Gå til innhold

Kupton eller andre


Esob

Anbefalte innlegg

Er litt nyskjerrig på hvordan medisiner virker og leser en ting på felleskatalogen som jeg lurer på. Hva vil det si at det er dempende effekt? Dette er etter hva jeg forstår ikke det samme som sedativ. Også lurer jeg på for eks på Nosinan, hva menes med spesifikk og uspesifik dempende effekt. Hva er forskjellen på dette. Veldig glad hvis du Kupton eller andre kan forklare meg litt om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spesifikk dempende effekt = dempende effekt på hallusinasjoner, vrangforestillinger, etc.

Uspesifikk dempende effekt = også effekt som døsighet, beroligende, sløving, etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Lurer også på hva som er de antidepressiva og antipsykotika med mest sederende? Tenker for å ta tankekjør og sove bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Det var det jeg tenkte meg. Har forferdelig problemer med å sovne og prøver å finne en medisin jeg blir trøtt av. Har problemer med å sovne. Når jeg først sovner sover jeg som regel greit til neste dag. Det jeg bruker for å sove nå er 75mg Nozinan, 100mg seroquel og 30mg Tolvon. Finnes det noe som er uprøvet eller kan jeg øke på noen av de jeg bruker? Finnes det håp mot søvnproblemene mine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Esob skrev:

OK. Det var det jeg tenkte meg. Har forferdelig problemer med å sovne og prøver å finne en medisin jeg blir trøtt av. Har problemer med å sovne. Når jeg først sovner sover jeg som regel greit til neste dag. Det jeg bruker for å sove nå er 75mg Nozinan, 100mg seroquel og 30mg Tolvon. Finnes det noe som er uprøvet eller kan jeg øke på noen av de jeg bruker? Finnes det håp mot søvnproblemene mine? 

Melatonin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Janus30 skrev:

Melatonin? 

Hvis han er vant til 100mg seroquel vil nok melatonin ha beskjeden effekt. Vallergan kan virke ganske bra, men gir hangover, akkurat som seroquel. 

Anonymkode: a1ac8...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han er vant til 100mg seroquel vil nok melatonin ha beskjeden effekt. Vallergan kan virke ganske bra, men gir hangover, akkurat som seroquel. 

Anonymkode: a1ac8...de0

Det er ikke sikkert. Melatonin har en annen virkemåte, i motsetning til de tre medisinene vedkommende har nå, som virker på samme måte for søvn og gir samme toleranse.

Jeg ville mye heller brukt melatonin enn å fortsette videre i samme retning. Ofte bør man ha en pause fra antihistaminer for å oppnå virkning igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det er ikke sikkert. Melatonin har en annen virkemåte, i motsetning til de tre medisinene vedkommende har nå, som virker på samme måte for søvn og gir samme toleranse.

Jeg ville mye heller brukt melatonin enn å fortsette videre i samme retning. Ofte bør man ha en pause fra antihistaminer for å oppnå virkning igjen.

Det var et godt forslag med melatonin, det har jeg bestilt fra utlandet, men ikke forsøkt enda. Har også circadin fra legen, men denne har begrenset effekt på meg. Men som det nevnes her og ta en pause fra medisine er nok en god ide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Esob skrev:

Det var et godt forslag med melatonin, det har jeg bestilt fra utlandet, men ikke forsøkt enda. Har også circadin fra legen, men denne har begrenset effekt på meg. Men som det nevnes her og ta en pause fra medisine er nok en god ide. 

Kan jeg spørre hvor du har bestilt det fra? 😊

Anonymkode: f573a...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor du har bestilt det fra? 😊

Anonymkode: f573a...b4c

Ingen problem😊 bestilte fra life extension europe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...