Gå til innhold

Var du " et ønsket barn"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker fra media for mange år siden en kvinnelig KrF politiker uttalte i intervju at hennes mor hadde fortalt henne at da hun var gravid hadde de  vurdert abort i løpet av svangerskapet den gang denne politikeren kom til. Noe hun reagerte sterkt på.

Tror også mange innvandrere har opplevet dette med å være ønsket eller uønsket kanskje også mye sterkere på grunn av ytre omstendigheter som krig og annen nød. Kanskje følt seg mye bortkommet.

Å være biologisk barn eller ikke handler jo ikke om å føle seg ønsket eller ikke men følelser og kunnskap henger jo ikke alltid like godt sammen.

Mange holdninger som vi selv har opplevet og erfart tror jeg det er lett å videreføre til barna.

Jeg mener. Har man selv følt seg ikke ønsket så er det noe som bli med en videre kanskje i livet?

Kanskje vil man knytte seg mindre til andre?

Anonymkode: c9e91...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper dere forstår hva jeg mener. Det er dype og vidtgående følelser det her handler om. Mer enn å bli nektet servering i hotellets bar på julebordet på jobben.

Kanskje forfølger dette en resten av livet. Denne opplevelsen som jeg tror ofte henger mye sammen med kvinners " plass og funksjon" i et samfunn med et kjønnsrollemønster som kanskje ute i virkeligheten ikke er slik man ser det for seg der lover lages. En ikke eksisterende verden.

Anonymkode: c9e91...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...