Gå til innhold

Føler meg som en ribbet høne...


emilie321

Anbefalte innlegg

Har vært hos frisøren idag og nå føler jeg meg som en ribbet høne. Har spart lenge for at håret skal bli langt nok og hadde en bob fasong. Var fornøyd med den fasongen jeg hadde, det hadde bare blitt litt for langt. Da hun som pleier å klippe meg har svangerskapspermisjon,  måtte jeg prøve en annen. Jeg sa tydelig fra at jeg bare skulle ta 2-3 cm og skrå lugg.  Men neida, hun klippet håret rett av og  klippet meg minst 6-7 cm. Fikk hun til å klippe luggen litt skrå etter at hun egentlig var ferdig, men det andre var det jo ingenting å gjøre med.

Nå ser jeg ikke ut og føler meg enda verre. Har ikke lyst til å gå ut å se folk. Gleder meg så til min vanlige frisør kommer tilbake. 

Er det så vanskelig å være frisør at det ikke går an å klippe noenlunde slik kunden ønsker? Greier de ikke å se på håret at det skal være litt kortere bak enn foran? Jeg synes det er merkelig, men hva vet jeg. 

Blir dere vanligvis fornøyd når dere klipper dere? Eller er dette bare sånn jeg bør forvente hos en frisør?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, emilie321 skrev:

Har vært hos frisøren idag og nå føler jeg meg som en ribbet høne. Har spart lenge for at håret skal bli langt nok og hadde en bob fasong. Var fornøyd med den fasongen jeg hadde, det hadde bare blitt litt for langt. Da hun som pleier å klippe meg har svangerskapspermisjon,  måtte jeg prøve en annen. Jeg sa tydelig fra at jeg bare skulle ta 2-3 cm og skrå lugg.  Men neida, hun klippet håret rett av og  klippet meg minst 6-7 cm. Fikk hun til å klippe luggen litt skrå etter at hun egentlig var ferdig, men det andre var det jo ingenting å gjøre med.

Nå ser jeg ikke ut og føler meg enda verre. Har ikke lyst til å gå ut å se folk. Gleder meg så til min vanlige frisør kommer tilbake. 

Er det så vanskelig å være frisør at det ikke går an å klippe noenlunde slik kunden ønsker? Greier de ikke å se på håret at det skal være litt kortere bak enn foran? Jeg synes det er merkelig, men hva vet jeg. 

Blir dere vanligvis fornøyd når dere klipper dere? Eller er dette bare sånn jeg bør forvente hos en frisør?

 

Jeg er fornøyd med min frisør, har prøvd andre og og de er ikke like flinke. Så jeg holder meg til han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg er fornøyd med min frisør, har prøvd andre og og de er ikke like flinke. Så jeg holder meg til han. 

Ja, jeg gjør vanligvis det samme, men hadde jo ikke noe valg nå. Godt du er fornøyd med han du har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, emilie321 skrev:

Har vært hos frisøren idag og nå føler jeg meg som en ribbet høne. Har spart lenge for at håret skal bli langt nok og hadde en bob fasong. Var fornøyd med den fasongen jeg hadde, det hadde bare blitt litt for langt. Da hun som pleier å klippe meg har svangerskapspermisjon,  måtte jeg prøve en annen. Jeg sa tydelig fra at jeg bare skulle ta 2-3 cm og skrå lugg.  Men neida, hun klippet håret rett av og  klippet meg minst 6-7 cm. Fikk hun til å klippe luggen litt skrå etter at hun egentlig var ferdig, men det andre var det jo ingenting å gjøre med.

Nå ser jeg ikke ut og føler meg enda verre. Har ikke lyst til å gå ut å se folk. Gleder meg så til min vanlige frisør kommer tilbake. 

Er det så vanskelig å være frisør at det ikke går an å klippe noenlunde slik kunden ønsker? Greier de ikke å se på håret at det skal være litt kortere bak enn foran? Jeg synes det er merkelig, men hva vet jeg. 

Blir dere vanligvis fornøyd når dere klipper dere? Eller er dette bare sånn jeg bør forvente hos en frisør?

 

Jeg hadde blitt irritert og gitt beskjed om at jeg ikke var fornøyd. Dersom du sa 2-3 cm (fordi "litt kortere" er så relativt) så ville jeg vurdert å klage.

Anonymkode: b1819...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt irritert og gitt beskjed om at jeg ikke var fornøyd. Dersom du sa 2-3 cm (fordi "litt kortere" er så relativt) så ville jeg vurdert å klage.

Anonymkode: b1819...b93

Ja, jeg sa  klart ifra om 2-3 cm. Jeg gidder iallefall ikke å dra dit noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt irritert og gitt beskjed om at jeg ikke var fornøyd. Dersom du sa 2-3 cm (fordi "litt kortere" er så relativt) så ville jeg vurdert å klage.

Anonymkode: b1819...b93

Helt enig at man godt kan si fra at man er lite fornøyd i en slik situasjon, men det er jo ikke mye frisøren kan gjøre i etterkant...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, frosken skrev:

Helt enig at man godt kan si fra at man er lite fornøyd i en slik situasjon, men det er jo ikke mye frisøren kan gjøre i etterkant...

 

jeg har fått pengene tilbake ved en slik klage, eller en ny klipp neste gang til redusert pris.

Anonymkode: b1819...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, frosken skrev:

Helt enig at man godt kan si fra at man er lite fornøyd i en slik situasjon, men det er jo ikke mye frisøren kan gjøre i etterkant...

