Gå til innhold

Pcos og fjerning av cyster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har PCO(S) og et tyvetalls cyster på den ene eggstokken og nesten like mange på den andre. I et par år så har jeg gått med en murrende følelse, men de siste ukene har det vært veldig ubehagelig og til tider en veldig vondt og stikkende følelse i «eggstokkområdet». Tok en celleprøve for en mnd tid siden, før de vonde smertene startet og hun tok innvendig UL. Der telte hun cystene og fikk ikke noe info annet enn hun syns det var mange, men tydeligvis ikke et urovekkende syn. Da jeg begynte å få så vondt bestilte jeg time hos fastlegen min og han henviser meg videre til sykehus for sjekk. Det virket ikke som cystene var så veldig store, bare at det var mange. 

Hva kan jeg vente meg på sykehuset? Siden jeg har så ofte vondt, kan noen av de fjernes eller må de være over en viss størrelse? Legen min sa at man kan begynne på p-piller slik at man ikke får fler? Men jeg har prøvd så veldig mange forskjellige merker og typer prevensjon og jeg tåler ingen. Med lavt stoffskifte og PCO så virker hormonene mine helt i ulage og jeg ender opp med ekstremt sterke menstruasjonsmerter og ukeslange menstruasjoner, så jeg vil ikke prøve det alternativet

Anonymkode: bfe50...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...