Gå til innhold

Oppfølging bp2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det vanlig med oppfølging mer enn fastlege ? 

 Stiller meg undrende til diagnose jeg har fått mht at det virker å være lite tilgang på hjelp. Hva er kriterier på forverring og hva kan jeg få hjelp med når jeg har fått terapi flere år. Vi snakket lite om rekkevidde av sykdom som ikke ble konstatert før mot slutten av terapien . 

Ble svært hypoman nå i ukesvis i sommer ,tror jeg,  og det var en svært god opplevelse , som å seile avgårde i medvind , men redusert angst og mye engasjement og mestring jeg visste lå latent . Ideskapning og tankevirksomhet som fløt, snakkesalighet og iniativ og handlekraft . Samtidig ble jeg utslitt av meg selv og ble vinglete og springende innimellom. 

Dessverre utviklet dette seg til tap kontroll og sterk angst gjennom mye assosiering og skvettenhet og panikk , endte i en svært uelegant destruktiv kollaps . Må bære med meg konsekvensene av den som et fælt nederlag nå, med irrasjonell handling jeg ikke forstår jeg gjorde . Redd for å bli oppfattet som psyk og har latt være å si dette til noen . Flau ! 

Hva med all usikkerhet knyttet til medisinbruk og strev med opp/ ned energi og sterk følelse av uforutsigbarhet . Skal en stå alene om dette ? Føles ikke rett med stabiliserende medisin når jeg følte meg så meget bedre uten, torde ikke annet nå. Er det slik at en kan bli hypoman av sovemedisin uten bp2. Da ble jeg i det minste oppstemt og hadde lyst til å leve .

Er jeg bare en rusmisbruker? 

Anonymkode: 8c908...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pragmatikeren

Hva sier fastlegen om situasjonen din? Tenker det er naturlig å starte der, og så vil fastlegen ev vurdere henvisning videre ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...