Gå til innhold

Er du enig med AP om at alle skal eie stor bolig, eller fanges i fattigdomsfellen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det høres jo fint ut, alle skal eie stor bolig med mye plass og leve lykkelig i alle sine dager, det har AP vedtatt. Utfordringen er selvsagt hvordan skal en som tjener f.eks 300'000 i året i ufaglært jobb, tjene nok til å kjøpe en stor bolig i Oslo, det er ikke mulig. Så da blir dette prinsippet bare eventyr som forhindrer dem fra å eie egen liten bolig og de som tjener minst, vil måtte betale mest ved å ikke kunne eie bolig som er veldig lønnsomt i Norge grunnet skattesystemet. Ikke veldig sosialt i praksis altså, men sikkert et fint prinsipp å vedta for de som er helt fjernt fra virkelighetens utfordringer for de mange lavtlønte

https://e24.no/privat/bolig/ap-presses-om-omstridte-leilighetskrav-har-aapenbart-bidratt-til-aa-skyte-fart-i-prisene/24675279

Er du enig med AP, om at arbeiderne, på gulvet, skal tynes for det lille de tjener og aldri komme inn på boligmarkedet, er det en "arbeidersak", eller er AP blitt et pampe parti for eliten, som tror de kan vedta stor bolig for alle også skjer det

 

PS: VELDIG IRONISK AT MDG GÅR MED PÅ FORBUD MOT SMÅ BOLIGER; DE HAR NOK IKKE FÅTT MED SEG MILJØASPEKTET SKAL ALLE HA MANGE KVM Å BI PÅ MÅ DU BYGGE NED MER SKOG OG BRUKE MER MATERIALER OG VERDEN VIL GÅ UNDER DA ANGIVELIG HEVDER MILJØBEVEGELSEN; SÅ VELDIG DOBBELTMORALSK SELV FOR DEM, MEN IKKE OVERRASKENDE DET.

 

Kjør debatt ?

Anonymkode: 7346c...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror bare de som bestemmer kan komme å hente stemmekortet sitt hos meg. Føler politikerene er gått for mye over streken overfor befolkningen  til at jeg har lyst til å stemme.

Bolig er kjempeviktig. At prisnivået er noe folk flest kan skaffe seg leilighet i. Det er liksom så uklart om det er mangel på boliger i markedet. Vanskelig å få danne data. Jeg er mange bare juksemakere blant eiendomsmeglere og kommune tror jeg.

Nå ble det jo sagt på radio at når folk trengte hjelp med bolig så fikk de det. Nærmest på timen. Vanskelig å vite hva man skal tro. 

Anonymkode: f59f3...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke for at det bygges masse boliger under 35 kvm. Det blir veldig smått.

Anonymkode: 49181...32e

Eh, tror du har misforstått, ingen skal tvinge deg til å kjøpe en bolig på <35 kvadratmeter ?  DU kan fortsette å kjøpe bolig > 35 kvm, og slike boliger vil bli mye billigere også, så faktisk er det en stor fordel for deg dette her ville jeg tro

.......... med mindre du allerede eier en stor bolig da, for dersom folk ikke tvinges til å kjøpe større bolig enn de ønsker, så minsker verdien på din store bolig, og det er vel frykten din ;) Boligboblen kan vi ikke la sprekke lizzom, la oss leke pyramidespill litt til så smellen rammer noen andre og ikke meg

Men det er ikke bare <35 kvm vi snakker om < 85 kvm er det også restriksjoner på, mener du virkelig at for lavtlønte så er ikke en 80 kvm bolig i Oslo en OK bolig å begynne med? Skal lavtlønte i Oslo gå for 150 kvm palass for å gjøre deg glad ? Mener du oppriktig dette ? 

Mister mer og mer tro på demokratiet for hver dag som går jeg

... men godt valg, vi får håpe pyramiden fortsetter litt til for din del (men med fødselsrate på 1.7 per kvinne så blir pyramiden fort opp ned og kollapser)

 

Lykke til

Anonymkode: 7346c...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Nei, folk må få bo i så store leiligheter de har råd til. Før var bostøtte ett viktig instrument, men nå skal du ha veldig lav inntekt selv til lavtlønt å være for å få det. 

 

Men jeg synes det er viktig att folk flest eier sin egen bolig heller enn å leie, fordi det er en viktig ting å eie egen bolig. Og boligmarkedet i Norge har aldri vært særlig rikt på langtidsutleie boliger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...