Gå til innhold

Tronrekkefølgen


Gjest Surrehuggu

Anbefalte innlegg

Gjest Surrehuggu

Har fått med meg at Norges tronarving prinsesse Ingrid Alexandra blir konfirmert i dag. 

Tenk hvis nå Märtha Louise innser at hun egentlig er en mann innestengt i en kvinnekropp (det kommer jo så mye rart fra den kanten at det ville ikke ha forundret meg 😆), vil jo hele tronrekkefølgen endres!

Da ville jo Märtha blitt kronprins i stedet for Haakon, siden hun/han er førstefødt. Og da ville Maud Angelica vært prinsesse og fremtidig arving til tronen i stedet for Ingrid Alexandra! 

Har noen tenkt på det? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Surrehuggu skrev:

Har fått med meg at Norges tronarving prinsesse Ingrid Alexandra blir konfirmert i dag. 

Tenk hvis nå Märtha Louise innser at hun egentlig er en mann innestengt i en kvinnekropp (det kommer jo så mye rart fra den kanten at det ville ikke ha forundret meg 😆), vil jo hele tronrekkefølgen endres!

Da ville jo Märtha blitt kronprins i stedet for Haakon, siden hun/han er førstefødt. Og da ville Maud Angelica vært prinsesse og fremtidig arving til tronen i stedet for Ingrid Alexandra! 

Har noen tenkt på det? 😂

Det meste kan skje i våre dager.

Anonymkode: 1b8e9...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også de kongelige er juridiske personer i så måte tror jeg på samme måte som i Odelsloven eller Arveloven. Hvis det for eksempel kommer frem at du ikke er biologisk barn så forstyrrer ikke det arverekkeføkgen dersom dine foreldre har inngått ekteskap. Her tror jeg det juridiske trumper det biologiske i vårt system av i dag. Selv var jeg ikke biologisk barn Men jeg kjøpte med juridisk kjøpskontrakt det som var av arv i god tid på forhånd.Vi har alle vårt av ordninger i dag tror jeg. De kongelige er vel også omfattet av Grunnloven og Stortinget og Kongen så det er kanskje andre lover som trer inn i en gitt situasjon men ikke på bakgrunn av kjønn tror jeg. Man trenger jo ikke fysisk kjønnsoprreres i dag for å omtale seg for et annet kjønn enn hva som har vært tidligere i sitt pass for eksempel. Om ikke Stortingsrepresentantene snart endrer lover igjen da. Bare fremtiden vet.Ingen har noen garantier tror jeg i politikken.

Jeg er ikke jurist men det er slik jeg tror det henger sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ingen har noen garantier tror jeg om " sugerør inn i statskassa til evig tid" i vår tid under de nåværende rådende forhold. Hva femtida vil bringe for Norge vet vel ingen. Selv ikke pengeressurser er uendelige og det er jo også mye krangel om hva pengene skal brukes til. Noe som vel neppe kommer til å avta i fremtida kampen om knappe ressurser. Vi ser vel bare på hva som skjer i  samfunnet i dag. Mange institusjoner går bare i oppløsninger. Kanskje kongehus og ekteskap likeså. Det motsatte er vel mest grunn til å anta i og med at vi nå er så mange flere og med forskjellig tilknytning kanskje til kongehuset. Men de kongelige har vel liksom de forskjellige kirkesamfunn ikke lite egne midler og mer uavhengige.

Jeg mener ikke å si noe vondt om kongehuset eller de kongelige men er bare mer realist av legning tror jeg og har fått mere menneskekunnskap med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Karma@ skrev:

Jeg mener ingen har noen garantier tror jeg om " sugerør inn i statskassa til evig tid" i vår tid under de nåværende rådende forhold. Hva femtida vil bringe for Norge vet vel ingen. Selv ikke pengeressurser er uendelige og det er jo også mye krangel om hva pengene skal brukes til. Noe som vel neppe kommer til å avta i fremtida kampen om knappe ressurser. Vi ser vel bare på hva som skjer i  samfunnet i dag. Mange institusjoner går bare i oppløsninger. Kanskje kongehus og ekteskap likeså. Det motsatte er vel mest grunn til å anta i og med at vi nå er så mange flere og med forskjellig tilknytning kanskje til kongehuset. Men de kongelige har vel liksom de forskjellige kirkesamfunn ikke lite egne midler og mer uavhengige.

Jeg mener ikke å si noe vondt om kongehuset eller de kongelige men er bare mer realist av legning tror jeg og har fått mere menneskekunnskap med årene.

Det går nok på dunken ja.

Anonymkode: 1b8e9...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for mange bare simple juksemakere i vår tid til at det blir noe greie på noe ja. Tror jeg dropper å gå å stemme den 9. de ganske enkelt. Politikere i vår tid levner jeg liten ære. Lite å tenke på.

Bare å hive partireklamen deres i søppla ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Karma@ skrev:

Tror jeg dropper å gå å stemme den 9. de ganske enkelt

Kanskje like greit.

 

Anonymkode: a1139...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Karma@ skrev:

Det er for mange bare simple juksemakere i vår tid til at det blir noe greie på noe ja. Tror jeg dropper å gå å stemme den 9. de ganske enkelt. Politikere i vår tid levner jeg liten ære. Lite å tenke på.

Bare å hive partireklamen deres i søppla ja.

Da har du ikke lov til å klage på politikerne etter valget.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er et godt argument.

Men det partiet jeg kunne tenke meg å stemme på stiller ikke med liste her. Lokalvalgene er da heller ikke så viktige. På sikt faller de vel bare bort kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Karma@ skrev:

Nei det er et godt argument.

Men det partiet jeg kunne tenke meg å stemme på stiller ikke med liste her. Lokalvalgene er da heller ikke så viktige. På sikt faller de vel bare bort kanskje.

Jeg synes kommunevalget er kjempeviktig! Det avgjør jo mye i lokalmiljøene rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Håper Norge snart blir republikk. Så slipper vi att media nesten ikke skriver om noe annet i dag.

 

De er en vanlig vestkantsoss familie, med ekkel oslo 3 dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Surrehuggu skrev:

Har fått med meg at Norges tronarving prinsesse Ingrid Alexandra blir konfirmert i dag. 

Tenk hvis nå Märtha Louise innser at hun egentlig er en mann innestengt i en kvinnekropp (det kommer jo så mye rart fra den kanten at det ville ikke ha forundret meg 😆), vil jo hele tronrekkefølgen endres!

Da ville jo Märtha blitt kronprins i stedet for Haakon, siden hun/han er førstefødt. Og da ville Maud Angelica vært prinsesse og fremtidig arving til tronen i stedet for Ingrid Alexandra! 

Har noen tenkt på det? 😂

Der sier du noe. Vi vet jo aldri hva som kan komme fra den kanten 😂. . Jeg får iallefall for all del aldri håpe at Martha overtar tronen. Jeg føler at hun er overhodet ikke en type til å ha den rollen. Men jeg har ikke imot Martha. Men håper for all del at hun ikke blir tronarving. 

Anonymkode: 9e3d4...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...