Gå til innhold

Sånn blir det nok


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker alltid i depressive anfall at min vei ut av denne verden er å besørge det selv. 

Tror det bare er spørsmål om tid nå. 

Anonymkode: 37f9e...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker alltid i depressive anfall at min vei ut av denne verden er å besørge det selv. 

Tror det bare er spørsmål om tid nå. 

Anonymkode: 37f9e...311

 jeg er lei av folk som truer med selvmord på slike måter. skjønner at du har det tungt men jeg synes det er lite hensynsfullt å skrive det slik du gjør. jeg er og lei, sliten og fed up, men jeg legger i hvertfall ikke ansvaret for mitt liv over på andre.

Anonymkode: 9fec0...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker alltid i depressive anfall at min vei ut av denne verden er å besørge det selv. 

Tror det bare er spørsmål om tid nå. 

Anonymkode: 37f9e...311

Hva vil du at vi skal svare deg på dette? Dette er ting du må ta opp med din behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 jeg er lei av folk som truer med selvmord på slike måter. skjønner at du har det tungt men jeg synes det er lite hensynsfullt å skrive det slik du gjør. jeg er og lei, sliten og fed up, men jeg legger i hvertfall ikke ansvaret for mitt liv over på andre.

Anonymkode: 9fec0...080

Dette var langt fra noen trusel om selvmord, men mer en betraktning av en persons tanker rundt sitt eget liv, synes jeg. Jeg kan verken se noen trusel eller noen ansvarskasting over på andre. Såpass som dette bør du tåle på et psyk. forum, synes jeg. Er du så hårsår bør du finne noe annet å gjøre enn å lese her.

Endret av Surrehuggu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 jeg er lei av folk som truer med selvmord på slike måter. skjønner at du har det tungt men jeg synes det er lite hensynsfullt å skrive det slik du gjør. jeg er og lei, sliten og fed up, men jeg legger i hvertfall ikke ansvaret for mitt liv over på andre.

Anonymkode: 9fec0...080

Looolll...  Var det ikke det du gjorde selv nå da du skrev at du er lei , sliten og fed up.  Jeg får spørre som Lillemus , hva vil du med å fortelle andre at du er lei sliten og fed up?  Hva vil du at vi skal svare deg?  Dette er ting du må ta opp med behandleren din og ikke legge ansvaret for hvordan du føler deg over på oss.  Det er ingenting vi kan gjøre for deg her for å få deg til å bli mindre sliten , lei og fed up.  Så vær litt mer hensynsfull når du skriver ting.   for nå var du jaggu hensynsløs!!  og jeg blir grådig lei av hensynsløse typer som deg!!  Halloiiiiennn ta deg en bolle!! 

Anonymkode: 37f9e...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Looolll...  Var det ikke det du gjorde selv nå da du skrev at du er lei , sliten og fed up.  Jeg får spørre som Lillemus , hva vil du med å fortelle andre at du er lei sliten og fed up?  Hva vil du at vi skal svare deg?  Dette er ting du må ta opp med behandleren din og ikke legge ansvaret for hvordan du føler deg over på oss.  Det er ingenting vi kan gjøre for deg her for å få deg til å bli mindre sliten , lei og fed up.  Så vær litt mer hensynsfull når du skriver ting.   for nå var du jaggu hensynsløs!!  og jeg blir grådig lei av hensynsløse typer som deg!!  Halloiiiiennn ta deg en bolle!! 

Anonymkode: 37f9e...311

Dersom du ønsker å skrive om selvmordstanker, hvorfor kan du ikke da gjøre det på måter som ikke er egnet til å uroe andre? i overskriften skriver du "sånn blir det nok". Hvordan skal man forstå det? 

Jeg synes det er for mange innlegg hvor folk overhodet ikke tar hensyn til leserne. Jeg mener det er ok å skrive om tanker og følelser knyttet til selvmord, men ikke på måter som er egnet til å uroe andre. 

I denne tråden så kunne du jo for eksempel ha skrevet at det er rart hvordan disse tankene tar deg om og om igjen, og hvordan de kjennes veldig virkelighetsnære mens du har dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, frosken skrev:

"sånn blir det nok". Hvordan skal man forstå det? 

Sånn er det nok.  Men men.  Hvem vet.  Vi har alle vårt i dag.  Det er ikke bare alltid.  It isn' t only only. 

Anonymkode: 37f9e...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange regler for hva man kan si og ikke si, som man må gjette seg til, er det ikke rart mange ikke tør å snakke med folk. Klarer ikke se hva som er forskjell på startinnlegget og det frosken skriver? 

Anonymkode: a245a...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med så mange regler for hva man kan si og ikke si, som man må gjette seg til, er det ikke rart mange ikke tør å snakke med folk. Klarer ikke se hva som er forskjell på startinnlegget og det frosken skriver? 

