Gå til innhold

Har vært uten internett i 4 måneder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært uten internett i 4 måneder og telefonregninger blir ganske dyre pga jeg bruker mye nettet i forbindelse med jobbsøking og annet / har ikke tv.  

Jeg føler at jeg har vært tålmodig lenge nå. Firmaet som vi bestillte internett sier at de mangler montører for å få levert nett men at det kan være mulig at vi får det i løpet av noen uker men de vet ikke. Det har de lovet hele tiden... 

Vet dere om noen billige måter å få inn internett på mens vi fortsetter å vente? 

Anonymkode: dd82f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har vært uten internett i 4 måneder og telefonregninger blir ganske dyre pga jeg bruker mye nettet i forbindelse med jobbsøking og annet / har ikke tv.  

Jeg føler at jeg har vært tålmodig lenge nå. Firmaet som vi bestillte internett sier at de mangler montører for å få levert nett men at det kan være mulig at vi får det i løpet av noen uker men de vet ikke. Det har de lovet hele tiden... 

Vet dere om noen billige måter å få inn internett på mens vi fortsetter å vente? 

Anonymkode: dd82f...77b

Da du spurte om dette for flere uker siden fikk du flere tips om å ringe leverandøren og si at dere bytter leverandør og sier opp avtalen dersom de ikke kan levere i løpet av et par dager. Det skulle du gjøre sa du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Da du spurte om dette for flere uker siden fikk du flere tips om å ringe leverandøren og si at dere bytter leverandør og sier opp avtalen dersom de ikke kan levere i løpet av et par dager. Det skulle du gjøre sa du...

Avtalen står på samboer. Jeg har bedt han gjøre noe men han har ennå ikke ville gjort noe. De vil ikke prate med meg. 

Anonymkode: dd82f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Da du spurte om dette for flere uker siden fikk du flere tips om å ringe leverandøren og si at dere bytter leverandør og sier opp avtalen dersom de ikke kan levere i løpet av et par dager. Det skulle du gjøre sa du...

Jeg har kontaktet firmaet men de sier at de kun vil prate med den avtalen står på og det er han. Og dessuten har de mangel på montører så han må være tålmodig å vente. Han er tålmodigere enn meg. Jeg er lei av å vente. 

Anonymkode: dd82f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kontaktet firmaet men de sier at de kun vil prate med den avtalen står på og det er han. Og dessuten har de mangel på montører så han må være tålmodig å vente. Han er tålmodigere enn meg. Jeg er lei av å vente. 

Anonymkode: dd82f...77b

Han er ikke tålmodig, han er konfliktsky og tiltaksløs. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Han er ikke tålmodig, han er konfliktsky og tiltaksløs. Sorry.

Tydeligvis.  Han sier at han ønsker internett men han vil ikke ringe eller ta kontakt selv. Han sa at jeg kunne ta kontakt for han men de nektet å prate med meg. Han må kansellere internettet selv. Men jeg forsøker å se etter billigere løsninger for meg i mellomtiden. Kan booste for 39 kr i tre timer hos Telia iblant men det blir dyrt i lengden og da må alt skje i løpet av tre timer og tiden går fort  

Anonymkode: dd82f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet dere om noen billige måter å få inn internett på mens vi fortsetter å vente? 

Det er jo ikke så mange alternativ når dere faktisk ikke har nett. Du får sette deg på steder med gratis wi-fi og evt. vurdere om du skal bytte mobilabonnement til et eller annet lokketilbud med høy, rimelig datakvote. Men ikke spør meg om anbefalinger ;)

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kontaktet firmaet men de sier at de kun vil prate med den avtalen står på og det er han. Og dessuten har de mangel på montører så han må være tålmodig å vente.

