Gå til innhold

Æsj, den kvalme Lamictalen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

satte seg nå i halsen og ville ikke gå ned med det første. Det frigjorde den ekle, kvalme smaken av tabletten! Jeg blir rett og slett kvalm av den! Pleier selvfølgelig da ikke å tygge den, men bare svelge den hel. 🤢🤮

Anonymkode: b612e...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be psykiateren  søke refusjon fra Helfo  etter §3a for Lamictal tabletter uten smak, slik søknad blir alltid godkjent med slik begrunnelse hvis bipolar lidelse. De finnes bla i Sverige og kan bestilles på reg fritak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

For en god nyhet:) Har brukt Lamictal i 7 år og gruer meg til hver kveld når jeg skal ta tbl. Kan ikke ta den med vann for da blir smaken så fremtredende at jeg ikke får svelget den. Og også med saft o.l er den helt pyton. Skal ikke være mange sekundene i munnen før smaken kommer og jeg får brekninger.

Ringer legen på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en liten teskje med syltetøy og dytter tablettene inni syltetøyet. Da kommer kommer ikke tablettene i kontakt med smaksløkene/halsen, og jeg slipper å brekke meg hver morgen.

Anonymkode: 57d35...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden dro jeg til USA  og mistet bagasjen min med medisinene oppi. Det var før jeg lærte at medisiner alltid skal i håndbagasjen. Jeg måtte til et amerikansk legesenter og etter mye omregninger og om og men fikk jeg lamictal uten smak og litium. Tro meg, Lamictal uten smak er like ille som med smak. Trikset er å legge tablettene bak på tunga før man svelger dem i all hast med masse vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...