Gå til innhold

Ville du valgt å bo i rekkehus med dårlig råd å masse gjeld eller leilighet med lite gjeld å bedre råd? Jeg har i tillegg både hund å katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville definitivt valgt leilighet med lite gjeld og bedre råd. Men har full forståelse for at andre kan prioritere annerledes. En må jo ta stilling til hva en anser for å være viktig for seg.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere valgt ? Jeg er midt i livet å lei av å betale ned på bolig gjeld.

Anonymkode: 2a4ed...a33

Vanskelig. Med hund og katt er ikke leilighet nødvendigvis så smart. Du kan neppe ha utekatt om du bor i blokk i alle fall og kanskje er det restriksjoner på hundehold også. Sjekk opp det med den aktuelle leiligheten!

Jeg vet ikke hva jeg ville valgt faktisk, men det er klart at god råd er et veldig godt argument. Jeg for min del er ganske lei av leilighet, røyklukt fra naboene under slik at jeg ikke kunne bruke verandaen min eller ha døra åpen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ett barn på tolv år. Å katten er vandt til å gå ut å inn.Jeg ser det ikke er helt ideelt med blokk å dyr men er sliten av dårlig økonomi. 

Anonymkode: 2a4ed...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere valgt ? Jeg er midt i livet å lei av å betale ned på bolig gjeld.

Anonymkode: 2a4ed...a33

Hvor stor er leiligheten i forhold til rekkehuset?

Anonymkode: 33d4f...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett barn på tolv år. Å katten er vandt til å gå ut å inn.Jeg ser det ikke er helt ideelt med blokk å dyr men er sliten av dårlig økonomi. 

Anonymkode: 2a4ed...a33

Er det aktuelt med leilighet i 1. etg?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv de leilighetene som ligger i litt lavere pris kommer raskt opp i budrunden da det er mange førstegangskjøpere i markedet eller foreldre som trenger bolig til barna sine. Er man ikke helt ung trenger man kanskje minimum med tilrettelegging om det kanskje blir siste boligkjøp da liten mulighet til å forbedre fremtidig inntekt. Såsom 1 etg eller heis er da kanskje lurt. Man er ikke av type menneske " som aldri blir fornøyd" om man ser på sånne ting. Fremtidig husleie eller om bygget står foran store oppussingsløft som vil medføre økning i husleia ventelig er også det noe man må tenke på kanskje om man ikke har store reserver av oppsparte midler. Man planlegger jo for å leve lengst mulig og ikke miste alt man har.

Når det gjelder hund og katt og andre husdyr, pianospilling eller trekkspilløving, røyking eller mye besøk så får man ofte informasjon om slike ting hos styret i gården. Husordensreglene er ikke helt like over alt tror jeg.

Det er mange fordeler med å bo i leilighet. Det er ofte vaktmesterordning og felles TV kabelordning. Det er enklere å reise bort eller evt la leiligheten stå tom mens man er på sykehus e.l.  men i dagens marked ikke alltid den rimeligste boligsituasjonen har jeg inntrykk av.Men markedet varierer nok fra sted til sted. Er man gått av med pensjon er man jo mindre avhengig av nærhet til en  bestemt jobb f.eks.

Ikke lett kanskje både kjøpe og selge på samme tid da det ikke alltid er så enkelt med mellomfinansiering for alle grupper mennesker som kanskje ikke har fast inntekt eller sånne ting tror jeg. Jeg har aldri flyttet så veldig ofte selv.

Men en megler kan man jo kontakte om man vil for å få noen gode råd som gjelder distriktet man ønsker å bo i. 

Det viktigste med en bolig er at man trives synes jeg og at det er litt hjemmekjært og ikke for mye å håndtere om noe uforutsett skjer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del velger jeg leilighet og bedre råd uten tvil.  Jeg bor alene og ville aldri finne på å bo i rekkehus, men barna er flyttet hjemmefra og jeg har ikke dyr.

Jeg vet ikke hvor du bor, men hvis du bor i Oslo eller andre av de større byene så er det kanskje en mulighet å flytte litt utenfor for da er prisene forskjellige.

Anonymkode: e6581...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn på tolv år begynner på ungdomsskolen til neste år.  Jeg regner ikke med at ts tenker seg å flytte med en gang, men er i tankeprosessen.  Vanligvis går det bra med barn som flytter, selv om det finnes unntak.

Anonymkode: e6581...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er topp å bo i blokk. Lite stell kreves, og det er en hyggelig boform. Økonomisk er det lønnsomt også, kommer jo an på hvor populært område du flytter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...