Gjest elina777 Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Har en fornemmelse av krater i hjernen og en tegneserie-virvelvind over hodet/hjernen, bare såvidt jeg klarte kurs i dag. Håper det gir seg med økt abilify. Psykiateren på sykehuset sa jeg skulle redusere når jeg var bra, men det kommer jo bare tilbake, har det rett og slett blitt kronisk? Hvorfor er det sånn? Det er en fornemmelse, ikke vrangforestilling 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Lyst å gå hjem 30-40 min for trimmen sin skyld, men vanskelig med en følelse av et digert krater i hjernen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Jeg hadde en fornemmelse i går, som jeg også har hatt flere ganger tidligere, at selve jeg lå 30-50 cm over mitt eget hode, og tok del i verden og livet derfra. Vanskelig å beskrive, men jeg var liksom over meg selv. Jeg hadde samtidig noe jeg vil kalle et anfall av hypomani, og det hele varte omtrent hele dagen. Og til eventuelle eksperter som mener det ikke går an å være hypoman kun i en dag, så vil jeg si: Jeg vet hva hypomani er, og jeg vet hva jeg opplevde. Det er den som har skoen på, som vet hvor den trykker. Ingen som ikke har opplevd det samme, kan komme å si at dette bare er tull. For det er det ikke! Jeg kan også oppleve dype depresjoner av like kort varighet. Siden jeg har bipolar lidelse, så bør det være unødvendig å si at jeg såklart oppfyller kriteriene med tanke på "vanlig" varighet av ytterpunktene. Dette var nok litt på siden av det du beskriver i innlegget ditt, Elina. Jeg ble bare litt revet med da jeg tenkte at jeg kanskje har samme diagnosehistorie (ref. annen tråd) som deg. Og denne fornemmelsen av å ha noe over hodet. Der du opplevde tegneserie-virvelvind, opplevde jeg selve meg. Håper du får hjelp til å finne ut av det. Anonymkode: a8e49...409 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en fornemmelse i går, som jeg også har hatt flere ganger tidligere, at selve jeg lå 30-50 cm over mitt eget hode, og tok del i verden og livet derfra. Vanskelig å beskrive, men jeg var liksom over meg selv. Jeg hadde samtidig noe jeg vil kalle et anfall av hypomani, og det hele varte omtrent hele dagen. Og til eventuelle eksperter som mener det ikke går an å være hypoman kun i en dag, så vil jeg si: Jeg vet hva hypomani er, og jeg vet hva jeg opplevde. Det er den som har skoen på, som vet hvor den trykker. Ingen som ikke har opplevd det samme, kan komme å si at dette bare er tull. For det er det ikke! Jeg kan også oppleve dype depresjoner av like kort varighet. Siden jeg har bipolar lidelse, så bør det være unødvendig å si at jeg såklart oppfyller kriteriene med tanke på "vanlig" varighet av ytterpunktene. Dette var nok litt på siden av det du beskriver i innlegget ditt, Elina. Jeg ble bare litt revet med da jeg tenkte at jeg kanskje har samme diagnosehistorie (ref. annen tråd) som deg. Og denne fornemmelsen av å ha noe over hodet. Der du opplevde tegneserie-virvelvind, opplevde jeg selve meg. Håper du får hjelp til å finne ut av det. Anonymkode: a8e49...409 Jeg hadde en fornemmelse av at jeg var blitt en dverg og verden var overnaturlig og stolpen/skiltet var som en alien, det sa de var derealisasjon/depersonligsjon, kan du kjenne deg igjen i det utrykket? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest elina777 Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 Faen jeg orker ikke føle jeg har et krater i hjernen, fatter ikke hvorfor psykiateren ba meg redusere abilify før utskrivelsen, men det er vel fordi han er en av dem som tviholder på bp1-diagnosen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2019 Del Skrevet 5. september 2019 4 minutter siden, elina777 skrev: Faen jeg orker ikke føle jeg har et krater i hjernen, fatter ikke hvorfor psykiateren ba meg redusere abilify før utskrivelsen, men det er vel fordi han er en av dem som tviholder på bp1-diagnosen Ja, det er det med dårlige/lite kompetente psykiatere, da. Har en slik en jeg også. Anonymkode: a8e49...409 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.