Gå til innhold

Militæret og utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Så jeg og kjæresten min har vært sammen i ca 2 år. Vi har hatt en del oppturer og nedturer. Vi har en ganske lang og slitsom historie bak oss. Han har slått opp flere ganger og dette er da nå fjerde gang vi er sammen. Det har vært mye bedre nå den siste tiden vi har vært sammen enn hvordan det har vært før. Kjærligheten blomstrer mer i mellom oss, han viser initiativ og at han ønsker å være nær meg/være med meg.

Så kommer det jeg da lurer på. Han dro i militæret på mandag. Han skal være oppe i Bardufoss som da er mange, mange timer unna der jeg bor. Før han dro har jeg vært veldig positiv til dette, men da han hadde dratt og jeg allerede første og andre dagen så hvor lite vi fikk snakket sammen kjente jeg på en stor klump i halsen. Jeg har da vært frustrert og følt panikken komme. 

Jeg var usikker på om jeg i det hele tatt skulle prøve eller om jeg skulle gi opp. Selvfølgelig høres dette veldig dumt ut i og med at dette er tredje dagen han er der, men vi er vandt til å være med hverandre 24/7, har også bodd hos han i over et år. Derfor tok jeg ekstra hardt på dette når jeg først så hvor lite tid vi fikk til å snakke sammen. I tillegg så hjalp det ikke stort da jeg fikk vite at han hadde to jenter på rommet og da ble borte i 6-7t.

Jeg roet meg ned veldig da vi snakket sammen i går i nærmere 1t. Jeg følte meg mye mer betryggende og nå vet jeg mye mer av hvordan det blir fremover. Det var også greit å høre fra han at han ikke stresset med at vi ikke skulle klare dette og at han tok det helt rolig. Det ser jeg på som veldig positivt og roet meg ned.

Men jeg må jo da nesten spørre, hva er deres erfaringer med dette? Hvordan gikk det for dere når dere hadde en i militæret, oppstod det utroskap? Gjerne fortell om den som var hjemme også var utro.

Vi er 21 og 20. Vi har gått igjennom utrolig mye sammen, og han har fortalt meg det at han ser på meg som den nærmeste han har da han ikke har så mange som står han nærme. 

Anonymkode: 55501...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Heia! 

Skjønner at dette er vanskelig for deg, men nå som kjæresten din skal være borte i et år er det viktig at du prøver å sysselsette deg selv med ting som gjør deg godt. Det er en stor overgang for deg å være uten kjæresten din som du har vant med å bruke så mye tid med. Har du noen interesser du kan bruke tiden din på. Melde deg på et kurs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjæresten din er i militæret i Nord Norge, så er det omtrent ett bittelite milligram mus pr soldat. Så at kjæresten din skulle få hele musa er omtrent lik null. Han burde forresten begynne å spille Lotto hvis det skjer. 

Endret av mrxx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

De fleste vernepliktige har stor forståelse at det kan bli ensomt for parter å være hjemme alene. Han typen din har garantert ikke noe i mot at du har en feriekjæreste han ikke vet om. Det er bare rett og rimelig det og soldater flest er vandt til å dele med hverandre så at andre menn er med deg mens han er vekke tror jeg nok han bare ser på som hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/6/2019 at 3:37 PM, Elektronet said:

De fleste vernepliktige har stor forståelse at det kan bli ensomt for parter å være hjemme alene. Han typen din har garantert ikke noe i mot at du har en feriekjæreste han ikke vet om. Det er bare rett og rimelig det og soldater flest er vandt til å dele med hverandre så at andre menn er med deg mens han er vekke tror jeg nok han bare ser på som hyggelig.

Har du hørt slikt tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, mrxx skrev:

Har du hørt slikt tull

Er ikke tull at militær folk liker at andre menn roter med damene deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2019 den 18.12, mrxx skrev:

Hvis kjæresten din er i militæret i Nord Norge, så er det omtrent ett bittelite milligram mus pr soldat. Så at kjæresten din skulle få hele musa er omtrent lik null. Han burde forresten begynne å spille Lotto hvis det skjer. 

