Gå til innhold

Brukers utdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at en ikke har lov til å skrive her at en er utdannet innen helse? Jeg er psykiatrisk sykepleier, men vil ikke skrive det under mitt nick dersom det ikke er tillatt. 

Anonymkode: 33aae...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at en ikke har lov til å skrive her at en er utdannet innen helse? Jeg er psykiatrisk sykepleier, men vil ikke skrive det under mitt nick dersom det ikke er tillatt. 

Anonymkode: 33aae...52b

Pr i dag er det ikke lov av flere grunner. Vi har ingen garanti for at noen er hva de skriver at de er, og hvis noen velger å utgi seg for noe man ikke er risikerer man at brukere stoler blindt på det brukeren sier, og det kan i verste fall bli fatalt.

På den andre siden er det for å beskytte brukeren selv. Er man utdannet innen helse har man ofte hjelpeplikten inn i ryggmargen og det kan både bli tungt og vanskelig å måte avvise andre brukere som tagger personen når de trenger hjelp, som sender PM, og maser på personen for å få svar istedenfor å ta personlig kontakt me dhelsepersonell som kan følge de opp i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at "Forumansvarlig" har likt dette som Admin skriver her. Hvem er han/hun? Jeg trodde det bare var hun som kaller seg "Admin' som var den eneste til å lese og ordne opp her ? Men det er altså en til .. hmm 🤔

Anonymkode: 7ebcf...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at "Forumansvarlig" har likt dette som Admin skriver her. Hvem er han/hun? Jeg trodde det bare var hun som kaller seg "Admin' som var den eneste til å lese og ordne opp her ? Men det er altså en til .. hmm 🤔

Anonymkode: 7ebcf...567