Gå til innhold

Er det noe spesiell anledning eller merkedag denne helgen i det norske samfunn?


Gjest Karma@

Anbefalte innlegg

Da jeg var ute å handlet matvarer i går fredag så jeg så mange unge som gamle nærmest rushet ut av vinmonopolutsalget medbringende poser med klirrende innhold. Er der noen spesiell forestående merkedag eller feiring i det norske samfunn. Eller kanskje bare hamstring til valgdagen for å ha en " klunk på lur" alt ettersom man føler valgresultat går ens egen vei eller ikke eller er seier eller tap for samfunnet. Mange vil arrangerer kanskje valgvake.

Eller er det kanskje noen lokale sammenkomster i helgen på stedet her jeg bor. Jeg tittet i lokalavisen men det var ikke noe spesielt å finne det.

Selv avstår jeg helt fra alkohol av så mange forskhellige årsaker men tåler jo at andre kan ha et hyggelig forhold også til dette så lenge ingen skader andre selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I lokale media kan jeg ikke finne noe sted det er naturlig å ha med seg " noe medbrakt". Men de er kanskje ikke oppdatert på alt de heller. Alt er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bor i nærheten av et universitet kan det ha vært en del av fadderuken hvor eldre studenter tar med seg nye studenter og drikker og sosialiserer.

Anonymkode: d0ffc...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor på Østlandet? Det er første helg etter at "alt" har startet etter ferien, og det er meldt knallvær. Tror ikke det har noe med valget å gjøre, folk hamstrer ikke to uker i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På østlandet skjer det jo ting i helga om du bor der. Ælvefestivalen i Drammen, og Sandvikadagene, så bare enda en grunn for drikking. Samt skolestart, knallvær og sikkert mer.

Anonymkode: 016cd...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

For noen dager siden leste jeg i avisen at en bydel her skulle arrangere " bydelsdager". Vokste opp der selv. Mer røffe lag av befolkningen holder til der. Men alle er sikkert invitert.

Det er også et stridsspørsmål om hvor jernbanen skal legges og så mye her med stor betydning for så mange. Kanskje noe er avgjort og skal feires. 

Innkjøpene jeg så fant sted i en annen del av omegnen.

Selv syntes jeg bare det var forferdelig varmt i dag og er glad jeg er vell hjemme igjen.Alle har sitt ansvar og sine utfordringer. Føler meg helt " oppløst" og ute av form i dag.

Men fikk virkelig mye glede og nytte  av den bussbiletten jeg kjøpte i går fordi veien ble for tung og lang.

Virkelig godt å være hjemme igjen.

Men ikke alle har fri lørdag ser jeg. Flere personer som slår plener rundt her og ordner hagestell før høst kanskje. Så mange klarer det ikke selv alt og leier inn hjelp tror jeg selv de som bor i sameier og blokk. Allikevel har de ofte dugnader og står på , men det kan bli for mye for alle tror jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...