Hva er det for et sykt svar. Skjerp deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2019 den 12.30, AnonymBruker skrev:

Hei. Så jeg og kjæresten min har vært sammen i ca 2 år. Vi har hatt en del oppturer og nedturer. Vi har en ganske lang og slitsom historie bak oss. Han har slått opp flere ganger og dette er da nå fjerde gang vi er sammen. Det har vært mye bedre nå den siste tiden vi har vært sammen enn hvordan det har vært før. Kjærligheten blomstrer mer i mellom oss, han viser initiativ og at han ønsker å være nær meg/være med meg.

Så kommer det jeg da lurer på. Han dro i militæret på mandag. Han skal være oppe i Bardufoss som da er mange, mange timer unna der jeg bor. Før han dro har jeg vært veldig positiv til dette, men da han hadde dratt og jeg allerede første og andre dagen så hvor lite vi fikk snakket sammen kjente jeg på en stor klump i halsen. Jeg har da vært frustrert og følt panikken komme. 

Jeg var usikker på om jeg i det hele tatt skulle prøve eller om jeg skulle gi opp. Selvfølgelig høres dette veldig dumt ut i og med at dette er tredje dagen han er der, men vi er vandt til å være med hverandre 24/7, har også bodd hos han i over et år. Derfor tok jeg ekstra hardt på dette når jeg først så hvor lite tid vi fikk til å snakke sammen. I tillegg så hjalp det ikke stort da jeg fikk vite at han hadde to jenter på rommet og da ble borte i 6-7t.

Jeg roet meg ned veldig da vi snakket sammen i går i nærmere 1t. Jeg følte meg mye mer betryggende og nå vet jeg mye mer av hvordan det blir fremover. Det var også greit å høre fra han at han ikke stresset med at vi ikke skulle klare dette og at han tok det helt rolig. Det ser jeg på som veldig positivt og roet meg ned.

Men jeg må jo da nesten spørre, hva er deres erfaringer med dette? Hvordan gikk det for dere når dere hadde en i militæret, oppstod det utroskap? Gjerne fortell om den som var hjemme også var utro.

Vi er 21 og 20. Vi har gått igjennom utrolig mye sammen, og han har fortalt meg det at han ser på meg som den nærmeste han har da han ikke har så mange som står han nærme. 

Anonymkode: 55501...634

Han hadde to jenter på rommet, og ble borte i 6-7 t? Det høres ikke helt bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hodestups skrev:

Han hadde to jenter på rommet, og ble borte i 6-7 t? Det høres ikke helt bra ut.

Jeg leste dette som to opplysninger som ikke direkte har noe med hverandre å gjøre: 1: Han er innkvartert på et rom der det bl.a. bor to jenter. 2: Etter at han hadde hatt kontakt med kjæresten og fortalt dette, var det 6-7 timer han ikke kunne ha kontakt med henne.

Jeg antar da at de faktisk skulle gjøre et eller annet relatert til militærtjenesten i de 6-7 timene. Jeg tolker det ikke som at han gikk på rommet med de to jentene for å være der i timevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Jeg leste dette som to opplysninger som ikke direkte har noe med hverandre å gjøre: 1: Han er innkvartert på et rom der det bl.a. bor to jenter. 2: Etter at han hadde hatt kontakt med kjæresten og fortalt dette, var det 6-7 timer han ikke kunne ha kontakt med henne.

Jeg antar da at de faktisk skulle gjøre et eller annet relatert til militærtjenesten i de 6-7 timene. Jeg tolker det ikke som at han gikk på rommet med de to jentene for å være der i timevis.

Slik tenkte jeg og. I førstegangstjenesten deler jenter og gutter rom, gjerne totalt seks på rommet (har jeg nylig lært).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laban skrev:

Jeg leste dette som to opplysninger som ikke direkte har noe med hverandre å gjøre: 1: Han er innkvartert på et rom der det bl.a. bor to jenter. 2: Etter at han hadde hatt kontakt med kjæresten og fortalt dette, var det 6-7 timer han ikke kunne ha kontakt med henne.

