Gå til innhold

Depresjon gjør livet til en kamp så lenge det er liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går i behandling. Tar medisiner. Går på jobb. Prøver å sosialisere meg. Oppleve ting. Komme meg ut på turer. Dyrker hobbyer. Er alt bare en flukt fra depresjonen? Depesjonen gir meg bare noen korte pauser. Ellers er det en kamp. Jeg vet ikke om jeg orker å kjempe mer. Uro  jeg er ingenting verdt. Kan ingenting. Det negative trykker meg ned for så å plutselig forsvinne en kort stund. Energien kommer tilbake. Troen på meg selv er på topp, før neste nedtur. Jeg bruker stemningsstabiliserende. Men det holder dessverre ikke svingningene helt unna, og nå orker jeg ikke dette mer.

Anonymkode: 126bc...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, skjønner at det er vanskelig å ha det sånn. Hvilke stemningsstabiliserende bruker du, og har du forsøkt flere typer?

Anonymkode: ced46...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler liknende men er ikke så flink som deg. Jeg føler som noen har stukket kniver i ryggen min. Har  forferdelige smerter i skulderen akkurat som far hadde.

Man må bare ta med ro og ta en dag av gangen føler jeg. Tar litt smertestillende. Prøver denne nye asperinen.

Anonymkode: ce493...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler bare at jeg trenger ikke mere motgang nå. Alt trenger man ikke. Livet blir bare et slit. Slik er depresjon for meg. 

Hva som hjelper er ofte de små og nære ting. Som fint vær en dag eller en fin låt på radio eller å sove i sin egen seng og ikke fryse og være mett og ikke tørst. Bagateller men dessverre ikke selvfølgeligheter for alle.

Smertene er slitsomme og tvilen og vinden som blåser. Hver dag har sine plager og man må verne om de lyspunkt som finnes.

Så heldig  og dyktig du er som kan være i jobb og bidra. Bare stort når du kjenner på og lever med en depresjon.

Anonymkode: ce493...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, skjønner at det er vanskelig å ha det sånn. Hvilke stemningsstabiliserende bruker du, og har du forsøkt flere typer?

Anonymkode: ced46...763

Jeg har prøvd flere. Fungerte best den jeg bruker nå. Men noen blir aldri frisk.

Anonymkode: 126bc...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd flere. Fungerte best den jeg bruker nå. Men noen blir aldri frisk.

Anonymkode: 126bc...dc9

Jeg er enig med deg i at noen aldri blir friske, og jeg er dessverre også en av dem. :(

Anonymkode: ced46...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...