Gå til innhold

Hva ville du gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på AAP.

Har to alvorlige psykdommer.

Ikke frisk akkurat nå.

Har kommet inn på videreutdanning.

Den begynner om noen uker.

Belastningen tilsvarer ni dager første semester. Tre X tre dager. Fire timer pr. dag. 

Det er flere uker mellom hver samling.

Det er litt som et skudd i blinde, men jeg tror jeg kanskje kunne klart det. Fordi det er så lite. 

Har sjelden håp om at jeg kan klare noe som helst.

NAV støtter ikke ideen.

Må egentlig legge det på is. 

Noen mener jeg bare bør gjøre det likevel. 

At jeg kunne like gjerne tatt et malekurs, og det hadde vært greit for NAV. Eller gått på trening disse få timene.

Hvorfor ikke lære noe disse få timene? Og det er i alle fall arbeidsrettet.

Til sammen er det snakk om veldig få timer fordelt på et halvår.

Ville du tatt sjansen på å prøve selv om du ikke har lov?

Anonymkode: f589b...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gjort det ja. Men det spørs litt på konsekvensene? Klarer du deg økonomisk dersom det ikke skulle gå bra? Får du studiestøtte? 

Anonymkode: 4118a...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er på AAP.

Har to alvorlige psykdommer.

Ikke frisk akkurat nå.

Har kommet inn på videreutdanning.

Den begynner om noen uker.

Belastningen tilsvarer ni dager første semester. Tre X tre dager. Fire timer pr. dag. 

Det er flere uker mellom hver samling.

Det er litt som et skudd i blinde, men jeg tror jeg kanskje kunne klart det. Fordi det er så lite. 

Har sjelden håp om at jeg kan klare noe som helst.

NAV støtter ikke ideen.

Må egentlig legge det på is. 

Noen mener jeg bare bør gjøre det likevel. 

At jeg kunne like gjerne tatt et malekurs, og det hadde vært greit for NAV. Eller gått på trening disse få timene.

Hvorfor ikke lære noe disse få timene? Og det er i alle fall arbeidsrettet.

Til sammen er det snakk om veldig få timer fordelt på et halvår.

Ville du tatt sjansen på å prøve selv om du ikke har lov?

Anonymkode: f589b...98c

Da er det jo bare å smelle i gang med studielån om du ikke vil være på aap. Vil du være på aap og prøve deg gradvis frem synes jeg faktisk du bør høre på nav. Synes heller ikke nav skal drive å sponse videreutdanninger, sponsen må være til de som av ulike grunner MÅ finne seg noe annet å gjøre. Blir du tatt i dette er konsekvensene at du mister aap, du må avgjøre om det er noe du vil risikere.

Anonymkode: c730f...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike videreutdanninger er lagt opp slik at du selv må arbeide en god del mellom hver samling. Mener du at du er frisk nok til å klare dette så kjør på med den muligheten av at du mister aap. Er du i tvil på om du klarer dette så dropp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...