Gå til innhold

Antipsykotika mot stemmer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er den beste antipsykotika når hovedproblemet er stemmehøring? Vedkommende er ellers relativt oppegående og har ikke klare vrangforestillinger. Men er veldig plaget med stemmer. Har prøvd Zyprexa og Abilify, men de ga så store bivirkninger at han ikke klarte å bruke dem i mer enn noen uker 

Altså trenger han noe som er "mildt" og ikke fucker opp hele sentralnervesystemet 

Anonymkode: a0b53...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antipsykotika har ikke hatt noen effekt mot stemmer blant de jeg kjenner

Anonymkode: a4516...dc2

Er det en annen gruppe medisiner som funker bedre mot stemmer? Eller må man bare leve med det? 

Anonymkode: a0b53...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en annen gruppe medisiner som funker bedre mot stemmer? Eller må man bare leve med det? 

Anonymkode: a0b53...90d

De jeg kjenner må bare leve med det og de plages veldig dessverre

Anonymkode: a4516...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg har hørt om mange som har sluttet å hallusinere på AP. Men vennen din da? Opplevde han noen bedring når han prøvde? Hvis han gjorde, er det noe han må veie opp mot bivirkninger (som ofte går over etter neon måneder):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antipsykotika kan absolutt hjelpe mot stemmehøring.

Selv har alle antipsykotika jeg har prøvd hjulpet mot dette, i tillegg til andre ting. Stemmer har ikke vært mitt hovedsymptom, men det har hendt av jeg har hatt det som en del av bipolar lidelse.

Seroquel, Abilify, Zyprexa og Latuda har alle hjulpet meg. Jeg personlig foretrekker Abilify og Latuda, da jeg får færre bivirkninger av disse enn de to andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner som er schizofrene og hører stemmer har ikke hatt hjelp av antipsykotika, men en som er schizoaffektiv fikk hjelp av solian

Anonymkode: a4516...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...