Gå til innhold

Til dere psykisk friske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er normalvariasjoner av humør og stemninger for dere. Hvor høyt er deres "highs" og hvor lavt er deres "lows"? Hva er symptomene deres da? Og hvor ofte opplever dere humørendringer? Hvor ofte har dere gode dager og hvor ofte har dere dårlige dager i f.eks. innenfor en måneds tid. Utelukker da PMS. 

Anonymkode: 7756d...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva som er normalvariasjoner av humør og stemninger for dere. Hvor høyt er deres "highs" og hvor lavt er deres "lows"? Hva er symptomene deres da? Og hvor ofte opplever dere humørendringer? Hvor ofte har dere gode dager og hvor ofte har dere dårlige dager i f.eks. innenfor en måneds tid. Utelukker da PMS. 

Anonymkode: 7756d...103

Ligger å slurer på 70 % stort sett hele tiden. Noen dager er mer ok enn andre men svært få(om noen) dype daler og høye bølger 🙂 

Anonymkode: d9c4d...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva som er normalvariasjoner av humør og stemninger for dere. Hvor høyt er deres "highs" og hvor lavt er deres "lows"? Hva er symptomene deres da? Og hvor ofte opplever dere humørendringer? Hvor ofte har dere gode dager og hvor ofte har dere dårlige dager i f.eks. innenfor en måneds tid. Utelukker da PMS. 

Anonymkode: 7756d...103

Hvis alt er greit relasjonsmessig mellom mine nærmeste, er jeg stort sett glad og lett til sinns hver dag. Jeg har sjelden helt dårlige dager, det måtte være hvis mannen og jeg har kranglet eller såret hverandre (ikke ofte det skjer), eller det er noe spesielt med ett av barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ligger mellom 30% og 40%. Men jeg er kanskje ikke helt frisk og normal.

Anonymkode: 02057...7f4

Nei, du er nok ikke det da. 

Anonymkode: 7756d...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si at jeg selv ligger gjennomsnittlig rundt 60% . Jeg har det for det meste helt fint, heldigvis. 

Anonymkode: 7756d...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva som er normalvariasjoner av humør og stemninger for dere. Hvor høyt er deres "highs" og hvor lavt er deres "lows"? Hva er symptomene deres da? Og hvor ofte opplever dere humørendringer? Hvor ofte har dere gode dager og hvor ofte har dere dårlige dager i f.eks. innenfor en måneds tid. Utelukker da PMS. 

Anonymkode: 7756d...103

 

Det avhenger av om jeg er på et "bra sted" i livet. Hvis det f. eks er store problemer på jobb, så er det jevnt dårligere stemning helt til problemet er løst. Det gjelder enten det varer i en uke eller to år. 

Hvis 100% er bra humør ligger jeg på rundt 70%, og svinger fra 40% til 100%.

Hvis jeg har stort ytre stress går det fra 20% til 80% med snitt på 40%. Da gnager problemet litt hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel noen lunde frisk, selv om jeg har et stort symptomtrykk og har «diagnostisert» meg selv med dystymi. 

Jeg kan digge å være ute i naturen, høre på en sang, treffe de jeg er glad j osv, samtidig som jeg støtt og stadig føler meg deprimert og ser ingen løsninger. Sistnevnte gjelder for meg selv- for andre er jeg løsningsorientert. Intervallet kan være i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, cilie skrev:

Jeg er vel noen lunde frisk, selv om jeg har et stort symptomtrykk og har «diagnostisert» meg selv med dystymi. 

Jeg kan digge å være ute i naturen, høre på en sang, treffe de jeg er glad j osv, samtidig som jeg støtt og stadig føler meg deprimert og ser ingen løsninger. Sistnevnte gjelder for meg selv- for andre er jeg løsningsorientert. Intervallet kan være i løpet av dagen.

Så du kan "svinge" såpass kraftig i løpet av en dag? 

Anonymkode: 7756d...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du kan "svinge" såpass kraftig i løpet av en dag? 

Anonymkode: 7756d...103

At en bukse er for trang, null søvn, stress på jobb osv, kan fort få meg i kjelleren ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 1.9.2019 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Lurer på hva som er normalvariasjoner av humør og stemninger for dere. Hvor høyt er deres "highs" og hvor lavt er deres "lows"? Hva er symptomene deres da? Og hvor ofte opplever dere humørendringer? Hvor ofte har dere gode dager og hvor ofte har dere dårlige dager i f.eks. innenfor en måneds tid. Utelukker da PMS. 

Anonymkode: 7756d...103

Jeg er ganske jevn, kanskje litt kjedelig jevn i humøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...