Jeg antar da at de faktisk skulle gjøre et eller annet relatert til militærtjenesten i de 6-7 timene. Jeg tolker det ikke som at han gikk på rommet med de to jentene for å være der i timevis.

Neivel, det jeg tolket det som var at han tok med seg 2 jenter inn på rommet sitt og at de ble der i 7 timer. 

Men jeg leste bare raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Xtra skrev:

Slik tenkte jeg og. I førstegangstjenesten deler jenter og gutter rom, gjerne totalt seks på rommet (har jeg nylig lært).

Deler de rom? merkelig

Anonymkode: 1c949...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 10/8/2019 at 9:42 AM, Hodestups said:

Hva er det for et sykt svar. Skjerp deg.

Det har du lov til å mene, men det er faktisk fakta. De som er i nord militæret er langt fra folk, så det å klare å finne seg noen der oppe er slettes ikke lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mrxx skrev:

Det har du lov til å mene, men det er faktisk fakta. De som er i nord militæret er langt fra folk, så det å klare å finne seg noen der oppe er slettes ikke lett. 

Ser du, det går an å skrive uten å være vulgær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktoria Ness
 
 

Jeg har kjæresten min i militæret nå i Ramsund. D var utrolig sårt å sende han av gårde i starten, absolutt. Men fy fader d skal sies at om d virkelig er meant to be, eller kjærlighet så blir man så utrolig mye mer sterkere sammen i slike tilfeller som dette. Man savner hverandre, den savn følelsen får man ikke når man bor sammen. Ikke på denne måten her. 
  

utroskap:  

nei. Og atter nei. Dette er et utrolig dumt rykte, hvis dette er tilfelle så var d overhodet ikke rett partner for deg. 

  

D er så viktig å snakke sammen når man har mulighet. Gi d et par mnd-3 mnd, så roer d seg ned, d kan jeg nesten love deg hvis han er den rette. Altså roer seg med bekymringer. 
snakk sammen om dette, ta opp ting du lurer på, og ikke vær redd for å spørre. La han fortelle om dagen sin, hva han lærer. Vis interesse for d han driver med der inne. Dere blir ENDA nærmere hverandre ved å dele alt sånt. 
sett pris på de minuttene, timene og dagene du får prate med han. 
  

ser at dette blir et langt svar men ser du trenger dette. For d jeg svarer nå er min ærlige og oppriktige mening, utifra min nåværende situasjon. Jeg hadde satt så utrolig stor pris på dette i din situasjon. 
  

De gangene han er hjemme, nå vet jo ikke jeg hvor ofte d er, men min kjære er hjemme hver 3. Uke og er hjemme i 9 dager. (Turnustjeneste i nord). så gjør d meste ut av de dagene, uansett om d er en helg eller en uke. Selv en uke føles ut som en dag. Virkelig, d går så fort og de dagene er så mye verdt. 
  

før du vet ordet av d er han ferdig i tjenesten, men vit at kjæresten din har vokst på dette, og lært så mye, og har hatt en opplevelse for livet. 
min er ferdig 30.mars neste år, så d har gått fort!! 
  

som sagt tidligere, husk å sett pris på tiden dere får. Vær dere selv, vær flinke på kommunikasjon. 
vær åpne mot hverandre, si hva du føler. 
jeg haaatet at han skulle dele rom med 2 jenter, takk Gud for at d var 3 andre gutter der. Haha. 
nå har jeg slått meg til ro med den tanken, og d skal også sies: d er ikke mange fine jenter der, no offense hihi. 
Kjæresten din treffer garantert på fine jenter også, men husk at d er DEG han vil ha. 
vi jenter ser også kjekke gutter, men bryr vi oss? Nei. Akkurat d samme tenker kjæresten din, helt klart. Snakk også om dette, hvis d kommer frem en gang til en slik mulighet. 
  

håper jeg hjalp deg litt nå, d er så utrolig viktig å støtte kjæresten din gjennom dette. D skal ikke kun dreie seg om han, overhodet ikke. Han kan ha d minst like vanskelig som deg nå, husk at han er på et sted langt vekke med fremmede folk. Han blir fort bro med de, men uansett. 
d er ikke d samme som å være hjemme med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...