Gå til innhold

Jobb-motivasjonen er lik null.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært der? Har fryktelig lyst å si meg opp på jobben pga missnøye med en del ting. Men jeg har desverre ikke ny jobb å gå til. Men jeg har motivasjon lik null. 

Anonymkode: f6431...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fryktelig lyst å si meg opp på jobben pga missnøye med en del ting. Men jeg har desverre ikke ny jobb å gå til. Men jeg har motivasjon lik null. 

Er det ikke noe som kan gjøres med det du er misfornøyd med? Kanskje du kan bidra selv?

Jeg har vært i situasjoner der jobben har vært svært lite lystbetont. Men for meg er det utelukket å si opp uten å ha ny jobb eller sluttkompensasjon. Jeg har såpass store faste utgifter (kombinert med ansvarsfølelse og kontrollbehov) at motivasjonen aldri synker helt til null - jeg vet ikke hva jeg skulle levd av ellers. Jeg / vi har riktignok sparepenger, men dem har jeg ikke tenkt å bruke til "daglig drift".

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært der? Har fryktelig lyst å si meg opp på jobben pga missnøye med en del ting. Men jeg har desverre ikke ny jobb å gå til. Men jeg har motivasjon lik null. 

Anonymkode: f6431...c54

Om ikke du har annen motivasjon, må vel lønnen du mottar gjøre at du går på jobb likevel? 

 

Husk også at det er mye vanskeligere å få jobb om du er arbeidsledig enn om du er i jobb. Arbeidsgivere har av en eller annen grunn mer tillit til dem som står i jobb, uansett hva det er, enn de som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Xtra skrev:

Om ikke du har annen motivasjon, må vel lønnen du mottar gjøre at du går på jobb likevel? 

 

Husk også at det er mye vanskeligere å få jobb om du er arbeidsledig enn om du er i jobb. Arbeidsgivere har av en eller annen grunn mer tillit til dem som står i jobb, uansett hva det er, enn de som ikke gjør det.

Liten justering: At lønnen er motiverende betyr også at det er motiverende å vite at man er selvhjulpen - tjener egne penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Xtra skrev:

Liten justering: At lønnen er motiverende betyr også at det er motiverende å vite at man er selvhjulpen - tjener egne penger.

Får trøste meg med at jeg blir lønnet. 

Anonymkode: f6431...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært der? Har fryktelig lyst å si meg opp på jobben pga missnøye med en del ting. Men jeg har desverre ikke ny jobb å gå til. Men jeg har motivasjon lik null. 

Anonymkode: f6431...c54

Du bør ikke si opp, selv om du mistrives. Det er alltid en fordel å søke jobb mens du allerede er i jobb, da er sjansen for å få en ny jobb mye større. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...