 

Tror hun skjønte at jeg ikke var fornøyd. Holdt på å begynne og grine da jeg skulle betale og hele veien ut til bilen. Kommer nok ikke til å klippe meg der igjen. Nå skal håret få gro fram til min faste frisør kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har fått pengene tilbake ved en slik klage, eller en ny klipp neste gang til redusert pris.

Anonymkode: b1819...b93

Jeg turte ikke å si at jeg ikke var fornøyd og å klippe seg der, en gang til, er nok uaktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, frosken skrev:

Helt enig at man godt kan si fra at man er lite fornøyd i en slik situasjon, men det er jo ikke mye frisøren kan gjøre i etterkant...

 

- Har du forklart ordentlig hvordan du vil ha det uten at frisøren har levert den tjenesten, kan du holde igjen noe av pengene.

Hilsen Forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, emilie321 skrev:

Tror hun skjønte at jeg ikke var fornøyd. Holdt på å begynne og grine da jeg skulle betale og hele veien ut til bilen. Kommer nok ikke til å klippe meg der igjen. Nå skal håret få gro fram til min faste frisør kommer tilbake. 

 

Tipper det føles bedre etter en uke eller to, når du blir vant til den nye frisyren og det har vokst litt ut igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Tipper det føles bedre etter en uke eller to, når du blir vant til den nye frisyren og det har vokst litt ut igjen.

 

 

Takk, men det kjennes ikke sånn ut akkurat nå🥺, men du har sikkert rett.  Heldigvis så gror det jo ut igjen da. Har bare spart så lenge for å få den fasongen jeg hadde, og nå er det på'n igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, cilie skrev:

Skjønner det er skikkelig dritt.

Jaa, det er det. 

Det jeg ikke skjønner er hvordan en frisør kan bomme så kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, emilie321 skrev:

Jaa, det er det. 

Det jeg ikke skjønner er hvordan en frisør kan bomme så kraftig.

Det vokser jo heldigvis ut igjen, men jeg skjønner godt at det føles kjipt. Jeg skulle en gang ha noen få lyse striper i håret og den ganske unge frisøren tok helt av - jeg gikk ut som blondine... Torte ikke si noe, men fortalte det til en annen frisør lenge etterpå og hun var helt bestemt på at jeg skulle gått tilbake og bedt dem farge tilbake deler av håret eller forlangt avslag i prisen, det var en selvfølge ifølge henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lillemus skrev:

Det vokser jo heldigvis ut igjen, men jeg skjønner godt at det føles kjipt. Jeg skulle en gang ha noen få lyse striper i håret og den ganske unge frisøren tok helt av - jeg gikk ut som blondine... Torte ikke si noe, men fortalte det til en annen frisør lenge etterpå og hun var helt bestemt på at jeg skulle gått tilbake og bedt dem farge tilbake deler av håret eller forlangt avslag i prisen, det var en selvfølge ifølge henne.

Ja, men det orker/tør jeg ikke. Ble bare så innmari lei meg, hadde jo spart så lenge 😞

Jeg kommer nok til å fortelle det til hun jeg pleier å klippe meg hos (Hun vil jo se at jeg har en helt annen fasong)  Hun er daglig leder i den kjeden, bare i en annen salong. Kanskje de kan ta det opp når de har kurs, at de må høre på kunden. Det vil ikke hjelpe meg nå, men kanskje noen i framtiden. 

Nå skjønner jeg godt hvorfor jeg vanligvis kjører lengre for å klippe meg. Hun jeg pleier å gå til, er kjempe flink (og hun hører på kunden) I tillegg er hun super hyggelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2019 den 16.37, emilie321 skrev:

Har vært hos frisøren idag og nå føler jeg meg som en ribbet høne. Har spart lenge for at håret skal bli langt nok og hadde en bob fasong. Var fornøyd med den fasongen jeg hadde, det hadde bare blitt litt for langt. Da hun som pleier å klippe meg har svangerskapspermisjon,  måtte jeg prøve en annen. Jeg sa tydelig fra at jeg bare skulle ta 2-3 cm og skrå lugg.  Men neida, hun klippet håret rett av og  klippet meg minst 6-7 cm. Fikk hun til å klippe luggen litt skrå etter at hun egentlig var ferdig, men det andre var det jo ingenting å gjøre med.

Nå ser jeg ikke ut og føler meg enda verre. Har ikke lyst til å gå ut å se folk. Gleder meg så til min vanlige frisør kommer tilbake. 

Er det så vanskelig å være frisør at det ikke går an å klippe noenlunde slik kunden ønsker? Greier de ikke å se på håret at det skal være litt kortere bak enn foran? Jeg synes det er merkelig, men hva vet jeg. 

Blir dere vanligvis fornøyd når dere klipper dere? Eller er dette bare sånn jeg bør forvente hos en frisør?

 

Dette er årsaken til at jeg har begynt å klippe håret selv. Jeg får den lengden som jeg vil. :). Jeg sparer også penger på det. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Thebutterfly skrev:

Dette er årsaken til at jeg har begynt å klippe håret selv. Jeg får den lengden som jeg vil. :). Jeg sparer også penger på det. 

Vel, det er nok ikke noe for meg, da hadde jeg nok sett enda verre ut😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Vel, det er nok ikke noe for meg, da hadde jeg nok sett enda verre ut😁

Hehehe 😂

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...