Gå til innhold

Utbrent hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fleste man hører om blir utbrent på jobb. Etter lang tid med utfordringer på jobb og privat, så føler jeg på at jeg er utbrent hjemme... Det handler om at jeg ikke orker å ta del i husarbeid og hagearbeid. For det første er jeg ikke interessert i utvendig arbeid på huset (vasking/maling etc.) Hagearbeid avskyr jeg. Det skal innrømmes at jeg ønsker å flytte til en leilighet med vaktmester. Det handler ikke om å være lat, men saken er at jeg ikke «orker» eller har tiltak til å gå på noen av oppgavene da jeg føler meg utladet. Har overskudd på jobb, men føler at jeg «faller sammen» når jeg kommer hjem... Føler en klar skjevfordeling, da mye da faller på min partner. Samtidig så føler jeg at selvfølelsen synker for hver gang jeg ikke bidrar. Min partner ønsker ikke å flytte inn i en leilighet. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 5de17...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste man hører om blir utbrent på jobb. Etter lang tid med utfordringer på jobb og privat, så føler jeg på at jeg er utbrent hjemme... Det handler om at jeg ikke orker å ta del i husarbeid og hagearbeid. For det første er jeg ikke interessert i utvendig arbeid på huset (vasking/maling etc.) Hagearbeid avskyr jeg. Det skal innrømmes at jeg ønsker å flytte til en leilighet med vaktmester. Det handler ikke om å være lat, men saken er at jeg ikke «orker» eller har tiltak til å gå på noen av oppgavene da jeg føler meg utladet. Har overskudd på jobb, men føler at jeg «faller sammen» når jeg kommer hjem... Føler en klar skjevfordeling, da mye da faller på min partner. Samtidig så føler jeg at selvfølelsen synker for hver gang jeg ikke bidrar. Min partner ønsker ikke å flytte inn i en leilighet. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 423a9...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være utbrent er ikke en tilstand man slår av og på, så dét er du i hvert fall ikke.

Er det noen grep som kan gjøre det mer lystbetont for deg å gjøre oppgavene? Kan evt. din mann ta det utvendige mot at du tar mer inne? 

 

Anonymkode: b96b1...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan dere vel egentlig bare betale noen for å gjøre det? Har dere ikke råd må dere gjøre det selv. Vil dere ikke det må dere flytte. 

Anonymkode: ea916...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste man hører om blir utbrent på jobb. Etter lang tid med utfordringer på jobb og privat, så føler jeg på at jeg er utbrent hjemme... Det handler om at jeg ikke orker å ta del i husarbeid og hagearbeid. For det første er jeg ikke interessert i utvendig arbeid på huset (vasking/maling etc.) Hagearbeid avskyr jeg. Det skal innrømmes at jeg ønsker å flytte til en leilighet med vaktmester. Det handler ikke om å være lat, men saken er at jeg ikke «orker» eller har tiltak til å gå på noen av oppgavene da jeg føler meg utladet. Har overskudd på jobb, men føler at jeg «faller sammen» når jeg kommer hjem... Føler en klar skjevfordeling, da mye da faller på min partner. Samtidig så føler jeg at selvfølelsen synker for hver gang jeg ikke bidrar. Min partner ønsker ikke å flytte inn i en leilighet. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 423a9...c5f

Du skriver at du avskyr hagearbeid, å avsky har jo ingenting med utbrenthet å gjøre. Du liker det ikke og det er greit nok men du flyttet jo frivillig til et sted med hage?

 

Anonymkode: 2d7fd...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...