Gå til innhold

Hvordan virker Circadin? Dere med gode erfaringer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da tar jeg mot til meg å prøver Circadin 2 mg i kveld for søvn. Er litt spent, men spør dere med gode erfaringer. Hvordan virker Circadin for deg?

Anonymkode: b7abe...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, TErit skrev:

Circadin virker fint på meg. Man blir bare trøtt. That's it. Ikke på en ubehagelig sløvende måte. Bare trøtt. Ingen hangover neste dag. God natt :)

Takk, hyggelig å høre! Sikkert individuelt, men hvor mange timer/lenge før de virker?

Anonymkode: b7abe...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tar jeg mot til meg å prøver Circadin 2 mg i kveld for søvn. Er litt spent, men spør dere med gode erfaringer. Hvordan virker Circadin for deg?

Anonymkode: b7abe...bf4

Jeg har brukt det i trekvart år nå og er fornøyd. Jeg tar det ca 2 timer før leggetid. Jeg blir avslappet og trett og sovner lett. Funker ikke like bra under hypomani.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gondor skrev:

Jeg har brukt det i trekvart år nå og er fornøyd. Jeg tar det ca 2 timer før leggetid. Jeg blir avslappet og trett og sovner lett. Funker ikke like bra under hypomani.

Hva bruker du for å roe ned på natten under hypomanien? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cirkadin er melatonin i en depotformulering som gjør at den virker lengre. Jeg vil si at Cirkadin er det snilleste og mest ufarlige man kan ta som søvnfremmende. Vi produserer melatonin selv, så det er bare for å toppe det som er en del av vår biologiske klokke.

 

På meg har de hatt beskjeden til moderat effekt. Blir litt daff etter en drøy time uten at de slår knock out på meg. Men om søvnproblemene min 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 21.35, Gondor skrev:

Jeg har brukt det i trekvart år nå og er fornøyd. Jeg tar det ca 2 timer før leggetid. Jeg blir avslappet og trett og sovner lett. Funker ikke like bra under hypomani.

To timer før leggetid kan være altfor lenge for mange, inkludert meg selv. På hvert eneste melatoninpreparat jeg har kjøpt i utlandet har det stått på etiketten at tabletten skal tas 20-30 minutter før leggetid. 

Folk reagerer forskjellig, så det er bare å prøve seg frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2019 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Da tar jeg mot til meg å prøver Circadin 2 mg i kveld for søvn. Er litt spent, men spør dere med gode erfaringer. Hvordan virker Circadin for deg?

Anonymkode: b7abe...bf4

Hvordan synes du det fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt melatonin på drugstore i USA, de sterkeste er 10 mg. Betyr det virkelig at de er fem ganger sterkere enn Circadin? Og de er ikke depot, så man får alt på en gang. Har prøvd dem, og synes de virker omtrent som andre har beskrevet over, men ikke bestandig.

Anonymkode: cdce8...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Circadin 2mg i to perioder, første gang fikk jeg god effekt, mens andre gang fikk jeg ingen effekt. Skal muligens prøve en ny periode snart, men i mye høyere dose, dette i samråd med spesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...