Gå til innhold

Arbeidslivet er for de friske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i jobb. Men sliter mye. Føler ikke jeg klarer å gjøre jobben godt nok. Blir mer deprimert. Jeg vet ikke om jeg klarer mer, men vil heller ikke gi meg. Tenker ofte at det ville vært best for alle om jeg ikke var mer. Behandling og medisiner har svært begrenset effekt over tid. Medisiner og sykdommen påvirker hukommelsen som jeg trenger i jobben.

Anonymkode: 54794...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du mulighet til å jobbe redusert? Få tilrettelegging? Skjønner det er tøft, men du må tenke løsninger og be om hjelp om det skal bli en endring. 

Anonymkode: d47c2...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du mulighet til å jobbe redusert? Få tilrettelegging? Skjønner det er tøft, men du må tenke løsninger og be om hjelp om det skal bli en endring. 

Anonymkode: d47c2...e26

Jeg jobber redusert. Tilrettelegging fungerer nok bedre i teori enn det gjør i praksis. Jeg har gjort mye for å prøve å få det til å fungere i arbeidslivet. Og jeg har bedt om hjelp. Men min erfaring sier meg at arbeidslivet er for de friske. 

Anonymkode: 54794...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg forstår. Har selv vært der, og falt etter hvert utfor. Overhodet ikke noe jeg ønsket, men dessverre er ikke alltid vilje nok. 

Det beste, både for en selv og samfunnet er selvsagt at man står i jobb. Det er samtidig viktig å ta grep når det ikke går lenger. Du skal jo ideelt sett ha overskudd til å leve livet ditt og. Kanskje du bør ta en tur til fastlegen. Være ærlig om hvordan du har det og høre hva vedkommende tenker. 

Anonymkode: d47c2...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg forstår. Har selv vært der, og falt etter hvert utfor. Overhodet ikke noe jeg ønsket, men dessverre er ikke alltid vilje nok. 

Det beste, både for en selv og samfunnet er selvsagt at man står i jobb. Det er samtidig viktig å ta grep når det ikke går lenger. Du skal jo ideelt sett ha overskudd til å leve livet ditt og. Kanskje du bør ta en tur til fastlegen. Være ærlig om hvordan du har det og høre hva vedkommende tenker. 

Anonymkode: d47c2...e26

Det blir ingen løsning med å gå hjemme heller. Jeg prøver nok helt til det stopper opp.

Anonymkode: 54794...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i jobb. Men sliter mye. Føler ikke jeg klarer å gjøre jobben godt nok. Blir mer deprimert. Jeg vet ikke om jeg klarer mer, men vil heller ikke gi meg. Tenker ofte at det ville vært best for alle om jeg ikke var mer. Behandling og medisiner har svært begrenset effekt over tid. Medisiner og sykdommen påvirker hukommelsen som jeg trenger i jobben.

Anonymkode: 54794...164

Ja jeg tror arbeidslivet er for de friske,forstår ikke de som går på tiltak heller og er ufør. Hadde aldri klart å jobbe på den måten,de har jo full dag med full rulle. Det hadde knekt meg ganske fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Surrehuggu

"Arbeidslivet er for de friske"

Ja, det er jo soleklart! 🌞

Om du ikke er frisk nok til å være i arbeid, er det ingen skam å kaste inn håndkleet. Jeg måtte selv gjøre det i overgangen 20-30 årene, og fikk uføretrygd etter div. utredninger og utprøvinger.

Du sier at det ikke er noen løsning for deg å gå hjemme, men du trenger jo ikke å bare gå hjemme. Forslagene til hva du kan gjøre mens du "bare" går hjemme er mange. Ett kan være å engasjere seg i frivillig arbeid et sted. Da får du noe å fylle dagene med, samtidig som du kan ta en pause når du merker at formen er for dårlig. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehuggu
50 minutter siden, Surrehuggu skrev:

"Arbeidslivet er for de friske"

Ja, det er jo soleklart! 🌞

Om du ikke er frisk nok til å være i arbeid, er det ingen skam å kaste inn håndkleet. Jeg måtte selv gjøre det i overgangen 20-30 årene, og fikk uføretrygd etter div. utredninger og utprøvinger.

Du sier at det ikke er noen løsning for deg å gå hjemme, men du trenger jo ikke å bare gå hjemme. Forslagene til hva du kan gjøre mens du "bare" går hjemme er mange. Ett kan være å engasjere seg i frivillig arbeid et sted. Da får du noe å fylle dagene med, samtidig som du kan ta en pause når du merker at formen er for dårlig. 

 

 

Med "å gå hjemme" mener jeg hvis du skulle bli ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Jeg er i jobb. Men sliter mye. Føler ikke jeg klarer å gjøre jobben godt nok. Blir mer deprimert. Jeg vet ikke om jeg klarer mer, men vil heller ikke gi meg. Tenker ofte at det ville vært best for alle om jeg ikke var mer. Behandling og medisiner har svært begrenset effekt over tid. Medisiner og sykdommen påvirker hukommelsen som jeg trenger i jobben.

Anonymkode: 54794...164

Det er tungt å ha det sånn. Og som du sier, så fungerer tilrettelegging ofte bedre på papiret enn i praksis. Du er kanskje ikke interessert i nye forslag om medisiner, men noen blir svært overrasket over hvordan brintellix bedrer kognitiv funksjon. 

Anonymkode: 963f0...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...