Gå til innhold

Overser vi for lett...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overser vi for lett den psykiske komponent eller kanskje medfølgende psykisk lidelse til flere sykdommer eller kanskje spesielt når flere sykdomstilstander opptrer hos en person samtidig eller vekslende over lang tid.? Jeg mener langt i fra at noen skal umyndiggjort og kan aldri være mål for noen behsnfling ,men kanskje mer ressurser trengs.

Jeg tenkte på dette i forbindelse med at jeg mistet mine nærmeste for ikke så lang tid siden med kort mellomrom.Som jeg oppfattet dem var de begge veldig syke både somatisk og psykisk. Vanskelig å ha noe objektivt syn på annet menneske synes jeg og spesielt nærstående. Derfor er man jo så prisgitt ekspertisen når alt kommer til alt men det betyr jo ikke at man ønsker at sine nærmeste skal utsettes fir noe urett av noe slag. Så dette er svært komplisert også fordi man kanskje mangler kunnskap på mange lidelser og sykdommer. Jeg tror den hva skal jeg kalle det " den psykiske komponent" er veldig undervurdert og at mye av pasienten å egne ressurser ligger her. Jeg mener støtteterapi kanskje kunne vært forsket mer i. Men selvfølgelig hva som kommer av hva er kanskje vanskelig å si. 

Hva tror dere. Bare tanker jeg har gjort meg den seneste tiden.

Anonymkode: 264e4...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også forstår at alt må ha med alvorlighetsgrad å gjøre men allikevel føler jeg at jeg er det noe som liksom overser på en måte som samfunn og kanskje samfunnsmedisin uten at jeg har erfaring og kunnskap annet enn som pasient selv.

Anonymkode: 264e4...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovenstående virker kanskje som ufølende ord men jeg kan forsikre alle som leser at jeg også føler bare ubeskrivelig smerte ved mine tap jeg også. Men jeg kan ikke fri meg fra tanken om at ting kan gjøres på dette feltet av helse. At ting kan bli bedre.

Anonymkode: 264e4...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...