Gå til innhold

Hvem parti kunne dere tenke dere å stemme på i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker så langt bare at det må i såfall være noe bra."All møkk stemmer jeg ikke på " føler jeg veldig sterkt i øyeblikket.

Stemmer dere alltid konsekvent det samme parti uten å smugtitte på andre?

Eller føler alt kaos og surr?

Blir jo interessant å se hva de svarer når de konfronteres med situasjonen for mange mennesker i dag?

Hva er intensjonene videre?

Hvem er ansvarlig?

Anonymkode: 98756...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker så langt bare at det må i såfall være noe bra."All møkk stemmer jeg ikke på " føler jeg veldig sterkt i øyeblikket.

Stemmer dere alltid konsekvent det samme parti uten å smugtitte på andre?

Eller føler alt kaos og surr?

Blir jo interessant å se hva de svarer når de konfronteres med situasjonen for mange mennesker i dag?

Hva er intensjonene videre?

Hvem er ansvarlig?

Anonymkode: 98756...d40

Lokalt parti som går i mot de to store (AP og Høyre) og alle deres dårlige beslutninger for innbyggerne av kommunen. (Ikke Bompengepartiet).

Anonymkode: 47b56...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det høres fornuftig strategi ut men gir det noe god og fremtidsrettet og økonomisk bærekraftig og robust  politikk med velferd og omsorg også for svakere grupper mennesker og dyr. 

 Det kan ikke være så lett i dag å få interesse for sin sak( er)  i et stadig skiftende mediabilde og med mye spam og støy.

Håper det kommer frem i debatten hvor skakkjørt enkelte kommuner må være.

Viktige samfunnsområder som politi og sykehus og skole osv. Alt må ivaretas i et sivilisert samfunn.

Alt er ikke så lett i dag å se hvem som bare er " ulver i fåreklær" synes jeg.

Stemmer det for eksempel at kommunene har penger på bok?

Viktig at noen ansvarlige og etterettlige personer blir valgt synes jeg i stedet for surr og kaos.

Bør styre unna ekstremister og sånne som er villige til å bruke makt mot befolkningen synes jeg.

Men hvem blir igjen da?

Synes dere lokale media gjør god jobb i å belyse problemområder? Tenker på lokalaviser? De er vel oftest borgelige eller kjøpt av næringsliv og krøsuser?Kommer svakere grupper sak frem der dere bor? Eller handler det mest om natur og lite om humanitære ting?

Jeg tror mange mennesker ikke har det så lett i dag. Merker dere noe til fattigdommen blant barn mange har hatt litt fremme?

Anonymkode: 98756...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte av disse partiene synes jeg virker bare helt spesielle og bare litt sånn rare. Lite å stole på.

Ville dere si noen utmerker seg? Verd en stemme?

Anonymkode: 98756...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ikke bekle så viktige posisjoner føler jeg selv om mange sier det følger lite goder ved slike jobber på kommunenivå. Man bør være glad noen våger å stille. Men jeg har ikke lyst å stemme på hvem som helst for det.

Men man må jo bare håpe på Pensjonistene kanskje. At de tar ens sak videre.

Anonymkode: 98756...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt nok et  lite dilemma for meg om jeg skal stemme og hva jeg skal stemme i år. Liksom det eneste stedet man får plassert sin frustrasjon eller bekymring. Men kanskje har det ingen betydning hva man stemmer eller tenker eller tror. Jeg er vanligvis ikke så særlig politisk interessert igrunn. Men ønsker selvsagt alle et godt valg.

Har dere noe tips om et godt parti. Verd en stemme ved det forestående kommunevalget?

Anonymkode: 98756...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har det ikke like godt i Norge heller det kan man jo ofte lese seg til bare her på DOL så det er jo mye å kjempe for egentlig. Og det er jo ved politiske valg vi vanlige gjør det. Som jeg forstår ting.

Hva tror dere?

