Gå til innhold

Kupton, bør jeg gå til legen? Bulimi.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt bulimi i flere år. De siste par månedene har jeg kastet opp flere ganger daglig.

Nå har jeg begynt å få noen symptomer som bekymrer meg, og jeg er redd jeg har ødelagt meg.

Det er disse tingene jeg tenker på:

1: Jeg har begynt å få følelsen av å ha en klump i halsen. Bak brystbenet et sted. Kjenner det når jeg svelger. Ofte kjenner jeg på en måte maten jeg har spist i halsen også. Og det virker som om tabletter blir sittende i spiserøret lenge etter jeg har tatt en. Slik har det ikke vært før.

2: Å kaste opp har begynt å gjøre veldig vondt. Det har alltid vært smertefritt. Nå har jeg begynt å få veldig vondt i brystet akkurat når jeg kaster opp. Det føles som om smerten er bak brystbenet et sted. Det er nesten så jeg føler jeg må trekke meg, og la være å kaste opp pga. smerten, men jeg gjør det likevel.

3: Nå jeg begynner å le i blant, så kjennes det plutselig ut som om noen har bokset meg i brystet og all lufta blir slått ut av meg. Jeg blir kjemperedd når det skjer, fordi i en kort stund tror jeg at jeg holder på å dø. Men det går over.

Har det gått for langt? Tror du at jeg har skadet noe? Jeg er redd for å gå til legen, men jeg vil ikke ødelegge noe permanent heller. Vet ikke om det er grunn til bekymring?

Anonymkode: 13577...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, kupton skrev:

Ja, du bør absolutt gå til legen. Spiserøret ditt er skadet. 

Ok. Turen takk for at du svarte meg. Kan jeg spørre hva legen sannsynligvis gjør med det? Bare for å være litt forberedt.

Anonymkode: 13577...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pragmatikeren
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Turen takk for at du svarte meg. Kan jeg spørre hva legen sannsynligvis gjør med det? Bare for å være litt forberedt.

Anonymkode: 13577...277

Du vil sannsynligvis bli henvist gastro og undersøkt med et skop. Dette er alvorlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pragmatikeren skrev:

Du vil sannsynligvis bli henvist gastro og undersøkt med et skop. Dette er alvorlig! 

Er det? Huff, det er ikke bra. 

Jeg har begynt å bli svimmel og veldig, veldig varm og svett etter at jeg har kastet opp også. Jeg er normalvektig, da.

Anonymkode: 13577...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pragmatikeren
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Huff, det er ikke bra. 

Jeg har begynt å bli svimmel og veldig, veldig varm og svett etter at jeg har kastet opp også. Jeg er normalvektig, da.

Anonymkode: 13577...277

Selv om du er normalvektig kan du ha elektrolyttforstyrrelser pga oppkast. Du bør bestille legetime i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pragmatikeren skrev:

Selv om du er normalvektig kan du ha elektrolyttforstyrrelser pga oppkast. Du bør bestille legetime i morgen. 

Ok. Takk for at du svarte meg.

Anonymkode: 13577...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...