Gå til innhold

Kan pepsi max øke blodsukkeret middlertidig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tok en sukker måling på legevakten og det var 7,2 det sa sykepleieren var helt fint. Men jeg hadde ikke drukket noe annet en Pepsi max den dagen, og ikke spist. Så mitt spørsmål blir påvirker søtstoff blodsukkeret midlertidig? 

Anonymkode: 54c66...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok en sukker måling på legevakten og det var 7,2 det sa sykepleieren var helt fint. Men jeg hadde ikke drukket noe annet en Pepsi max den dagen, og ikke spist. Så mitt spørsmål blir påvirker søtstoff blodsukkeret midlertidig? 

Anonymkode: 54c66...85c

Jeg er diabetiker å bruker og måle meg mye. Drikker også mye Pepsi Max i perioder. Har aldri opplevd å få forhøyet blodsukker av Pepsi Max. 

Derimot så kan blodsukkeret stige når en er litt stresset og det er en ofte når en er på legevakta. Dessuten så er ikke 7,2 noe høyt blodsukker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok en sukker måling på legevakten og det var 7,2 det sa sykepleieren var helt fint. Men jeg hadde ikke drukket noe annet en Pepsi max den dagen, og ikke spist. Så mitt spørsmål blir påvirker søtstoff blodsukkeret midlertidig? 

Anonymkode: 54c66...85c

nei :) 

Anonymkode: ebac8...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å bekymre seg for. Jeg er Pepsi Max-avhengig, og diabetiker. Aldri sett noe på blodsukkeret. Med sensor  som måler kontinuerlig har jeg god oversikt :). En tilfeldig måling på 7,2 ville jeg ikke bekymret meg for. Om du er engstelig kan du få sjekket fastende blodsukker og "langtidsblodsukker" (HbA1c) hos fastlegen. Er disse forhøyet, vil det være nødvendig å utrede det videre.  

Søtstoffer av typen som ender på ol (sombitol, manitol etc) er sukkeralkoholer som kan påvirke blodsukkeret, men slikt som sukkerfri tyggegummi inneholder stort sett så lite at det ikke slår ut ved normalt inntak. 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk til dere som svarte. Nå har jeg fått svar på langtidsblodsukker, og det var lavt (30) Så da var det nok stress.

Anonymkode: 54c66...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2019 den 21.28, emilie321 skrev:

Jeg er diabetiker å bruker og måle meg mye. Drikker også mye Pepsi Max i perioder. Har aldri opplevd å få forhøyet blodsukker av Pepsi Max. 

Derimot så kan blodsukkeret stige når en er litt stresset og det er en ofte når en er på legevakta. Dessuten så er ikke 7,2 noe høyt blodsukker. 

 

Diabetikere kan drikke cola/ brus uten sukker etter hva jeg har fått med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare bekrefte det de andre sier; sukkerfri brus, som Pepsi Max, gir ikke blodsukkerstigning. Vær imidlertid obs på at Mozell light, Solo super og Noisy zero, alle inneholder litt fruktjuice og dermed noe sukker.  

Anonymkode: fa3b0...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...