Anonymkode: 98756...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men dette med å bruke hvem i stedet for hvilket, hvilken og hva slags er noe jeg ser stadig oftere på sosiale medier. Er dette dialekt eller..? 

Anonymkode: ea540...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt på siden, men dette med å bruke hvem i stedet for hvilket, hvilken og hva slags er noe jeg ser stadig oftere på sosiale medier. Er dette dialekt eller..? 

Anonymkode: ea540...757

Det er dialekt, ja. Sørover langs oslofjorden er det vanlig å si "hvem" for "hvilken" og "hvilket".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
1 time siden, Xtra skrev:

Hvilket parti stemmer en som skriver "hvem parti"? 😳

Det er vel like individuelt som de som sier hvilken og hvilket? Hvorfor skulle dialekt avgjøre hvilket politisk ståsted noen har? Synes det var et merkelig spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
1 time siden, Surrehuggu skrev:

Det er vel like individuelt som de som sier hvilken og hvilket? Hvorfor skulle dialekt avgjøre hvilket politisk ståsted noen har? Synes det var et merkelig spørsmål.

Svaret mitt gis med forbehold om at du ikke spøker og derfor prøver deg på en vits. Jeg synes det noen ganger kan være vanskelig å tyde eventuell ironi når det skjer i skriftlig form. Men tenker jo nå at spørsmålet ditt bare var en spøk. ;)

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Surrehuggu skrev:

Det er vel like individuelt som de som sier hvilken og hvilket? Hvorfor skulle dialekt avgjøre hvilket politisk ståsted noen har? Synes det var et merkelig spørsmål.

I mine ører lyder "hvem parti" direkte feil, og særlig skriftlig. At det skulle si noe om partitilhørighet var selvfølgelig litt flåsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Litt mer om bruk av "Hvem":

Kvifor er det slik at ein del nordmenn seier hvem bil og hvem dag? Og kvifor er det så mange som hissar seg opp over det?

Jeg ville ikke brukt det skriftlig, og sier det heller ikke muntlig. Jeg bruker normalt ikke dialekt skriftlig.

Politisk vil nok en som sier "hvem bil" ganske sannsynlig stemme AP, siden AP står sterkt i Østfold.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senterpartiet, eller sofaen, har ikke bestemt meg helt enda. Bryr meg svært lite om dette valget og føler ikke noe sterkt for noen av partiene

Så vi får nesten bare se hva som skjer

Anonymkode: f19ba...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Xtra skrev:

Hvilket parti stemmer en som skriver "hvem parti"? 😳

Ikke en person som tror alt er så enkelt. Personen har ikke engang funnet ut hvem som stiller til valg engang. Så langt bare sett litt nærmere på partiet Rødt som har flere gode saker og mennesker så langt jeg kan se. Jeg vet ikke. Alltid stemt Arbeiderpartiet untatt en gang en taktisk stemme til Senterpartiet ved et tidligere valg men tviler nå sterkt på om det er det rette. Jeg får se.

Anonymkode: 98756...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan avgi en " taktisk " stemme dersom man ønsker å påvirke maktforholdene i en " blokkdannelse" kanskje og samarbeidsklima litt. Eller kanskje fordi man føler at partiet man tidligere har sympatiserer med rent lokalt trenger å " sjekkes noe ned". Mange grunner i grunn. Føler selv ikke at det er noe umoral.

Anonymkode: 98756...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan avgi en " taktisk " stemme dersom man ønsker å påvirke maktforholdene i en " blokkdannelse" kanskje og samarbeidsklima litt. Eller kanskje fordi man føler at partiet man tidligere har sympatiserer med rent lokalt trenger å " sjekkes noe ned". Mange grunner i grunn. Føler selv ikke at det er noe umoral.

Anonymkode: 98756...d40

Har veldig liten betydning hvem du stemmer på. Du merker ingen forskjell uansett. 

Anonymkode: 47b56...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...