Gå til innhold

Er dette profilering/rasisme. Hvis ikke, er det lurt med slike medieoppslag ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPbjzG/abdellah-22-ble-feilaktig-anholdt-paa-oslo-s-jeg-foelte-meg-ydmyket?utm_source=vgfront&utm_content=row-3

Bakgrunn: En mann ble observert med noe som lignet en pistol, politiet undersøkte overvåkningskameraet og så antrekket til den mistenkte. De ser en mann med samme klær og mistenker derfor at personen har pistol. Fordi de mistenker at personen har pistol går de hardt til verks, for å få kontroll på situasjonen raskt.

Er dette rasisme? ????

Hvis ikke, hva skjer om mediene hele tiden påstår at det foregår rasisme, og at politiet er problemet. Hva gjør det med våre nye landsmenn dersom mediene hevder de er ofre for rasisme fra politiet og at alt er urettferdig, hva gjør det med samfunnet ?

Den raskeste måten å ødelegge et samfunn på, er å hevde at alt er urettferdig og at du ikke behandles som andre, da ønsker folk revolusjon, hva har du å tape alt er urettferdig mot deg. Er det VGs mål, revolusjon og innføre kommunisme etterpå ?, og for å starte revolusjonen skal de spre fake news til befolkningen for å skape unødig misnøye?

Jeg bare spør, jeg vet ikke hva VG holder på med, men noe må det være... Hva tenker dere om slikt ?

Kjør debatt !

Anonymkode: e55a7...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker der jeg jobbet for mange år siden kom det en politimann som gikk rundt og informerte om ransforebyggende tiltak. Han fortalte litt om våpen og hvordan politiet opplevet slike kritiske situasjoner. At når politiet kom var de så " høyt oppe i nerver og angst" at det er ingen " vanlig sitiasjon" selv for garvede Politi. Adrenalin og alt påvirker også dem. De vil vel også gjerne hjem til middag i god behold med familien selv om jeg tror dette oftest er mennesker med veldig høye idealer. Jeg tror ofte de har en høyere skår på skalaen over ønske om å hjelpe folk særlig ungdom mer enn helsepersonell ofte tror jeg. Politipatruljen på TV fortalte jo mye om det.  Kriminalitetsbildet er jo også så mye mer alvorlig i dag. Mye flommer inn over grensene. Man hører jo stadig om tollbeslag og det gir jo en pekepinn over hva som skjer og som er virkelighet i mange miljø. Sosial dumping og arbeidslivskriminalitet har man inntrykk brer om seg. Det handler mye om miljø tror jeg i vis forstand. Men at feil begås også av Politiet det tror jeg også kan skje og har skjedd og vil nok skje. Spesielt ettersom også deresarbeidssituasjon  er i krise.  Men jeg tror også at overvåkingssamfunnet har sin pris men det er jo drevet frem av terrorister og kriminelle som vel begynte for flere tiår siden. Vi risikerer å få et veldig ufritt samfunn. Flere mennesker mangler jo også rettigheter og vern i en omskiftelig verden hvor menneskeliv og helse og miljø ikke er det mest prioriterte. Offentlige ressurser er knappe og kommer ofte ikke de som trenger det mest til del. Man blir veldig desillusjonert og trist over mye i dag. Selv advokathjelp er det mange som ikke får.Alt er ikke så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at hvordan media vinkler ting har mye å si. Vi er ikke alke kritiske nok lesere alltid tror jeg. Kanskje er det også mye informasjon mange av oss aldr i får da det kanskje innebærer en økonomi vi ikke har. Rammer kanskje innvandrerdelen hardere iallefall blant kvinner.Men også i innvandrerdelen av befolkningen er forskjellene store tror jeg både når det gjelder helse og økonomi  og politisk bevissthet. Ettersom disse segmentene blir større vil kanskje splittelse på bakgrunn av forskjellige verdier også blant dem skje. Jeg tror de har stor lojalitetsbånd til egen familie men at det ofte stopper der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPbjzG/abdellah-22-ble-feilaktig-anholdt-paa-oslo-s-jeg-foelte-meg-ydmyket?utm_source=vgfront&utm_content=row-3

Bakgrunn: En mann ble observert med noe som lignet en pistol, politiet undersøkte overvåkningskameraet og så antrekket til den mistenkte. De ser en mann med samme klær og mistenker derfor at personen har pistol. Fordi de mistenker at personen har pistol går de hardt til verks, for å få kontroll på situasjonen raskt.

Er dette rasisme? ????

Hvis ikke, hva skjer om mediene hele tiden påstår at det foregår rasisme, og at politiet er problemet. Hva gjør det med våre nye landsmenn dersom mediene hevder de er ofre for rasisme fra politiet og at alt er urettferdig, hva gjør det med samfunnet ?

Den raskeste måten å ødelegge et samfunn på, er å hevde at alt er urettferdig og at du ikke behandles som andre, da ønsker folk revolusjon, hva har du å tape alt er urettferdig mot deg. Er det VGs mål, revolusjon og innføre kommunisme etterpå ?, og for å starte revolusjonen skal de spre fake news til befolkningen for å skape unødig misnøye?

Jeg bare spør, jeg vet ikke hva VG holder på med, men noe må det være... Hva tenker dere om slikt ?

Kjør debatt !

Anonymkode: e55a7...e25

Nei, dette er ikke rasisme. Det kommer klart frem av artikkelen.

Jeg tenker VG er mest opptatt av å genererer klikk (eventuelt salg av avisen, hvis noen fortsatt kjøper dritten på papir).

Anonymkode: 71edc...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...