Gå til innhold

Sykler til jobben hver dag, for å spare busspengene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mye penger å spare? 800 kroner koster det med buss til min jobb. Er 3 km en vei. Jeg sykler eller går til jobben hver dag for å spare de pengene. For meg er 800 kroner mye penger. Mens det fins alltid de som sier at det er jo ingenting å hente på å spare dem. Jeg tenker også at jeg får to fordeler med å sykle eller gå til jobben: 1. Sparer 800 kroner måneden. 2. God fysisk form og helse. 

Noen andre som gjør det samme? Eller tenker på å gjøre det samme?

Anonymkode: af938...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye penger å spare? 800 kroner koster det med buss til min jobb. Er 3 km en vei. Jeg sykler eller går til jobben hver dag for å spare de pengene. For meg er 800 kroner mye penger. Mens det fins alltid de som sier at det er jo ingenting å hente på å spare dem. Jeg tenker også at jeg får to fordeler med å sykle eller gå til jobben: 1. Sparer 800 kroner måneden. 2. God fysisk form og helse. 

Noen andre som gjør det samme? Eller tenker på å gjøre det samme?

Anonymkode: af938...9bc

Hadde jeg hatt 3 km til jobben hadde jeg helt klart syklet eller gått! Men med 4,5 mil er det uaktuelt gitt. Selvfølgelig er det mye å hente på å spare 800,- i mnd, la oss si at du gjør det 11 mnd i året (1 mnd ferie), da har du jo spart 8800,- kroner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen andre som gjør det samme?

Jeg gjør akkurat det samme, men bare i sommerhalvåret. Starter når det ikke er glatt lenger og slutter når det er to måneder til jul, slik at jeg har to månedskort om høsten. Dette pga. bratte bakker på deler av veien (turvei uten asfalt) som blir dekket av sleipt, isete løv vår og høst. Vintersykling er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

(…)

Noen andre som gjør det samme? Eller tenker på å gjøre det samme?

Anonymkode: af938...9bc

Huff... dårlig samvittighet.

Jeg har knapt syklet i år. Det er så lettvint å sette seg på bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler vår, sommer og høst. Vinter går jeg. På denne måten får også en ansatt som virkelig trenger denne plassen plass. 

Anonymkode: 97bd1...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 km. er jo ingenting, en fin liten sykkeltur. Selv har jeg en mil med stor høydeforskjell i mye trafikk, og tør nesten ikke sykle etter noen nesten-ulykker. Du har jo mange gode grunner til å sykle, skjønner egentlig ikke hvorfor du skal ta bussen, om du ikke er dårlig til bens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye penger å spare? 800 kroner koster det med buss til min jobb. Er 3 km en vei. Jeg sykler eller går til jobben hver dag for å spare de pengene. For meg er 800 kroner mye penger. Mens det fins alltid de som sier at det er jo ingenting å hente på å spare dem. Jeg tenker også at jeg får to fordeler med å sykle eller gå til jobben: 1. Sparer 800 kroner måneden. 2. God fysisk form og helse. 

Noen andre som gjør det samme? Eller tenker på å gjøre det samme?

Anonymkode: af938...9bc

Jeg har litt kortere vei, og gjør som deg. Ville gjort det samme om jeg hadde under mila også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så kort vei at det uansett ikke blir noe trening(og jeg nekter å bli så mye som i nærheten av varm uansett før jobb) og synes det er fryktelig mye dårlig vær. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 km er jo en deilig tur, både på sykkel og til fots (hvis det er glatt). Så det hadde jeg nok glatt gjort dersom jeg hadde så kort vei til jobb. 800 kr per måned er ganske mye å spare da 🙂

Jeg har 7,5 km. Syklet en god del i fjor, men fikk så vondt i ryggen av det, så i år har jeg ikke syklet. I fjor gikk jeg også noen ganger, men det tar jo over en time, så det er litt tiltak, har ikke gjort det i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 minutter siden, påskelilje skrev:

3 km er jo en deilig tur, både på sykkel og til fots (hvis det er glatt). Så det hadde jeg nok glatt gjort dersom jeg hadde så kort vei til jobb. 800 kr per måned er ganske mye å spare da 🙂

Jeg har 7,5 km. Syklet en god del i fjor, men fikk så vondt i ryggen av det, så i år har jeg ikke syklet. I fjor gikk jeg også noen ganger, men det tar jo over en time, så det er litt tiltak, har ikke gjort det i år.

Jeg har også ca 7.5 km, men mye oppoverbakke hjemover. Jeg kan akkurat klare meg uten å bli veldig svett på vei ned, men turen opp igjen er en treningsøkt. Egentlig veldig bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

3 km er jo en deilig tur, både på sykkel og til fots (hvis det er glatt). Så det hadde jeg nok glatt gjort dersom jeg hadde så kort vei til jobb. 800 kr per måned er ganske mye å spare da 🙂

Jeg har 7,5 km. Syklet en god del i fjor, men fikk så vondt i ryggen av det, så i år har jeg ikke syklet. I fjor gikk jeg også noen ganger, men det tar jo over en time, så det er litt tiltak, har ikke gjort det i år.

Du har kanskje sykkel med veldig fremoverlent sittestilling? Det finnes sykler hvor du sitter mer eller mindre helt oppreist, det må jo være mye bedre for ryggen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

3 km er jo en deilig tur, både på sykkel og til fots (hvis det er glatt). Så det hadde jeg nok glatt gjort dersom jeg hadde så kort vei til jobb. 800 kr per måned er ganske mye å spare da 🙂

Jeg har 7,5 km. Syklet en god del i fjor, men fikk så vondt i ryggen av det, så i år har jeg ikke syklet. I fjor gikk jeg også noen ganger, men det tar jo over en time, så det er litt tiltak, har ikke gjort det i år.

Jeg fikk vondt i ryggen med min gamle sykkel. Det viste seg at rammen var for stor, og nå har jeg en sykkel som passer meg mye bedre. Typisk får kvinner for stor sykkel fordi rammestørrelsen ofte avgjøres ut fra høyde, men kvinner har gjerne relativt sett mye lengre ben og kortere overkropp enn menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...