Gå til innhold

hvorfor kjenner jeg lukt av tang og tare i regnværet men ingen andre rundt meg luktet det?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

jeg gikk til jobben min (dagtilbudet) og da kjente jeg noe jeg har kjent før men som de andre rundt meg og på jobben ikke kjenner. nemlig en tang og tare og litt sån kufisaktig gassede lukt når det pøsregnet i hele dag.

 

hviss man kan lukte de jordgassene som kommer opp når det nettopp har begynt å regne (som skal lukte som mose og mugg og sånt) hvorfor luktet bare jeg av de jeg spurte om de kjente lukta (noe de ikke kjente), selvom  det hadde regnet i lang tid før jeg stod opp og ikke nettopp begynt å regne, som det gjør når det skal komme jord og mugglukt som folk kaller "å lukte regnet"?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg gikk til jobben min (dagtilbudet) og da kjente jeg noe jeg har kjent før men som de andre rundt meg og på jobben ikke kjenner. nemlig en tang og tare og litt sån kufisaktig gassede lukt når det pøsregnet i hele dag.

 

hviss man kan lukte de jordgassene som kommer opp når det nettopp har begynt å regne (som skal lukte som mose og mugg og sånt) hvorfor luktet bare jeg av de jeg spurte om de kjente lukta (noe de ikke kjente), selvom  det hadde regnet i lang tid før jeg stod opp og ikke nettopp begynt å regne, som det gjør når det skal komme jord og mugglukt som folk kaller "å lukte regnet"?

Du har kanskje bedre luktesans enn de. Jeg legger også fort merke til lukter som andre ikke legger merke til selv :) 

Anonymkode: 905f3...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Blomsterfluen skrev:

jeg gikk til jobben min (dagtilbudet) og da kjente jeg noe jeg har kjent før men som de andre rundt meg og på jobben ikke kjenner. nemlig en tang og tare og litt sån kufisaktig gassede lukt når det pøsregnet i hele dag.

 

hviss man kan lukte de jordgassene som kommer opp når det nettopp har begynt å regne (som skal lukte som mose og mugg og sånt) hvorfor luktet bare jeg av de jeg spurte om de kjente lukta (noe de ikke kjente), selvom  det hadde regnet i lang tid før jeg stod opp og ikke nettopp begynt å regne, som det gjør når det skal komme jord og mugglukt som folk kaller "å lukte regnet"?

Autister har gjerne bedre luktesans enn andre.

Anonymkode: 4af38...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...