Gå til innhold

Å hjelpe få, eller å hjelpe alle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom til å se på the martian på tv3. Her settes ett menneske i sentrum for ett stort redningsoppdrag. Samtidig så ser jeg på en annen kanal, så er det disse pinsomme reklamene der redd barna søker givere. Det er inngående skildring av sultende barn. Sånn er kontrasten i verden i dag, selv om det første er jo fiksjon. Dessverre er ikke redd barna sin reklame fiksjon. Det burde det jo være.

 

Er det flere som får litt dårlig samvittighet av den skjeve fordelingen? Hvordan kan man Evnt stoppe den? Dette er det evige problem. Når jeg var liten sa de når jeg ikke spiste opp maten att folk sultet i Afrika, men sånn er det jo nå 40 år etter også.

 

Så vi hjelper de få vi kjenner, som er dyre å hjelpe mens mange barn i Afrika fortsatt dør. Hvorfor kan ikke menneskeheten løse dette?

 

Jeg regner med det måtte kreve store ressurser, men feks flyktninger da, de koster millioner av kroner. Er det rasistisk å si vi heller burde hjelpe de der de bor? Eller er det sånn att når vi blir kjent med en vanskjebne så fokuserer vi på den?

 

Håper på saklig debatt. Og til du som skriver så mange innlegg etterhverandre, nøy deg med ett, frem til du får Evnt svar, eller det kommer noe nytt du ønsker å kommentere :)

Anonymkode: 3a8b4...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å bidra så mye føler jeg til fattidombekjempelse når man selv står utenfor arbeidslivet med få muligheter for bedring.

Så Frelsesarmeen til og med gikk ut i pressen og så de hadde forlatt mye av gamle aktiviteter med innsamling av klær og møbler fordi det kastet for lite av seg. Kostet for mye å organisere i arbeidskraft og fortjeneste.

Tror ærlig talt mye av annonsene i media henvender seg først og fremst til den pengesterke del av befolkningen.

Fysiske kontorer til ting finnes jo ikke lenger og bankene og helsetjenesten har vel noen tjenester bare midlertidig menes den eldre delen av befolkningen dør og menneskemasdene byttes ut.

,(Om det er jeg du tenker på som flyter ut i innlegg så skal jeg skjerpe meg. All denne skrivingen koster. Telenor tjener godt tror jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, Karma@ said:

Vanskelig å bidra så mye føler jeg til fattidombekjempelse når man selv står utenfor arbeidslivet med få muligheter for bedring.

Så Frelsesarmeen til og med gikk ut i pressen og så de hadde forlatt mye av gamle aktiviteter med innsamling av klær og møbler fordi det kastet for lite av seg. Kostet for mye å organisere i arbeidskraft og fortjeneste.

Tror ærlig talt mye av annonsene i media henvender seg først og fremst til den pengesterke del av befolkningen.

Fysiske kontorer til ting finnes jo ikke lenger og bankene og helsetjenesten har vel noen tjenester bare midlertidig menes den eldre delen av befolkningen dør og menneskemasdene byttes ut.

,(Om det er jeg du tenker på som flyter ut i innlegg så skal jeg skjerpe meg. All denne skrivingen koster. Telenor tjener godt tror jeg.)

En kan ikke ta inn over seg all verdens lidelse. Da går en under selv.

Anonymkode: ca867...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...