Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Er ikke dette rasisme ? Etnisitet i forsvaret

Er dette rasisme ?  

4 members have voted

1. 1. Er dette rasisme ?

• Ja, dette er rasisme og bør sluttes med
      0
    • Ja, dette er rasisme, men rasisme er nødvendig noen ganger for å sikre rikets fremtid
      0
    • Nei, dette er ikke rasisme
      3
    • Vet ikke
      1

Recommended Posts

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kina er et stadig voksende land med stadig farligere metoder for å holde befolkningen sin i sjakk. De pønsker også på hvordan de skal få kontroll på andre verdensborgere. Så jo, jeg forstår norske myndigheter. 

Dette er ikke rasisme men sunn fornuft. Vi kan ikke ha potensielle spioner i forsvaret. Det samme håper jeg gjelder for de med russisk bakgrunn. 

Anonymkode: ffdd7...470

Jeg synes umiddelbart det høres litt urimelig ut ,men føler ikke at det kan kalles rasisme på noe måte. Det er det norske Forsvarets eget ansvar å bestemme hvilket personell de trenger og som er hensiktsmessig til enhver tid. Kanskje de har lagt litt vekt på den nåværende sikkerhetssituasjon  i verden og at om noen år når sikkerhetssituasjonen kanskje er en annen ville tilsvarende sak fått en annen avgjørelse? Ting er veldig strengt sånne steder ikke minst av hensyn til den unge gutten vil jeg tro. Jeg tror også de kanskje der som så mange steder bare har så i overflod av søkere og bare kan velge å vrake i dag.

Kanskje leit for han det gjelder selvsagt som kanskje tar det veldig personlig. Man vet ofte så lite.