonymkode: 0afc4...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo gjerne sånn at ting går hånd i hånd. Altså klarer man å dra på skolen eller jobben hver dag så er det vel ganske liten sannsynlighet for at samme person sitter hjemme i mørket i sin egen avføring og ikke har dusjet på ën uke 😊

Man har et bra verdig liv syns jeg om man klarer å arbeide og har et godt sosialt liv 😊

Anonymkode: b38e1...d02

Hva vet du om vedkommende klarer å dra på skolen hver dag? Hva vet du om hvor mange år man har brukt på studiene? Hva vet du om hvor mange huller man har i CV? Hva vet du om hvordan det ser ut der man bor egentlig? 

Mener du dette her om andre sykdomsgrupper også? Så lenge man klarer å gå på jobb er ikke tarmkreft noe som behøver å behøver å behandles, vedkommende har jo ett verdig liv? 

Anonymkode: d8fbb...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du med dette at alt som betyr noe er penger? Har ikke verdigheten til folk noe å si? Har ikke alle mennesker rett til et verdig liv?

Anonymkode: 3a478...6c7

Selvsagt har de rett til et verdig liv som alle andre. Sykdom er lidelse og funksjonssvikt. "Den kritiske" hestet seg kun ved funksjonssvikten. Lidelsen kan være like ille hos de som arbeider eller studere og har beholdt mye av sin funksjon som hos de som har et funksjonstap som er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rart du ikke har venner så uempatisk og sykelig gjentakende på samme gnålet som du er. Er du nektet behandling pga aspergerdiagnosen din?

Anonymkode: 2aca7...8a3

Men tenk hvis vedkommende har asperger og faktisk er nektet behandling pga diagnosen sin, da? Jeg skjønner at det kan være sårt, tøft og vanskelig, for mange aspergere sliter da jammen mye med den diagnosen i det daglige! Men det gir selvfølgelig ikke noen rett til å angripe andre som får behandling av den grunn. Men det gir heller ingen rett for oss å være spydig eller ufin tilbake, noe jeg oppfattet denne kommentaren som. I tillegg til "liksene" innlegget ditt fikk, så ble jeg litt bekymret for om det kan sidestilles med mobbing av annerledestenkende? Empati er gjerne vanskelig for en med asperger. Så det beste er kanskje bare å slutte å la seg irritere over disse kommentarene til personen, og la være å svare istedet. Det sier jeg like mye til meg selv som til deg og alle andre. 

Men nå vet jo ikke jeg om personen har asperger, eller ikke. Men hvis han/hun har det, så går det kanskje an for oss alle å se litt mellom fingrene på slike kommentarer. 

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...