Gå til innhold

Spørsmål om medisinvurdering DPS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har time for medisinvurdering på DPS om noen uker. Ikke vært med på det før, og er usikker på hvordan det foregår. Går ikke på medisin nå, er mistanke om BP. I informasjonen jeg fikk står det at vi skal rett på medisinvurdering, ikke utredning. 

 

I brevet står det at jeg får 1 time, men ikke noe info om hva som skjer etter det. Pleier fastlegen ta over etter timen til medisinvurdering eller følger DPS frem til evt medisin er startet opp og fungerer? 

Hvor ofte er det evt vanlig å ha time på DPS for å få hjelp til medisinene?

Anonymkode: fb921...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har time for medisinvurdering på DPS om noen uker. Ikke vært med på det før, og er usikker på hvordan det foregår. Går ikke på medisin nå, er mistanke om BP. I informasjonen jeg fikk står det at vi skal rett på medisinvurdering, ikke utredning. 

 

I brevet står det at jeg får 1 time, men ikke noe info om hva som skjer etter det. Pleier fastlegen ta over etter timen til medisinvurdering eller følger DPS frem til evt medisin er startet opp og fungerer? 

Hvor ofte er det evt vanlig å ha time på DPS for å få hjelp til medisinene?

Anonymkode: fb921...0d3

Vet ikke hva som er vanlig, men når jeg har vært til medisinvurdering hos en psykiater så har jeg hatt flere timer. 

Nå er jeg inne til medisinvurdering igjen og skal slutte med medisinen, har vært hos psykiater 5-6 ganger i forbindelse med det, 2-3 ukers mellomrom. Hadde ikke så nøye oppfølging da jeg startet opp med medisin, men de er nå redd for at jeg kan bli dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk medisin på DPS, og så tok legen over. Problemet var bare at legen var veldig usikker på hva hun skulle gjøre og ba meg snakke med de på DPS om det, på DPS sa de jeg skulle ta det med legen.. Så opplegget varierer nok fra sted til sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har time for medisinvurdering på DPS om noen uker. Ikke vært med på det før, og er usikker på hvordan det foregår. Går ikke på medisin nå, er mistanke om BP. I informasjonen jeg fikk står det at vi skal rett på medisinvurdering, ikke utredning. 

 

I brevet står det at jeg får 1 time, men ikke noe info om hva som skjer etter det. Pleier fastlegen ta over etter timen til medisinvurdering eller følger DPS frem til evt medisin er startet opp og fungerer? 

Hvor ofte er det evt vanlig å ha time på DPS for å få hjelp til medisinene?

Anonymkode: fb921...0d3

Jeg får medisinvurdering når jeg skal begynne på medisiner,ellers ikke noe oppfølging fra psykiater. Men de er jo et team så de snakker jo sammen, sykepleier og psykiater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg hadde ukentlig oppfølging i sommer over fire uker hos psykiater på DPS, det bestod av samtale og kontroll av blodtrykk osv. Nå skal jeg på en ny en og ny psykiater til uka fordi nåværende medisin jeg endte opp med kanskje ikke er rett for meg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...