Gå til innhold

Riktig at jeg skal snakke med psykolog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har fått time med en psykolog via henvisning fra legen. Men det som er saken er at det er min egen feil at jeg sliter med meg selv. Jeg hater meg selv intenst noen dager.. Angrer på valg jeg har tatt og har noen sider ved meg selv som bekymrer meg såpass at jeg tror disse sidene gjør at jeg iblant sliter med panikkangst. For tiden ligger jeg i senga mesteparten av dagen og bare tenker på hvor forferdelig jeg er som menneske. Men er det riktig at jeg skal gå til psykolog når jeg kan skylde meg selv for at det er blitt som det er blitt? Jeg er redd for at om jeg åpner meg til psykologen, så kommer hun eller han til å tenke at det ikke er noen god grunn til at jeg skal være der og at jeg har kastet bort tiden og at de heller skulle ha behandlet noen som virkelig var syke og ikke noen som kunne noe for situasjonen sin. Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: f36ca...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at det er svært god grunn for å snakke med en behandler. Tankene og følelsene du har kalles depresjon. 

Anonymkode: f612d...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det er svært god grunn for å snakke med en behandler. Tankene og følelsene du har kalles depresjon. 

Anonymkode: f612d...02f

Ts her.

Takk for svar. Skal prøve å ta det med meg videre. 

Anonymkode: f36ca...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Takk for svar. Skal prøve å ta det med meg videre. 

Anonymkode: f36ca...ee9

Det klassiske ved depresjon er å bebreide seg selv, legge all skyld på seg selv. Det beste du kan gjøre er å følge opp all behandling, gjør du det har du gode muligheter for å bli bedre. Lykke til 🙂 

Anonymkode: f612d...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det klassiske ved depresjon er å bebreide seg selv, legge all skyld på seg selv. Det beste du kan gjøre er å følge opp all behandling, gjør du det har du gode muligheter for å bli bedre. Lykke til 🙂 

Anonymkode: f612d...02f

Ja. Det er sant. Skal gjøre det🤗

Anonymkode: f36ca...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...