Gå til innhold

Så frustrert på NAV som ikke kan nok om bipolar lidelse. Hva skal jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sommer var jeg manisk, og det endte i innleggelse, og nå flere uker på Zyprexa. 
I min maniske episode tok jeg kontakt med NAV om ulike forslag til tiltak, fordi "jeg kunne jo gjøre både det ene og det andre": Jeg hadde jo en tonn av ideer, energi, høye ambisjoner, osv. Nå har det gått seks uker, jeg er deprimert, og situasjonen er en helt annen. 

Men NAV har hengt seg helt opp i samtalen vi hadde da jeg var manisk. De mener jeg må kaste meg rundt å få meg jobb nå. Jeg prøver å forklare at jeg var manisk, og virket sikkert som tidenes arbeidssøker, men at det faktisk var en del av sykdommen jeg nettopp får støtte av dem for. Jeg forklarte at jeg ble innlagt og at jeg går på sterke medisiner. Blir bare møtt av en jernvegg. "Nei, du sa du kunne jobbe. Nå er det ditt ansvar å finne en jobb asap". Er det mulig? Jeg føler meg så fortvila. 😭  

Anonymkode: 9c7fb...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I sommer var jeg manisk, og det endte i innleggelse, og nå flere uker på Zyprexa. 
I min maniske episode tok jeg kontakt med NAV om ulike forslag til tiltak, fordi "jeg kunne jo gjøre både det ene og det andre": Jeg hadde jo en tonn av ideer, energi, høye ambisjoner, osv. Nå har det gått seks uker, jeg er deprimert, og situasjonen er en helt annen. 

Men NAV har hengt seg helt opp i samtalen vi hadde da jeg var manisk. De mener jeg må kaste meg rundt å få meg jobb nå. Jeg prøver å forklare at jeg var manisk, og virket sikkert som tidenes arbeidssøker, men at det faktisk var en del av sykdommen jeg nettopp får støtte av dem for. Jeg forklarte at jeg ble innlagt og at jeg går på sterke medisiner. Blir bare møtt av en jernvegg. "Nei, du sa du kunne jobbe. Nå er det ditt ansvar å finne en jobb asap". Er det mulig? Jeg føler meg så fortvila. 😭  

Anonymkode: 9c7fb...c23

Da får du få legen til å skrive en forklaring til NAV.

Anonymkode: 83847...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...