Anonymkode: a245a...8b6

Er enig i det. Hvis man går med selvmordstanker, selvmordsimpulser, rett og slett er suicidal, så er det blitt tabu å skrive om det her inne fordi man da kan uroe andre. Det går heller ikke an å fortelle det til venner av frykt for at de også skal bli urolige. Kanskje heller ikke fastlegen eller legevakt, for da blir de også urolige. Hva faen skal et menneske gjøre da? Gå med det for seg selv til selvmord bare plutselig skjer ut av det blå? Så sies det i etterkant at det aldri kom noen signaler om at vedkommende hadde det vanskelig? Nei, er det så rart da, når man ikke tør å fortelle det til noen av frykt for at andre skal bli urolige? Og heller ikke skrive om det på et forum for psykiatri? Nå vet ikke jeg hvor selvmordstruet ts er, men jeg håper at hen tør å fortelle om sine tanker til noen. Her inne er det ingen hjelp å få i alle fall. Så til alle suicidale: Styr unna doktoronline.no og alle dens selvutnevnte rådgivere som tror de går det godes tjeneste ved å kneble folk som sliter med suicidalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Surrehuggu skrev:

Er enig i det. Hvis man går med selvmordstanker, selvmordsimpulser, rett og slett er suicidal, så er det blitt tabu å skrive om det her inne fordi man da kan uroe andre. Det går heller ikke an å fortelle det til venner av frykt for at de også skal bli urolige. Kanskje heller ikke fastlegen eller legevakt, for da blir de også urolige. Hva faen skal et menneske gjøre da? Gå med det for seg selv til selvmord bare plutselig skjer ut av det blå? Så sies det i etterkant at det aldri kom noen signaler om at vedkommende hadde det vanskelig? Nei, er det så rart da, når man ikke tør å fortelle det til noen av frykt for at andre skal bli urolige? Og heller ikke skrive om det på et forum for psykiatri? Nå vet ikke jeg hvor selvmordstruet ts er, men jeg håper at hen tør å fortelle om sine tanker til noen. Her inne er det ingen hjelp å få i alle fall. Så til alle suicidale: Styr unna doktoronline.no og alle dens selvutnevnte rådgivere som tror de går det godes tjeneste ved å kneble folk som sliter med suicidalitet. 

det du skriver her er bare tull . det er måten det blir snakket om selvmord på som er poenget . Vi kan fint diskutere og reflektere over selvmord , men det er unødvendig å skrive "nå er det like før/ nå går jeg å kjøper tau " ect. logisk nok spør du meg .

Anonymkode: 9fec0...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suicidalitet kan avhenge av i hvilken grad man er sosialt integrert i samfunnet. Dvs er man for sterkt integrert , dvs har mange og sterke bånd til de irundt seg,med mange normative føringer på seg selv, så kan dette bli for mye for noen og livet føles ikke verdt å leve. Et eksempel kan være en vernepliktig soldat som utfører førstegangstjenesten. Det blir for mange plikter og retningslinjer.

Har man for svake bindinger til samfunnet, dvs ikke har så mange nære relasjoner, så kan også livet føles uten mening. Et eksempel her kan være en student som flytter til et nytt sted og sitter ofte ensom på hybelen. 

Som en metafor på dette så kan man tenke seg samfunnet som et bål. Er man for nær bålet, brenner man seg. Er man for langt unna bålet, så fryser man ihjel.

Graden av hvor mye frihet man har er også med å bestemme livskvaliteten. Har man for mye frihet og for lite retningslinjer å rette seg etter, så vil dette oppleves som meningsløst. Denne tilstanden kalles for anomi. Et eksempel kan være et enebarn som bor på Oslo vestkant der foreldrene gir barnet mer enn nok av penger, men mer eller mindre overlater vedkommende til seg selv.

For lite frihet kan også bidra til at livet ikke føles verdt å leve.Å leve i fangenskap eller et slaveri kan oppleves som dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Surrehuggu skrev:

Er enig i det. Hvis man går med selvmordstanker, selvmordsimpulser, rett og slett er suicidal, så er det blitt tabu å skrive om det her inne fordi man da kan uroe andre. Det går heller ikke an å fortelle det til venner av frykt for at de også skal bli urolige. Kanskje heller ikke fastlegen eller legevakt, for da blir de også urolige. Hva faen skal et menneske gjøre da? Gå med det for seg selv til selvmord bare plutselig skjer ut av det blå? Så sies det i etterkant at det aldri kom noen signaler om at vedkommende hadde det vanskelig? Nei, er det så rart da, når man ikke tør å fortelle det til noen av frykt for at andre skal bli urolige? Og heller ikke skrive om det på et forum for psykiatri? Nå vet ikke jeg hvor selvmordstruet ts er, men jeg håper at hen tør å fortelle om sine tanker til noen. Her inne er det ingen hjelp å få i alle fall. Så til alle suicidale: Styr unna doktoronline.no og alle dens selvutnevnte rådgivere som tror de går det godes tjeneste ved å kneble folk som sliter med suicidalitet. 

Det er ikke tabu å skrive om tanker om selvmord, men etter min oppfatning bør man ta hensyn til andre brukere og ikke skrive på måter som er egnet til å uroe andre brukere i stor grad. Normen på dette forumet har i mange år vært at man kan skrive om selvmordstanker, så lenge det fremgår at hensikten er at man vil ha hjelp til å ikke ta livet av seg. 

Det rette stedet å henvende seg dersom man har alvorlige selvmordstanker, er selvfølgelig helsevesenet. 

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...