Gå til innhold

Det er mulig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mulig å få ett bedre liv hvis man får rett behandling å tar i ett tak selv. Har vært stabil i flere måneder på lamictal pga bipolar. Trodde aldri jeg kunne leve normalt igjen. Jeg trener masse og jobber, før lå jeg i ett mørkt rom å var psykotisk, helt koblet fra virkeligheten. Jeg er bare så glad for att livet er bra igjen, men tenker nå att siden jeg er bra kanskje jeg ikke trenger medisin? det er vel ikke lurt.

Anonymkode: a2343...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig å få ett bedre liv hvis man får rett behandling å tar i ett tak selv. Har vært stabil i flere måneder på lamictal pga bipolar. Trodde aldri jeg kunne leve normalt igjen. Jeg trener masse og jobber, før lå jeg i ett mørkt rom å var psykotisk, helt koblet fra virkeligheten. Jeg er bare så glad for att livet er bra igjen, men tenker nå att siden jeg er bra kanskje jeg ikke trenger medisin? det er vel ikke lurt.

Anonymkode: a2343...04b

Så bra at du har det bedre.    Kanskje det medisinen som gjør at du greier å ta tak og at du er såpass bra nå?

Jeg har selv sluttet med medisinene mine noen ganger, med et svært dårlig resultat hver gang. Håper jeg aldri får en sånn fiks idé igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Så bra at du har det bedre.    Kanskje det medisinen som gjør at du greier å ta tak og at du er såpass bra nå?

Jeg har selv sluttet med medisinene mine noen ganger, med et svært dårlig resultat hver gang. Håper jeg aldri får en sånn fiks idé igjen.

Ja det er medisinene som gjør det pluss sosialt samvær og mye aktivitet. 

Da skal jeg ta deg på ordet å ikke slutte på medisiner. Hva tar du medisiner for?

Anonymkode: a2343...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er medisinene som gjør det pluss sosialt samvær og mye aktivitet. 

Da skal jeg ta deg på ordet å ikke slutte på medisiner. Hva tar du medisiner for?

Anonymkode: a2343...04b

Bipolar med psykose 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Bipolar med psykose 

Hvordan er det å være psykotisk som følge av bp? Jobber på en psykoseavdeling, og vil gjerne lære :) 

Anonymkode: 3ea07...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det å være psykotisk som følge av bp? Jobber på en psykoseavdeling, og vil gjerne lære :) 

Anonymkode: 3ea07...8bf

Det kan medfølge psykose både ved manier og depresjoner ved bipolar 1. 

Anonymkode: d6eb4...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det å være psykotisk som følge av bp? Jobber på en psykoseavdeling, og vil gjerne lære :) 

Anonymkode: 3ea07...8bf

Det er individuelt. Men for meg så mister jeg kontakt med verden, det er som å gå i ett mørkt nabolag. En slags usynlig vegg man står bak. Paranoid, vet ikke hvem jeg er eller hva jeg skal tro på. Går å tar på gjenstander for å kjenne om jeg drømmer eller ikke. Jeg blir så deprimert att jeg blir manisk. Isolerer meg i ett mørkt rom.Var så paranoid en gang att jeg tenkte å drepe naboen min før han drepte meg. Forferdelige tanker i hodet. Sterke tanket om å død. Det er forferdelig. Det er farlig, til slutt så blir jeg vant til det å tror verden er sånn. Man kan være psykotisk uten å være bevist på det. Helt til man får medisin som hjelper, det som er ekkelt da er att man ikke kjenner seg igjen for den man var i psykose. Det er skammelig å man må bare akseptere att det er en del av sykdomsbildet.

Anonymkode: a2343...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, elina777 skrev:

Å være psykotisk mens manisk er den mest fantastiske, spennende opplevelse i mitt liv. 

Det er det nok å bruke kokain også.

Fellesnevneren for begge er at medaljens bakside er at det er nokså skadelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være manisk oppe er ganske nice, men ikke manisk deprimert. Faen heller. Da skyter jeg heroin istedet for å selvmedisinere.

Anonymkode: a2343...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
26 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er det nok å bruke kokain også.

Fellesnevneren for begge er at medaljens bakside er at det er nokså skadelig. 

Ja jeg har fått et stadig progrierende psykotisk bilde leste jeg i en epikrise og de vurderer schizoaffektiv diagnose og jeg må bruke AP fast. Før den maniske psykosen greide jeg meg helt fint med bare litium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være manisk oppe er ganske nice, men ikke manisk deprimert. Faen heller. Da skyter jeg heroin istedet for å selvmedisinere.

Anonymkode: a2343...04b

Det er ikke nødvendigvis så nice å være oppe når det går for langt og man blir agressiv og beltelagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er individuelt. Men for meg så mister jeg kontakt med verden, det er som å gå i ett mørkt nabolag. En slags usynlig vegg man står bak. Paranoid, vet ikke hvem jeg er eller hva jeg skal tro på. Går å tar på gjenstander for å kjenne om jeg drømmer eller ikke. Jeg blir så deprimert att jeg blir manisk. Isolerer meg i ett mørkt rom.Var så paranoid en gang att jeg tenkte å drepe naboen min før han drepte meg. Forferdelige tanker i hodet. Sterke tanket om å død. Det er forferdelig. Det er farlig, til slutt så blir jeg vant til det å tror verden er sånn. Man kan være psykotisk uten å være bevist på det. Helt til man får medisin som hjelper, det som er ekkelt da er att man ikke kjenner seg igjen for den man var i psykose. Det er skammelig å man må bare akseptere att det er en del av sykdomsbildet.

Anonymkode: a2343...04b

Takk 👍😃

Anonymkode: 3ea07...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...