Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I 2 uker har jeg gått rundt og hatt stikkende smerter i høyre lunge. Det gjør murrende vondt hele tiden både under brystet og bak på ryggen, og det er ømt å trykke under brystet. Når jeg trekker pusten dypt, hoster, nyser og ligger på ryggen gjør det ulidelig vondt!

Smertene oppstod etter 3 ukers hosting og forkjølelse, og legen mente det var en lungebetennelse til tross for at det ikke er noen spor av bakteriell infeksjon i blodprøven min. Han satte meg på antibiotikakur, og ga meg Cozylan. Hostingen er borte (stort sett), men smertene er der i aller høyeste grad.

Nå har jeg begynt å uroe meg litt siden det varer så lenge. Har dere noen formening om hva dette er? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45005-smerter-i-h%C3%B8yre-lunge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Antagelig er det smerter i hjelpemuskulaturen du kjenner. Når man hoster mye og lenge, blir musklene gjerne skikkelig mørbanket. I selve lungene har man ikke noen følelse i det hele tatt. :o)

Kanskje du skulle tatt den en tur til en fysioterapeut for litt varmebehandling og massasje? Det pleier å gjøre godt i en sliten kropp (og sjel!).

God bedring! :o)

Wenke Lunde, Sykepleier

Det er mye i det poetica sier, men jeg vil legge til at du muligens kan ha hostet på deg en ribbensbrist. Det er faktisk ganske fort gjort, og dette gjør vodt! Det kan vare i mange uker, er ikke så ille til å begynne med, men kommer etterhvert for så å avta i styrke. Hvis du ikke merker bedring snart, bør du kontakte lege igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...