Se på avtalevilkårene i bestillingen - dere har vel en eller annen bekreftelse - sjekk hvordan dere kan komme ut av den uten å pådra dere noen utgifter. Gjør det på en måte som kan dokumenteres.  Finn en seriøs leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lillemus skrev:

Han er ikke tålmodig, han er konfliktsky og tiltaksløs. Sorry.

Venter en telefonregning på 1000 kr denne måneden pga internettet.  Normalt ligger det på 299 på telefonen. Men nå : 1000 kr. 

Anonymkode: dd82f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Det er jo ikke så mange alternativ når dere faktisk ikke har nett. Du får sette deg på steder med gratis wi-fi og evt. vurdere om du skal bytte mobilabonnement til et eller annet lokketilbud med høy, rimelig datakvote. Men ikke spør meg om anbefalinger ;)

Se på avtalevilkårene i bestillingen - dere har vel en eller annen bekreftelse - sjekk hvordan dere kan komme ut av den uten å pådra dere noen utgifter. Gjør det på en måte som kan dokumenteres.  Finn en seriøs leverandør.

Skal surfe etter en billig leverandør... Men det er han som må avslutte abonnementet.  Noe han er treg med å gjøre. 

Anonymkode: dd82f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venter en telefonregning på 1000 kr denne måneden pga internettet.  Normalt ligger det på 299 på telefonen. Men nå : 1000 kr. 

Anonymkode: dd82f...77b

Det var mye. Husk at strømming av film/TV på mobil er kjempedyrt. Sjekking/sending av mail (jobbsøknader) og surfing etter informasjon drar ikke så mye data og er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lillemus skrev:

Siden du alt betaler 299,- :

https://www.ice.no/kampanje/data-frihet/

Så har du mengder data de neste to mnd i alle fall.

TS må i så fall sjekke om hun bor nærme nok en ICE+ mast https://www.ice.no/dekning/  89% av befolkningen gjør det. Hvis ikke så får du veldig mye mindre GB.

Anonymkode: 54e16...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er han som må avslutte abonnementet.  Noe han er treg med å gjøre.

Hvis du forbereder alt - leser vilkårene, kladder e-posten eller hva som nå må til - slik at han bare skal "ekspedere" den, går det kanskje fortere. Pass på at dere oppfyller evt. formaliteter, så slipper dere usikkerhet og krangling etterpå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS må i så fall sjekke om hun bor nærme nok en ICE+ mast https://www.ice.no/dekning/  89% av befolkningen gjør det. Hvis ikke så får du veldig mye mindre GB.

Anonymkode: 54e16...7ad

Jeg er temmelig sikker på at hun bor rimelig sentralt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Avtalen står på samboer. Jeg har bedt han gjøre noe men han har ennå ikke ville gjort noe. De vil ikke prate med meg. 

Anonymkode: dd82f...77b

Så bestiller du nytt internett i ditt navn, og gir han beskjed om å betale for det gamle / kansellere det.

Anonymkode: 5aedd...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er temmelig sikker på at hun bor rimelig sentralt. :) 

Det står at dekningen er meget god i mitt område.  Er ice et firma hvor jeg kan bestille og bruke så mye nett jeg vil og med fast månedspris,? 

Anonymkode: dd82f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det bare en internettleverandør der du bor? Hvis ikke så bytt leverandør. Er du sikker på at din samboer har bestilt internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fionys skrev:

Finnes det bare en internettleverandør der du bor? Hvis ikke så bytt leverandør. Er du sikker på at din samboer har bestilt internett?

Er sikker. Har hørt at han har pratet med de om det. Men jeg vurderer å bytte mobilabonnement til ice. Da får jeg så mye data jeg vil de fleste to månedene og forstår det slik at jeg kun må betale 99 kr for så mye data jeg vil etter det - om jeg tolker det rett... 

Anonymkode: dd82f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg er temmelig sikker på at hun bor rimelig sentralt. :) 

Jeg byttet mobilabonomentet til ice. Håper det vil lønne seg.  

Anonymkode: dd82f...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...