Gå til innhold

Mobilt bredbånd på 300 GB i måneden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Ja

Men kan man få billigere internett via telefon? Jeg har bestillt abbonoment hos ice på telefon og der står det at man kan få 1000 GB for 99 kr per måned. Og dersom jeg bruker mobil som ruter så blir jo det langt billigere enn abbonoment med ruter hos ice for 399 kr per måned i 6 måned / 799 kr i måneden neste 6 måneder. Bindingstid 12 måneder. 

Anonymkode: 10a57...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan man få billigere internett via telefon? Jeg har bestillt abbonoment hos ice på telefon og der står det at man kan få 1000 GB for 99 kr per måned. Og dersom jeg bruker mobil som ruter så blir jo det langt billigere enn abbonoment med ruter hos ice for 399 kr per måned i 6 måned / 799 kr i måneden neste 6 måneder. Bindingstid 12 måneder. 

Anonymkode: 10a57...a01

Ja, det høres sånn ut. Du får ikke fullt så kjapt og stabilt internett på telefonen, så hvis man skal strømme mye på en stor TV skjerm er kanskje fast nett bedre. Dessuten blir nettet knyttet til én telefon.  

Du bruker 3 GB per time når du strømmer HD fra Netflix, så 300 GB bør holde en stund. 

Uansett tror jeg du kan satse på å bare ha mobilnett. 799,- per måned er ganske mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, det høres sånn ut. Du får ikke fullt så kjapt og stabilt internett på telefonen, så hvis man skal strømme mye på en stor TV skjerm er kanskje fast nett bedre. Dessuten blir nettet knyttet til én telefon.  

Du bruker 3 GB per time når du strømmer HD fra Netflix, så 300 GB bør holde en stund. 

Uansett tror jeg du kan satse på å bare ha mobilnett. 799,- per måned er ganske mye. 

Er enig. Jeg synes at 799 kr måneden er dyrt. Jeg satser på å benytte internett via mobil som ruter istedet. Blir mye billigere. Samboer har bestilling på internett ute men det ser ikke ut til at vi får det med det første. Har ventet siden slutten av mai på installasjon men de har ennå ikke montert. 

Anonymkode: 10a57...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, det høres sånn ut. Du får ikke fullt så kjapt og stabilt internett på telefonen, så hvis man skal strømme mye på en stor TV skjerm er kanskje fast nett bedre. Dessuten blir nettet knyttet til én telefon.  

Du bruker 3 GB per time når du strømmer HD fra Netflix, så 300 GB bør holde en stund. 

Uansett tror jeg du kan satse på å bare ha mobilnett. 799,- per måned er ganske mye. 

Men jeg skal forsøke mobil som ruter og nye abbonomentet fra ice. Går over til mobilt bredbånd kun om det ikke fungerer greit nok. Takk for svar  :)

Anonymkode: 10a57...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig. Jeg synes at 799 kr måneden er dyrt. Jeg satser på å benytte internett via mobil som ruter istedet. Blir mye billigere. Samboer har bestilling på internett ute men det ser ikke ut til at vi får det med det første. Har ventet siden slutten av mai på installasjon men de har ennå ikke montert. 

Anonymkode: 10a57...a01

Får håpe du ikke får den kostnaden i tillegg hvis/når nettet endelig kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Gargamel skrev:

Får håpe du ikke får den kostnaden i tillegg hvis/når nettet endelig kommer.

Det er sant. Har gitt litt opp håp om at de kommer. Vi har ventet veldig lenge nå.. Firmaet har veldig dårlig rykte på seg. 

Anonymkode: 10a57...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Gargamel skrev:

Får håpe du ikke får den kostnaden i tillegg hvis/når nettet endelig kommer.

Men jeg velger å gå for nett via mobil inntil videre. Internett er veldig dyrt. 

Anonymkode: 10a57...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Har gitt litt opp håp om at de kommer. Vi har ventet veldig lenge nå.. Firmaet har veldig dårlig rykte på seg. 

Anonymkode: 10a57...a01

Om du har anstrengt økonomi må du jo ikke finne på å binde deg til nytt abonnement før du vet om dere er bundet til en annen bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xtra skrev:

Om du har anstrengt økonomi må du jo ikke finne på å binde deg til nytt abonnement før du vet om dere er bundet til en annen bestilling.

Jeg skal vente til den andre bestillingen er kansellert. Jeg håper på at det lar seg gjøre for jeg synes det er i drøyeste laget å vente på internett i snart 5 måneder. 

Takk for råd. 

Anonymkode: 10a57...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kan man få billigere internett via telefon? Jeg har bestillt abbonoment hos ice på telefon og der står det at man kan få 1000 GB for 99 kr per måned. Og dersom jeg bruker mobil som ruter så blir jo det langt billigere enn abbonoment med ruter hos ice for 399 kr per måned i 6 måned / 799 kr i måneden neste 6 måneder. Bindingstid 12 måneder. 

Anonymkode: 10a57...a01

Data frihet kan kun brukes på ice sitt eget mobilnett som heter ice+, så du må finne ut om det finnes der du bor. Du må i tillegg ha et abonnement 3-30 GB så det vil ikke bli en billig løsning.

Finnes det ikke fiber der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...