Gå til innhold

Brukers utdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det sånn at en ikke har lov til å skrive her at en er utdannet innen helse? Jeg er psykiatrisk sykepleier, men vil ikke skrive det under mitt nick dersom det ikke er tillatt. 

Anonymkode: 33aae...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn at en ikke har lov til å skrive her at en er utdannet innen helse? Jeg er psykiatrisk sykepleier, men vil ikke skrive det under mitt nick dersom det ikke er tillatt. 

Anonymkode: 33aae...52b

Pr i dag er det ikke lov av flere grunner. Vi har ingen garanti for at noen er hva de skriver at de er, og hvis noen velger å utgi seg for noe man ikke er risikerer man at brukere stoler blindt på det brukeren sier, og det kan i verste fall bli fatalt.

På den andre siden er det for å beskytte brukeren selv. Er man utdannet innen helse har man ofte hjelpeplikten inn i ryggmargen og det kan både bli tungt og vanskelig å måte avvise andre brukere som tagger personen når de trenger hjelp, som sender PM, og maser på personen for å få svar istedenfor å ta personlig kontakt me dhelsepersonell som kan følge de opp i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at "Forumansvarlig" har likt dette som Admin skriver her. Hvem er han/hun? Jeg trodde det bare var hun som kaller seg "Admin' som var den eneste til å lese og ordne opp her ? Men det er altså en til .. hmm 🤔

Anonymkode: 7ebcf...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at "Forumansvarlig" har likt dette som Admin skriver her. Hvem er han/hun? Jeg trodde det bare var hun som kaller seg "Admin' som var den eneste til å lese og ordne opp her ? Men det er altså en til .. hmm 🤔

Anonymkode: 7ebcf...567

Forumansvarlig er, og har alltid vært, Egmonts forbindelse til forumet. Så det er hun som stepper inn når det gjelder tekniske problemer på forumet og alt som gjelder Egmont. Det daglige ansvaret når det gjelder å holde orden er kun meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Admin skrev:

Pr i dag er det ikke lov av flere grunner. Vi har ingen garanti for at noen er hva de skriver at de er, og hvis noen velger å utgi seg for noe man ikke er risikerer man at brukere stoler blindt på det brukeren sier, og det kan i verste fall bli fatalt.

På den andre siden er det for å beskytte brukeren selv. Er man utdannet innen helse har man ofte hjelpeplikten inn i ryggmargen og det kan både bli tungt og vanskelig å måte avvise andre brukere som tagger personen når de trenger hjelp, som sender PM, og maser på personen for å få svar istedenfor å ta personlig kontakt me dhelsepersonell som kan følge de opp i hverdagen.

Hvem er kupton som svarer en del her?

Anonymkode: ead5f...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er kupton som svarer en del her?

Anonymkode: ead5f...987

Kupton er Kupton 😃

Anonymkode: 5b610...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kupton er Kupton 😃

Anonymkode: 5b610...f6a

Det sier meg ingenting.

Anonymkode: ead5f...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier meg ingenting.

Anonymkode: ead5f...987

Kupton er en klok person som har mye å bidra med. Kan ikke det holde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Kupton er en klok person som har mye å bidra med. Kan ikke det holde?

For min del gjerne, men er ikke hen fagperson som svarer som slik?  Hvorfor er det greit?  Hen gir råd om medisiner som en psykiater.  Jeg vil gjerne vite om det er psykiater eller sykepleier som gir slike råd til meg.

Anonymkode: ead5f...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del gjerne, men er ikke hen fagperson som svarer som slik?  Hvorfor er det greit?  Hen gir råd om medisiner som en psykiater.  Jeg vil gjerne vite om det er psykiater eller sykepleier som gir slike råd til meg.

Anonymkode: ead5f...987

Jeg tror at kupton er på Dol på lik linje med andre brukere, og det må kupton få lov til (synes iallefall jeg)

Men nå tror jeg at jeg bryr meg med noe jeg egentlig ikke har noe med

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Jeg tror at kupton er på Dol på lik linje med andre brukere, og det må kupton få lov til (synes iallefall jeg)

Jeg spurte ikke på grunn av hen, men pga. innholdet i tråden.

Anonymkode: ead5f...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del gjerne, men er ikke hen fagperson som svarer som slik?  Hvorfor er det greit?  Hen gir råd om medisiner som en psykiater.  Jeg vil gjerne vite om det er psykiater eller sykepleier som gir slike råd til meg.

Anonymkode: ead5f...987

Så får du lage en ny tråd som heter: Hva er ditt tidligere yrke, kupton? Eller noe sånt.

Så håper jeg at kupton selv kan svare for seg i stedet for at andre brukere gjør det for han. Synes det virker så teit å svare for en person som ikke vil svare selv. Om han ikke vil svare på spørsmålet selv, så trenger vel heller ingen andre å gjøre det med sånne vsge, utrolig teite forklaringer som at 'kupton er Kupton" feks.

Anonymkode: 7ebcf...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksempel:

Hvis jeg i en medisintråd hadde sagt at jeg var helsepersonell, ville kanskje noen trodd på meg. Jeg er jo ikke det, men hvem som helst kan skryte på seg en tittel for å gi svarene mer troverdighet. Det er ikke bra og jeg er enig i at det dessverre må være slik admin sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er kupton som svarer en del her?

Anonymkode: ead5f...987

En helt vanlig bruker. Vi har som sagt ikke noe autorisert helsepersonell tilknyttet forumet vår, men flere av våre brukere har erfaringer med medisiner og vi tillater prat rundt dette. Det eneste som er regelbrudd, og som vi oppfordrer til å rapportere, er doseringsanbefalninger eller doseringsråd. Dette tillater vi ikke.

Når det gjelder råd om medisiner o.l. anbefaler vi å ta kontakt med helsepersonell om man vil ha ordentlige svar da medisiner og sykdommer oppfattes forskjellig av alle. Noen tviholder på gammel innformasjon mens noen foretrekker nymotens metoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er også mange som har en teori om hvem det er. Ingen kan strengt tatt vite det, og de er uansett ikke OK å avsløre andres identitet. Dermed blir det mange rare svar.

Det går frem av svarene til Kupton at hn har behandlet pasienter før. Folk vurdere selv om de stoler på det, akkurat som man må vurdere om man skal stole på andre brukere.

Jeg vet forresten om ganske mange DOL brukere i RL. Min erfaring er at det folk skriver er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er også mange som har en teori om hvem det er. Ingen kan strengt tatt vite det, og de er uansett ikke OK å avsløre andres identitet. Dermed blir det mange rare svar.

Det går frem av svarene til Kupton at hn har behandlet pasienter før. Folk vurdere selv om de stoler på det, akkurat som man må vurdere om man skal stole på andre brukere.

Jeg vet forresten om ganske mange DOL brukere i RL. Min erfaring er at det folk skriver er sant.

Det er jeg enig i. Man er voksen nok til å bestemme selv om man vil stole på brukere eller ikke. Jeg tror at fåtall har interesse av å sitte å lyve på et forum. Kun på ubetydelige områder om små-detaljer rundt identiteten, hvis noen kommer for nær deres virkelig identitet for å skjule noen fakta om foreks deres virkelige navn dersom de har lagt ut litt for mye om seg selv. 

Anonymkode: 54c21...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Jeg vet forresten om ganske mange DOL brukere i RL. Min erfaring er at det folk skriver er sant.

Nå ble jeg nysgjerrig! Hvem (brukernavn) kjenner du til i virkeligheten? 

Anonymkode: 7ebcf...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig! Hvem (brukernavn) kjenner du til i virkeligheten? 

Anonymkode: 7ebcf...567

De kan si fra selv at de kjenner meg hvis de vil. Det føles litt feil å ramse dem opp. Tror det er 7 stk om jeg husker alle. 

Jeg kan i alle fall ikke juge på meg så mye. Det er nok folk som kunne avslørt meg.

(PS: Kupton er ikke en av dem)

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
17 timer siden, Admin skrev:

En helt vanlig bruker. Vi har som sagt ikke noe autorisert helsepersonell tilknyttet forumet vår, men flere av våre brukere har erfaringer med medisiner og vi tillater prat rundt dette. Det eneste som er regelbrudd, og som vi oppfordrer til å rapportere, er doseringsanbefalninger eller doseringsråd. Dette tillater vi ikke.

Når det gjelder råd om medisiner o.l. anbefaler vi å ta kontakt med helsepersonell om man vil ha ordentlige svar da medisiner og sykdommer oppfattes forskjellig av alle. Noen tviholder på gammel innformasjon mens noen foretrekker nymotens metoder.

Jøss, der fikk du slengt ut av deg litt av hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...